شاتر استاک

در 20 سال گذشته کشف مکان‌ها در هر اندازه آسان‌تر شده است. زمانی که من بچه بودم، بهترین راه برای یادگیری یا برخورد با یک مکان جدید از طریق یکی از سه روش بود: یک رویارویی بی‌نظیر در یک سفر جاده‌ای غیرقابل پیش‌بینی، دوستی که در مورد یک سفر اخیر صحبت می‌کند، یا یک برند با حضور ثابت ( به شهر نیویورک، سانفرانسیسکو یا نیواورلئان فکر کنید).
از زمانی که Baby Boomers از مسیر 66 عبور کرد، نام تجاری مکان شاهد تحولی عظیم بوده است. ما اکنون این قابلیت را داریم که “قبل از خرید امتحان کنیم” یا قبل از اینکه واقعاً برای سفری برنامه ریزی کنیم، مکانی را تجربه کنیم. مکان‌ها فوق‌العاده زیرک و شوخ هستند، پیام‌ها و شعارهای بازاریابی را ایجاد می‌کنند که ما به سادگی نمی‌توانیم آن‌ها را ببینیم یا فراموش کنیم. به «آنچه در وگاس اتفاق می‌افتد، در وگاس می‌ماند» یا «ویرجینیا برای عاشقان است» فکر کنید. این اظهارات هوشمندانه به ما کمک می‌کند تا از مکان‌هایی که به یاد می‌آوریم چشم‌انداز ایجاد کنیم. علاوه بر این، در وب‌سایت‌هایی مانند Yelp، تریپ ادوایزر و سایر پلتفرم‌های تحقیقاتی آنلاین سفر، اکنون کاوش دیجیتالی مکان‌ها قبل از تسلیم شدن در برابر بازاریابی متقاعدکننده و شروع سفر، آسان‌تر از همیشه است.
عمل بازاریابی (بخوانید: فروش) مکان ها بسیار شبیه به خرید خانه است. به این فکر کنید که چگونه خانه خود را پیدا کردید. شاید از سایت‌های آنلاینی مانند Zillow یا Redfin برای تحقیق، اطلاعات در مورد بازار املاک در منطقه خود و یافتن خانه‌هایی که مطابق با مشخصات شما هستند استفاده کرده باشید. کشف جامعه ایده آل خود از طریق چند کلیک ساده هرگز آسان تر و سریع تر نبوده است. کل فرآیند را می توان به صورت مجازی انجام داد.
بنابراین در حالی که می دانیم بازاریابی یک مکان یا یافتن خانه را می توان از طریق اسکرول و کلیک انجام داد، آژانس ها و موسسات بازاریابی چگونه این کار را انجام می دهند؟ آیا سس مخفی وجود دارد؟ آیا روش هایی وجود دارد که فقط بازاریابان فنی و باهوش در مورد آن می دانند؟ خیر. بازاریابان مکان از ابزارهایی استفاده می‌کنند که در دسترس هستند، استفاده از آنها آسان است و بازگشت سرمایه‌ای را ایجاد می‌کند که مشتریان، سهامداران، هیئت‌مدیره، ساکنان و بازدیدکنندگان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
بر اساس تجربه من در کار با مشتریان در صنعت گردشگری، در اینجا چهار راه اثبات شده وجود دارد که بازاریابان می توانند مکان ها را تبلیغ کنند و بیشترین تأثیر را برای مناطق در سراسر جهان داشته باشند.

* استراتژی‌های دیجیتال: مکان‌ها استراتژی‌های دیجیتالی را توسعه می‌دهند که لحن سازمان‌هایشان را بر مبنای کوتاه‌مدت (یک تا دو سال) تعیین می‌کند. یک استراتژی دیجیتال تضمین می کند که هر ابتکار بازاریابی به کار گرفته شده برای یک مخاطب خاص طراحی شده است و هر ابتکار فقط قابل اندازه گیری نیست، بلکه می تواند نتایج را نشان دهد. تکنیک های پیچیده پروفایل دیجیتالی همان چیزی است که مکان ها برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند. این فرآیند با توسعه شخصیت های سفارشی شروع می شود.
یکی از مشتریان قبلی ما، Orlando Economic Partnership، از شخصیت‌های هدفمند یا توصیف دقیق بخش‌های هدف خود استفاده می‌کند. شما می توانید بخش های مشابهی را با استفاده از یک تکنیک قدیمی جمع آوری اطلاعات ایجاد کنید: پنج Ws. یعنی درک اینکه مخاطبان شما واقعاً چه کسانی هستند، چه مشکلاتی را می‌خواهند حل کنند، کجا وجود دارند و تجارت می‌کنند، چه زمانی زمان بهینه برای رسیدن به آنها و تأثیرگذاری آنها است، و چرا آنها به دنبال اطلاعات و منابع خاص هستند.

* بازاریابی موتورهای جستجو: برای بازاریابان مقصد و توسعه دهندگان اقتصادی، بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است. با استفاده از تکنیک های پیچیده پروفایل دیجیتال، بازاریابان می توانند پیام های خود را برای کاربران خاص در وب سایت های خاص در زمان های خاص ارسال کنند. این اجازه می دهد تا به یک بازار تعریف شده نفوذ کند که احتمال مصرف و عمل بیشتری دارد. سازمان‌هایی مانند Tennessee Valley Authority و شهر Goodyear، آریزونا، دو مشتری قبلی ما، 4000 شرکت را به‌عنوان سرنخ‌های واجد شرایط بازاریابی شناسایی کردند و به ترتیب شاهد افزایش 400 درصدی ترافیک وب‌سایت همراه با افزایش 50 درصدی در سرنخ‌های واجد شرایط بازاریابی بودند. شبکه؟ بازاریابی موتورهای جستجو می تواند فعالیت دیجیتال را با افزایش های نجومی افزایش دهد. (نکته جانبی: اندازه گیری نتایج به همان اندازه مهم است که به دست آورید. بازاریابان باتجربه می دانند که Google Analytics، Google Adwords، نرم افزار اتوماسیون بازاریابی، تجزیه و تحلیل از طریق داشبوردهای سفارشی و تجزیه و تحلیل سفارشی وب به سرنخ برای درک و بهبود بسیار مهم هستند. در کمپین های دیجیتال.)
* پایگاه های داده قابل نقشه برداری: دفتر توسعه اقتصادی و تجارت بین المللی کلرادو از پایگاه داده سایت ها و ساختمان ها برای بازاریابی دارایی های اقتصادی ایالت استفاده می کند. ابزاری مانند این به ویژه مهم است زیرا پایگاه های داده قابل نقشه برداری به انتخاب کنندگان سایت و سایر مشاوران مکان کسب و کار دسترسی فوری به آنچه در دسترس یا آماده برای توسعه در یک منطقه خاص است، می دهد. و این افراد کسانی هستند که تصمیمات مکانی را می گیرند که بر آینده مکان ها تأثیر می گذارد. پایگاه‌های اطلاعاتی نقشه‌برداری، نگاهی مهم به آنچه یک مکان ارائه می‌دهد (سایت‌ها، ساختمان‌ها، املاک، شرکت‌ها) ارائه می‌کند و یک برنامه کامل می‌تواند به معنای سال‌ها سودآوری و شکوفایی باشد.
* برنامه های کاربردی موبایل: هنگامی که یک وب سایت بی عیب و نقص و با کارایی بالا داشته باشید، بعد چه می شود؟ برای بسیاری در زمینه گردشگری و توسعه اقتصادی، این یک برنامه کاربردی تلفن همراه یا فناوری است که به کاربران امکان می دهد بدون نیاز به گشتن در یک وب سایت، آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند. برنامه های موبایل بسیار بصری، آسان برای استفاده، و در کف دست کاربر هستند. یکی از مشتریان ما، Taos، نیومکزیکو، از برنامه تلفن همراه خود استفاده می‌کند تا با افرادی که قبلاً نام تجاری خود را تجربه کرده‌اند و می‌خواهند از آنچه در جامعه اتفاق می‌افتد مطلع باشند، در ارتباط باقی بماند. این برنامه دارای فعالیت هایی برای علاقه مندان به فضای باز و روحیه های هنری به طور یکسان است و بازدیدکنندگان و مردم محلی را در بهترین ها در شهر گرد هم می آورد. کارینا آرمیجو، مدیر بازاریابی تائوس، هنگام صحبت در جلسه مشاوره مالیاتی ساکنان، گفت: «از آنجایی که ما شهرداری بزرگی نیستیم، باید در مورد نحوه خرج کردن دلارهای بازاریابی خود هوشمند باشیم. پایه مالیاتی ما هزینه بازاریابی ما را می پردازد و در نتیجه باید مطمئن شویم که بازگشت سرمایه خوبی را نشان می دهیم. بهترین راه برای انجام این کار از طریق دیجیتال است.”
شورای آژانس فوربس یک انجمن فقط دعوت برای مدیران در روابط عمومی موفق، استراتژی رسانه، آژانس های خلاق و تبلیغاتی است. آیا من واجد شرایط هستم؟ برخی از جوامع صدها هزار دلار برای بازاریابی اقتصاد، مناطق مرکزی شهر یا شهرهای خود دارند. دیگران به معنای واقعی کلمه فقط 100 دلار دارند. در هر موقعیتی که هستید، هر بودجه ای که هستید، در هر مکانی که هستید، آن دلارها را عاقلانه خرج کنید. آنها را در جایی خرج کنید که مردم شما را پیدا کنند. برای مشاهده، مصرف و تأثیرگذاری بهینه، آنلاین و دیجیتالی است.
گیلرمو مازیر، مدیر عامل اطلس، یک شرکت مشاوره و بازاریابی مکانی نوآور مستقر در دنور، کلرادو.

اصول بازاریابی عصر دیجیتال

توسط salamathyper