سئو سایت
صنعت بیوتکنولوژی ما با سرعتی بی سابقه کار می کند تا واکسن کووید-19 را به بازار عرضه کند. به جای بی سابقه بودن، این سرعت ها باید هنجار جدید باشند.
شما هرگز اجازه نمی دهید یک بحران جدی از بین برود – این فرصتی است برای انجام کارهایی که فکر می کنید قبلاً نمی توانستید انجام دهید. – رحم امانوئل
آنکارا، ترکیه – 13 اکتبر: یک سرنگ به عنوان معاونان دانشگاه علوم بهداشت دیده می شود … [+] پروفسور دکتر کمالتین آیدین و پروفسور دکتر مصطفی گرک داوطلب آزمایش واکسن کووید-19 از چین در بیمارستان شهر آنکارا در آنکارا، ترکیه در 13 اکتبر 2020. (عکس توسط Aytac Unal/Anadolu Agency از طریق گتی ایماژ)
خبرگزاری آنادولو از طریق گتی ایماژ ورود کووید-19 به چیزی دست یافته است که قبل از آن هیچ بیماری دیگری نداشته است – سازمان غذا و دارو و شرکت های داروسازی از نزدیک برای تسریع سرعت توسعه واکسن و دارو کار می کنند. و در حالی که کووید-19 تأثیر اجتماعی بسیار بیشتری دارد، واقعیت تلخ این است که بیماری های دیگری مانند سرطان یا فیبروز کیستیک همیشه برای بخشی از جمعیت زندگی یا مرگ هستند.
بحران کنونی ما نشان داده است که وقتی فشار وارد می‌شود، صنعت و دولت می‌توانند خیلی سریع‌تر حرکت کنند. اما پس از همه گیری چه اتفاقی می افتد – و درس های کلیدی برای صنعت بیوتکنولوژی و تنظیم کننده ها چیست؟
زمان پول است – و زندگی
سرعت برای فناوری جدید ضروری است. زمان به بازار و سرعت تکرار پیامدهای واقعی بر چگونگی پیشرفت شرکت، اولویت بندی تحقیقات خود و در نهایت موفقیت دارد. شرکت‌های فناوری به‌طور خاص سرعت عرضه، پیشرفت فن‌آوری و امتیاز قیمت رقابتی را هنگام کار بر روی تکرارهای محصول جدید، به ترتیب اولویت می‌دهند.
بیشتر برای YOUiOS 17 2 1 اپل ناگهان به‌روزرسانی غیرمنتظره‌ای را برای همه کاربران آیفون منتشر کرد. سال هاست که شرکت ها این اصول را به رسمیت می شناسند. با این حال، وقتی به صنعت بیوتکنولوژی نگاه می کنیم، سرعت و عملیات ناب کاملاً حذف شده اند. چرا؟ زیرا صنایع قدیمی متشکل از شرکت‌های غول‌پیکری هستند که در عین اینکه سرمایه خوبی دارند، تمایل دارند ریسک کمتر و پیشرفت آهسته اما مداوم را نسبت به تغییرات و توسعه سریع ارزش قائل شوند – و نهادهای نظارتی که بر این صنایع نظارت می‌کنند نیز همین اولویت را دارند.
در یکی دیگر از صنعت‌های قدیمی بسیار تنظیم‌شده، یک شرکت رویکرد جدیدی رادیکال و جسورانه اتخاذ کرده است تا محصولات را سریع‌تر بدون به خطر انداختن کیفیت محصول به بازار عرضه کند – Tesla Motors.
برای دهه‌ها، خودروهای الکتریکی نتوانستند جذابیت خود را به دست بیاورند، تا حد زیادی به دلیل زمان‌بندی طولانی توسعه و خودروهایی که استانداردهای مصرف‌کننده را برآورده نمی‌کردند. ایلان ماسک با حمله به این بخش از زاویه ای متفاوت، صنعت را با اولویت دادن به تکرار و سرعت گسترش متحول کرد. با محدود کردن تعداد مدل‌ها و به‌روزرسانی مداوم نرم‌افزار خودرو از طریق اینترنت، تیم تسلا می‌تواند به سرعت نرم‌افزار را تکرار، آزمایش، تعمیر و به مشتریان خود بازگردانی کند و خودروهای بهبود یافته را در جدول‌های زمانی سریع ایجاد کند. تسلا با بهینه‌سازی موثر سرعت تکرار آن‌ها از طریق یک فرآیند فکری و رویکرد کاملاً جدید، گوشه بازار خودروهای الکتریکی را به دست آورد.
پلتفرم درمانی: کلید بیوتک برای کارایی
رقابت برای تولید اولین واکسن کووید-19 با سرعت بی سابقه ای شاهد جدول زمانی توسعه بود. در حال حاضر 45 نامزد واکسن وارد فاز اول آزمایشات بالینی شده اند. ما می توانیم در اوایل دسامبر واکسن داشته باشیم. با توجه به اینکه میانگین زمان تولید و تایید یک واکسن جدید بیش از 10 سال است، شگفت‌آور است.
یکی از عوامل کلیدی پشت چنین جدول‌های زمانی سریع، مولکولی است که ممکن است نام آن را شنیده باشید: RNA پیام‌رسان یا mRNA. اما mRNA فقط برای واکسن کووید-19 قابل استفاده نیست. پیامی که این مولکول‌ها می‌توانند ارسال کنند، می‌تواند همه چیز را از مبارزه با سرطان تا رفع فیبروز کیستیک انجام دهد.
زیرساخت‌های اساسی که امروز برای تولید و تأیید واکسن‌های mRNA برای کووید-19 ایجاد می‌کنیم، می‌توانند مورد استفاده مجدد قرار گیرند، و ما می‌توانیم این پلتفرم‌های درمانی را در اختیار بگیریم و آن‌ها را برای سایر بیماری‌های تهدیدکننده حیات به شیوه‌ای سریع‌تر و کارآمدتر به کار ببریم. مانند طرز فکر توسعه‌دهنده نرم‌افزار ایلان ماسک، کارآفرینان جسور که از mRNA برای مقابله با همه‌گیری استفاده می‌کنند، نه تنها چشم‌انداز جهان را نسبت به کووید-۱۹، بلکه در کل صنعت بیوتکنولوژی را تغییر می‌دهند.
رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی (NIAID)، تونی فائوچی (راست دوم) با … [+] رئیس‌جمهور ایالات متحده، باراک اوباما در جریان بازدید از مرکز تحقیقات واکسن در مؤسسه ملی بهداشت در 2 دسامبر 2014 در بتسدا ، مریلند NIH اخیراً نتایج آزمایشات بالینی فاز 1 یک نامزد واکسن ابولا را منتشر کرده است. دکتر نانسی سالیوان در سمت چپ و سیلویا بورول، وزیر بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده در سمت چپ قرار دارند. AFP PHOTO/Mandel NGAN (اعتبار عکس باید MANDEL NGAN/AFP از طریق Getty Images خوانده شود)
AFP از طریق Getty ImagesOnward و Upward
آنچه تسلا و مسابقه برای واکسن کووید-19 به ما آموخت این است که سرعت حتی در صنایع بسیار تنظیم شده و به طور سنتی آهسته قابل دستیابی است. کارایی در صنعت داروسازی همیشه یک موضوع مرگ یا زندگی است – نه فقط در مواقع بحران. اکنون به دلیل همه‌گیری همه‌گیر چشم‌ها به این صنعت دوخته شده است – و یک چیزی که این بحران آشکار می‌کند این است که چقدر سریع‌تر می‌توانیم حرکت کنیم.
ما شاهد همکاری بی‌سابقه و مشارکت تنگاتنگ بین بیوتکنولوژی‌ها و دولت‌ها بوده‌ایم که منجر به ایجاد جدول‌های زمانی توسعه‌ای شد که بیشتر شبیه آیفون‌ها هستند تا درمانی. اگر چنین تداخلاتی ادامه یابد، روند تایید دارو تسریع خواهد شد. وقتی شرکت‌های دارویی از افزایش هزینه‌ها برای توسعه داروها صحبت می‌کنند، چیزی که واقعاً ابراز تاسف می‌کنند فرآیند تأیید است. فرآیندهای تأیید روان و سریع‌تر نه تنها باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه شرکت‌ها می‌شود، بلکه داروهای نجات‌بخش را برای بیمارانی که به آنها نیاز دارند نیز در دسترس‌تر می‌سازد.
پایه و اساس گذاشته شده است. بحران کووید-19 ما را مجبور کرد به آنچه قبلاً می‌دانستیم نگاه کنیم: جایی که توانایی خود را برای رسیدگی سریع به یک بحران مراقبت‌های بهداشتی نداشتیم، اما همچنین پایه و اساس روشی جدید، بهتر و سریع‌تر را برای نجات زندگی ایجاد می‌کند. داروها و واکسن ها به بازار عرضه شود. بیایید به سخنان هموطنم رام ایمانوئل ایلینویی توجه کنیم و اجازه دهیم که بحران کنونی جامعه بیوتکنولوژی را برای انجام کارهای بیشتر و سریعتر ترغیب کند.
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. جیک بکرافت من در اصل از یک جامعه کشاورزی کوچک با کمتر از 2000 نفر در مرکز ایلینوی هستم. این شهر درست خارج از Peoria است، جایی که اولین نوآوری در تولید زیستی در جهان، تولید انبوه پنی سیلین، توسعه یافت. من ایلینوی را با اشتیاق به تغییر اساسی در پزشکی ترک کردم، هم اینکه چگونه آن را می‌سازیم و هم چگونه به دست می‌آوریم. من راه خود را به یک برنامه دکترا در MIT پیدا کردم و از آن زمان به یک زیست شناس مصنوعی و یک بیوتکنوفیل علاقه مند به افزایش دسترسی جهانی به نسل بعدی پزشکی تبدیل شدم. ایجاد داروهای جدید تنها اولین مرحله از فرآیند نوآوری است. من معتقدم که بحث کافی در مورد چگونگی به کارگیری این نوآوری ها برای کاهش چشمگیر هزینه و افزایش مقیاس پذیری برای رساندن این نوآوری ها به توده ها وجود ندارد، مانند پیشرفت هایی در تولید زیستی. من به عنوان مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Strand Therapeutics روزهای خود را صرف توسعه اولین داروهای mRNA قابل برنامه ریزی در جهان برای درمان بیماری های کشنده می کنم و رویای جهانی با دسترسی به درمان را در سر می پرورانم.

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط salamathyper