کلاس یوس

اعتبار تصویر: ویکی پدیا

بوقلمون و ژامبون غذای اصلی این پنج شنبه در سرتاسر زمین خواهد بود. اما قبل از اینکه شروع به خوردن بخش‌های شلخته گوشت‌های تعطیلات کنیم، فکر کردم شاید جالب باشد که کمی در مورد هوش جانوران موجود در بشقاب‌هایمان بدانیم.
اول، بوقلمون. به طور کلی حتی برای یک پرنده هم از نظر جمجمه خالی در نظر گرفته می شود – بوقلمون همیشه آنقدر خوش بین نبود. بوقلمون وحشی از نظر تاریخی موجودی نسبتاً زیرک در نظر گرفته می شد که فریب دادن آن با ترفندهای شکار استاندارد دشوار بود و به طرز شگفت انگیزی چابک بود. آیا می دانستید برای مثال، بوقلمون های وحشی می توانند از درختان بالا بروند؟ به گفته تام ساویج، دانشمند طیور دانشگاه ایالتی اورگان، اگر یک سیب را به سمت گروهی از بوقلمون‌های وحشی پرتاب کنید، آنها مانند فوتبال با آن بازی می‌کنند.
همه ما شنیده ایم که بن فرانکلین چنان شیفته بوقلمون وحشی شده بود که فکر می کرد به جای عقاب کچل باید آن را پرنده ملی می نامید. او استدلال کرد که بوقلمون تجسم انعطاف‌پذیری و هوشمندی خیابانی آمریکایی‌های جدید است (برخلاف عقاب سخت‌گیر و جدا شده که خیلی شیک و دور از انتظار به نظر می‌رسید). در آن زمان، بوقلمون با کلاس بود و از احترامی که در بین پرندگان کمیاب بود، برخوردار بود.
اما بعد شروع به اهلی کردن آنها کردیم و ذره‌ای از ویژگی‌های جذاب بوقلمون مانند آبگوشت زیادی از بین رفت. نکته مورد علاقه من در مورد بوقلمون های اهلی این است که آنها تا زمانی که غرق شوند به باران خیره می شوند. ظاهراً این فقط تا حدی درست است. به دلیل یک اختلال ژنتیکی، برخی از بوقلمون ها برای مدت طولانی سر خود را به سمت بالا خم می کنند. اگر بوقلمونی را دیدید که در طوفان باران این کار را انجام می دهد، وسوسه انگیز است که فکر کنید آن احمق تا زمانی که ترشی نشود همانجا می ماند، اما اسپاسم گردن پس از چند دقیقه اتصال کوتاه می کند و پرنده به هر کاری که قبل از یخ زدن انجام می داد، باز می گردد. که به احتمال زیاد از خیره شدن به باران باهوش تر نبود).
اهلی شدن بوقلمون را تبدیل به گوشت پیاده روی کرد. اما داستان خوک کاملاً متفاوت است. خوک صورتی زیبا به طور گسترده ای به عنوان باهوش ترین حیوان اهلی در جهان در نظر گرفته می شود – که اگر همه حیوانات دیگر به اندازه بوقلمون ها باهوش باشند چیز زیادی نمی توان گفت، اما خوک ها حتی با شامپانزه های آموزش دیده نیز قابل مقایسه هستند.
به عنوان مثال، آزمایشی را در نظر بگیرید (که در اینجا به آن پرداخته شده است) که در آن خوک ها آموزش دیدند تا مکان نما را روی صفحه ویدیو با پوزه خود حرکت دهند. هنگامی که خوک ها دوباره از مکان نما استفاده کردند، توانستند بین خط خطی هایی که از قبل می دانستند و خط خطی هایی که برای اولین بار می دیدند تمایز قائل شوند. خوک ها این مهارت را به سرعت شامپانزه ها یاد گرفتند.
در آزمایشی دیگر، به خوک ها آموزش داده شد که از روی آن بپرند، کنار بنشینند یا موارد مختلف را بازیابی کنند. سه سال بعد، آنها توانستند بین آیتم ها تمایز قائل شوند و به یاد آوردند که چه کاری انجام دهند. این تقریباً به اندازه یک کودک متوسط ​​سه ساله باهوش است.
و این را در نظر بگیرید – خوک ها به سرعت یاد می گیرند که چگونه از دیگر خوک های یواشکی گول بزنند. یک خوک به دنبال خوک دیگری می رود تا غذا بخورد و تا آخرین ثانیه صبر کند تا آن را بگیرد (نه بر خلاف تیراندازی در حراجی در EBay)، اما خوک که زمانی فریب خورده بود از این موضوع درس می گیرد و دفعه بعد از یک استراتژی برای پرتاب کردن استفاده می کند. خوک دیگر، مثل هدایت کردنش به جایی که غذا نباشد و بعد با جیغ از خود به سمت شام فرار کند.
همانطور که از کتاب کلاسیک اورول به خاطر دارید، خوک‌ها مزرعه حیوانات را با استفاده از سگ‌ها اداره کردند تا دستورات شریرانه خود را انجام دهند. تقریباً درست است. خوک ها به طور مستقل حل کننده مشکلات هستند، در حالی که سگ ها در وفاداری قوی تر هستند. مطمئناً سگ ها در دنیای حیوانات آدمک نیستند، اما خوک ها به طرز تکان دهنده ای حیله گر هستند. شما احتمالا می توانید سگ خود را تا زمانی که غذا در دست دارید گول بزنید، اما خوک ها یاد می گیرند و به یاد می آورند. برخی از حیوانات برابرتر از دیگران هستند.
بنابراین در بازی تند تند اهلی کردن، بوقلمون عملکرد ضعیفی داشت، در حالی که خوک هوشمندی خود را حفظ کرد. اگر با دانستن اینکه در حال خوردن یک حیوان واقعاً متراکم هستید احساس بهتری دارید، از بوقلمون استفاده کنید. اگر از خوردن حیوانی که می‌تواند بازی‌های ویدیویی انجام دهد مشکلی ندارید، ژامبون را روی هم بچینید. اما در هر صورت، سس کرن بری را فراموش نکنید.
می‌توانید من را در Twitter@neuronarrative و در وب‌سایت من، The Daily Brain پیدا کنید.
مرتبط با فوربس …

گالری: 10 عکس باقی مانده از روز شکرگزاری مشاهده گالری
دیوید دی سالوو دیوید دی سالوو نویسنده کتاب پرفروش “چه چیزی مغز شما را خوشحال می کند و چرا باید برعکس عمل کنید” است که به 15 زبان منتشر شده است و کتاب های “تغییر مغز: چگونه می توان از قدرت مغز برای سازگاری استفاده کرد. زندگی خود را تغییر دهید» و «مغز در آشپزخانه شما». کارهای او در نشریات Scientific American Mind، Forbes، Time، Psychology Today، The Wall Street Journal، Slate، Esquire، Mental Floss و سایر نشریات منتشر شده است و او نویسنده وبلاگ های علمی و فناوری پرخواننده “Neuropsyched” در فوربس و “است. روایت عصبی» در روانشناسی امروز. او را می توان در توییتر @neuronarrative و در وب سایت او daviddisalvo.org پیدا کرد. با او تماس بگیرید: disalvowrites [at] gmail.com.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط salamathyper