جگوار ای-تایپ همواره به عنوان یکی از زیباترین خودروهای کلاسیک، در ردیف اسطورههایی همچون مرسدس 300SL گالوینگ و لامبورگینی میورا قرار گرفته است. اما معمولا هیچ خودرویی با چهره اصلی خود در نمایشگاه SEMA شرکت نمیکند و به همین علت، شرکت DevSpeed موتوراسپرت با همکاری بزرگترین شرکت نفتی ژاپن یعنی انئوس (Eneos)، نمونهای از ای-تایپ را به عنوان نماینده خود در این رویداد، با تغییراتی جالب همراه کرده است.
این خودرو براساس یک XKE 2+2 مدل 1969 شکل گرفته و برخلاف انتظار بسیاری از مخاطبان، به پیشرانه 2JZ-GTE مجهز شده است. این پیشرانه متعلق به تویوتا سوپرا پس از همراه شدن با توربوشارژر EFR 8474 ساخت بورگ وارنر، خروجی خود را به گیربکس 5 سرعته دستی متعلق به ب ام و M3 E36 انتقال میدهد.
ترمزهای جلو از شورولت کوروت C5 مدل 2003 و ترمزهای عقب از ب ام و 535i مدل 2010 تامین شده است، درحالیکه رینگهای 17 اینچی دو تکه با فرم خاطرهانگیز، با تایرهای بریجستون با ابعاد 225/45 و 255/40 در جلو و عقب همراه شده است. سابفریم و دیفرانسیل عقب نیز از ب ام و سری 5 برگرفته شده است.
به منظور ایجاد فضای لازم برای تایرهای عریض این خودرو، گلگیرها مجددا طراحی و توسط چاپگر 3 بعدی ساخته شده است. برای افزایش مقاومت این قطعه، فیبرکربن به آن اضافه شده است.
علاوه بر اینها، باید به موارد دیگر شامل کمکفنرهای Silvers، میلههای حفاظتی DevSpeed، فرمان OMP، صندلیهای Tillett، کمربندهای ایمنی Schroth و پدالهای OBP اشاره کرد.
این جگوار ای-تایپ را میتوان یک فرانکنشتاین در جهان خودروها دانست که براساس اعلام سازندگان از توانایی فنی بالایی هم برخوردار است. این خودرو از جمعه سوم نوامبر در نمایشگاه SEMA 2023 در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source