ToplineDry ژانویه – جایی که شرکت کنندگان الکل را به مدت یک ماه کنار می گذارند – آغاز شده است، و تحقیقات نشان می دهد که این چالش با مزایای سلامتی مانند بهبود خواب، کاهش وزن، کاهش فشار خون و انرژی بیشتر همراه است.
تقویم مشخص شده است تا نشان دهد ژانویه، ژانویه خشک است – ماهی برای هوشیاری و بدون الکل ماندن
getty Key Facts Dry January گرایش محبوبی است که توسط گروه حمایت از Alcohol Change U.K آغاز شده است که در آن شرکت کنندگان از نوشیدن الکل در تمام ماه ژانویه به امید بهره مندی از مزایای سلامتی خودداری می کنند.
اگرچه در بریتانیا شروع شد، اما میلیون‌ها آمریکایی هر سال در این چالش شرکت می‌کنند: بر اساس داده‌های آژانس بین‌المللی اطلاعات و بینش CGA Strategy، 35 درصد از بزرگسالان آمریکایی در سال 2022 در مقایسه با 21 درصد در سال 2019 در این چالش شرکت کردند.
به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، مصرف بیش از حد الکل با خطراتی مانند سرطان، بیماری قلبی یا کبدی، فشار خون بالا، سقط جنین، افسردگی، اضطراب، وابستگی به الکل، سکته مغزی یا ضعف سیستم ایمنی همراه است.
طبق یک مطالعه در سال 2018 که در BMJ Open منتشر شد، مصرف کنندگان منظم الکل که به مدت 30 روز از الکل خودداری کردند، شاهد بهبود خواب و انرژی و همچنین کاهش سطح کلسترول، فشار خون و پروتئین های سرطان زا بودند.
طبق مطالعه ای که در سال 2019 توسط دانشگاه مدیپول انجام شد، حدود 90 درصد از افرادی که در ژانویه خشک سال 2018 شرکت کردند پول پس انداز کردند، 71 درصد خواب بهتری داشتند، 58 درصد وزن کم کردند، 54 درصد بهبودی در پوست خود مشاهده کردند و 67 درصد انرژی بیشتری داشتند. ساسکس
مطالعه‌ای که در سال 2016 توسط انجمن روان‌شناسی آمریکا انجام شد، نشان داد که شرکت‌کنندگان شش ماه پس از اتمام ژانویه خشک، به‌طور میانگین یک روز کمتر در هفته می‌نوشیدند و هر روز یک نوشیدنی کمتر مصرف می‌کردند، در مقایسه با مصرف الکل قبل از چالش.
در مقابل اگرچه خشک ژانویه می تواند برای مصرف کنندگان متوسط ​​​​مفید باشد، اما برای کسانی که وابسته به الکل هستند توصیه نمی شود. Alcohol Change U.K هشدار می دهد: «افرادی که از نظر بالینی وابسته به الکل هستند، اگر به طور ناگهانی و کاملاً الکل را ترک کنند، می توانند بمیرند.» ترک الکل بوقلمون سرد می تواند منجر به سندرم ترک الکل شود که شامل علائمی مانند تهوع و استفراغ، تعریق، فشار خون بالا، بی خوابی، اضطراب، بی قراری، ضربان قلب سریع و لرزش یا لرزش است. اگر درمان نشود، می‌تواند به تشنج‌های شدید، دلیریوم ترمنس (شکل تهدیدکننده زندگی با علائمی مانند تب، فشار خون بالا و توهم) یا حتی مرگ تبدیل شود. در عوض، توصیه می شود برای سم زدایی پزشکی ایمن با یک متخصص پزشکی مشورت کنید.
Key BackgroundDry محبوبیت فزاینده ژانویه ممکن است ناشی از مصرف کمتر الکل Gen Z نسبت به سایر نسل ها باشد. طبق یک مطالعه 2020 شبکه باز شبکه JAMA، تقریبا 30 درصد از دانشجویان کالج در سال 2018 از مصرف الکل پرهیز کردند، در مقایسه با 20 درصد در سال 2002. دیوید اسلیتز، مدیر سرگرمی محل برگزاری، به بیلبورد گفت، رویدادهایی که در کنگره کلاب در توسان، آریزونا با هدف Gen Z برگزار شد، 25 درصد کمتر از فروش الکل نسبت به نسل های قدیمی تر بود. به گفته آخیل آناند، روانپزشک اعتیاد در کلینیک کلیولند، اگرچه پاسخ قطعی در مورد اینکه چرا ژن Z کمتر الکل می نوشد وجود ندارد، برخی نظریه ها وجود دارد. آناند گفت این تئوری ها شامل آگاهی بیشتر از سلامت روان، آموزش بیشتر در مورد خطرات الکل در سنین پایین، افزایش مصرف حشیش و محبوبیت روزافزون “زندگی پاک” و سبک زندگی سالم تر است.
TangentSober اکتبر یکی دیگر از چالش‌های پرهیز پرهیز است که در آن شرکت‌کنندگان در تمام ماه اکتبر مشروب نمی‌نوشند و پول جمع‌آوری‌شده صرف پشتیبانی از سرطان Macmillan می‌شود. در این ماه، شرکت کنندگان اغلب به نوشیدنی های غیر الکلی روی می آورند. بر اساس داده‌های شرکت تحلیل بازار نوشیدنی IWSR، بازار نوشیدنی‌های بدون الکل و کم الکل در حال رونق است و انتظار می‌رود بین سال‌های 2022 تا 2026، 25 درصد رشد کند. این صنعت در سال 2022 بیش از 11 میلیارد دلار درآمد داشت و محصولات بدون الکل پیشتاز این صنعت بودند. تعداد فزاینده‌ای از افراد مشهور از بلا حدید گرفته تا دواین «راک» جانسون حتی در سال‌های اخیر به آن پیوسته‌اند و نوشیدنی‌های غیرالکلی تولید کرده‌اند. این روند تا حدی ناشی از سبک زندگی فزاینده “کنجکاوی هوشیار” است، که به این معنی است که یک فرد به فکر رهایی از الکل است. این جنبش در میان نسل Z و هزاره ها محبوب است و هشتگ #sobercurious بیش از 805 میلیون بازدید در TikTok دارد.
عدد بزرگ 381.5 میلیون. این تعداد بازدید از هشتگ #dryjanuary در TikTok است. این مملو از کاربرانی است که نکات هوشیارانه، ماکت های مورد علاقه و تجربیات گذشته خود را به اشتراک می گذارند.
خواندن بیشتر آیا مصرف نسل Z کمتر است؟ (کلینیک کلیولند)
Gen Z کمتر می نوشد و کلوپ ها هیجان زده نمی شوند (بیلبورد)
6 سلبریتی که خط تولید نوشیدنی های غیر الکلی را به عنوان سبک زندگی بدون الکل راه اندازی کرده اند محبوب تر شده اند (Business Insider)
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. یک نکته ایمن برای من بفرست آریانا جانسون به دنبال آریانا جانسون یک خبرنگار در میز خبری فوربس است که توضیح دهندگان و روندها را با تمرکز مکرر بر سلامت و علم پوشش می دهد. او در سال 2022 به فوربس پیوست و در تگزاس کار می کند. جانسون داروهای کاهش وزن برجسته مانند Ozempic و Wegovy، اثرات سلامتی شیرین کننده مصنوعی آسپارتام و تأثیرات واکسن‌های کووید را پوشش داده است. او قبلاً مأموریت‌های فضایی و استارت‌آپ‌های فناوری را با تیم‌های سلامت و علم و نوآوری فوربس پوشش می‌داد. جانسون از دانشگاه مدیپول کلارک آتلانتا فارغ التحصیل شد و در آنجا در رشته هنرهای رسانه های جمعی با تمرکز در روزنامه نگاری تحصیل کرد. خبرنگاران فوربس از دستورالعمل های اخلاقی شرکت پیروی می کنند که بالاترین کیفیت را تضمین می کند. جانسون را برای پوشش مداوم پیشرفت‌های علمی، آخرین به‌روزرسانی‌ها در مورد کمبود دارو و بحران‌های سلامت ملی دنبال کنید.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط salamathyper