همچون آئودی R8 GT RWD، نسخه ABT XGT هم به پیشرانه 10 سیلندر 5.2 لیتری FSI مجهز شده است، که خروجی را به محور عقب ارسال میکند. البته نیرو در این نسخه از 612 به 630 اسببخار افزایش یافته در حالی که به لطف استفاده وسیع از فیبرکربن، وزن خودرو به 1400 کیلوگرم محدود شده است، که 170 کیلوگرم سبکتر از R8 GT RWD ارزیابی میشود.
حداکثر سرعت ABT XGT نیز 310 کیلومتر برساعت اعلام شده است. محفظه سوخت این خودرو برای 83 لیتر بنزین گنجایش دارد.
تغییراتی نیز در مدیریت گرمایی، نرمافزار پیشرانه، ترمز گیری و سامانه سوخترسانی اعمال شده است و سیستم اگزوز هم به نحوی تنظیم شده که از نظر صدا و آلایندگی، بتواند مجوز تردد در شهرها را کسب کند.
شرکت ABT از صرف دو سال زمان برای طراحی XGT خبر داده ضمن اینکه 40 نفر باید مجوز ساخت این نسخه ویژه از R8 را صادر میکردند. تیونر آلمانی اعتقاد دارد که XGT نه تنها از نظر ظاهری به خودروهای مسابقهای شباهت دارد بلکه در حقیقت، یک خودروی مسابقهای با قابلیت دریافت پلاک و تردد در معابر عمومی است.
بنابر اعلام ABT، XGT با نسخه LMS GT2 از آئودی R8 هم تفاوتهای جزئی دارد. مشتریان میتوانند از امکانات سفارشیسازی موجود برای این خودرو استفاده کنند.
source