یک تبلت، یک لپتاپ و یک کنسول دستی، همه در یک مجموعه

از کامپیوتر دستی OneXPlayer X1 به‌عنوان یک دستگاه گیمینگ «سه در یک» رونمایی شد

کمپانی OneNetbook از کامپیوتر دستی جدید خود با نام OneXPlayer X1 و تاریخ انتشارش رونمایی کرد که قرار است با یک ویژگی منحصر بفرد وارد بازار هندهلدها شود.

شرکت این دستگاه را یک هندهلد «سه در یک» توصیف کرده و انصافا باید گفت که با محصولی بسیار متفاوت نسبت به سایر کامپیوترهای دستی مواجهیم. X1 عملا یک تبلت با صفحه 10.95 اینچی است که گیم پدهایش نه در قالب فرم دستگاه، بلکه اکسسوری‌هایی مجزا هستند که می‌توانند به صفحه وصل شوند. علاوه بر گیم پد، کیبورد فیزیکی X1 نیز به همین شکل قابل اتصال به دستگاه است. بدین ترتیب، OneXPlayer X1 عملا قرار است در آن واحد یک تبلت، لپتاپ و کنسول گیمینگ دستی باشد.


مطلب پیشنهادی:راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ ارزان قیمت | دی ۱۴۰۲بهترین سیستم گیمینگ با بودجه پایین
راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ ارزان قیمت | دی ۱۴۰۲

اینکه نگه داشتن یک دستگاه گیمینگ تقریبا 11 اینچی چقدر برای دستانمان آسان است، قطعا سوالات زیادی ایجاد می‌کند. تا اینجا به‌صورت رسمی تایید شده که صفحه X1 دارای یک استَند است تا بتواند روی سطوح صاف همانند میز بایستد. اما سوال دیگری وجود دارد که هنوز پاسخی برایش نداریم: آیا گیم پدهای دستگاه همانند جوی‌کان‌های سوییچ از دور قابل استفاده هستند یا خیر. امیدواریم محض راحتی بازوهایمان هم که شده، پاسخ این سوال منفی نباشد.

در هر صورت، X1 دارای یک صفحه 10.95 اینچی LTPS با رزولوشن 2.5K و نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی است. از طرفی دیگر این دستگاه نیز مانند MSI Claw برای پردازنده خود به سمت اینتل رفته و دارای یک Core Ultra 7 155H است؛ پردازنده‌ای با ۱۶ هسته، ۲۲ ترد، کلاک بوست تا ۴.۸ گیگاهرتز و یک پردازنده ۱.۴ گیگاهرتزی NPU برای پردازش هر چیزی که به هوش مصنوعی مربوط است. در کنار این CPU شاهد گرافیک Arc 8 Xe-Cores و رم LPDDR5-7500 هستیم.

یکی از برگ‌های برنده OneXPlayer X1، پشتیبانی از دستگاه‌های OCulink است. OneNetbook اخیرا کارت گرافیک اکسترنال OneXGPU را راهی بازار کرد که از واحد گرافیکی Radeon RX 7600M XT استفاده می‌کند. با اتصال این کارت گرافیک اکسترنال به X1، گیمرها می‌توانند یک افزایش بسیار چشمگیر به عملکرد فنی دستگاه خود ببخشند.

هندهلد OneXPlayer X1 در تاریخ ۲۶ دی راهی بازار خواهد شد. فعلا اطلاعاتی از قیمت این محصول در دسترس نیست، اما باید در نظر داشت که محصولات OneNetbook غالبا فقط از طریق پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری جمعی در دسترس خریداران قرار می‌گیرند. با توجه به این موضوع و همچنین ویژگی‌هایی که این دستگاه دارد، به احتمال زیاد باید شاهد قیمتی فراتر از ۱۰۰۰ دلار باشیم. تازه انتظار می‌رود که گیم پد و کیبورد آن هم به‌طور جداگانه فروخته شوند.


مطلب پیشنهادی:راهنمای نام گذاری‌ پردازنده‌های AMDجدیدترین شیوه نام‌گذاری کارت گرافیک ای‌ام‌دی (AMD) را بشناسید
راهنمای نام گذاری‌ پردازنده‌های AMD


بازی هایی که ساخت قسمت جدیدشون خیلی طول کشید 

جیم کری احتمالا برای فیلم Sonic 3 بازخواهد گشت - ویجیاتو

source

توسط