مولتی ویتامین‌ها می‌توانند نقش مهمی در افزایش وزن و اشتها کودکان داشته باشند. این مکمل‌ها حاوی ترکیبات مختلفی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که سبب بهبود وضعیت تغذیه‌ای کودکان می‌شود. یکی از اثرات مهم مولتی ویتامین‌ها در افزایش وزن و اشتها، تقویت سیستم عصبی و هورمونی است. برخی از اجزای موجود در مولتی ویتامین‌های کودکان مانند ویتامین B12، آهن، روی و روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا-3 می‌توانند بهبود سیستم عصبی و هورمونی را تحریک کنند و سبب وزن گیری کودک و نوزاد شوند.مصرف شربت اشتها آور کودکان نیز یکی از راه‌های افزایش وزن است.در این مطلب به معرفی بهترین مولتی ویتامین افزایش وزن کودک همچون قرص مولتی پلاس کیدز یوروویتال،پودر گینر کودکان،قرص بایو بیسیکسی چیلدرن،شربت مولتی سانستول زینک، شربت مولتی ویتامین کیندر می‌پردازیم و ویتامین‌های ضروری و مهم وزن گیری کودکان را توضیح می‌دهیم.

والدین همواره نگران روند رشد فرزندان هستند و از راه های ایمن و بدون عوارض برای افزایش وزن و بهبود رشد جسمی و ذهنی کودک خود کمک می گیرند.در این بخش بهترین و ایمن ترین مولتی ویتامین افزایش وزن کودک موجود در داروخانه که دارای اصالت از سوی سازمان غذا و دارو هستند را آورده ایم.در ادامه هر کدام از این مولتی های وزن گیری را با جرئیات بررسی خواهیم کرد.

مولتی ویتامین افزایش وزن کودک در داروخانه ترکیبات اصلی مکمل قیمت در 1403 با تخفیف ویتامین کده
قرص مولتی پلاس کیدز یوروویتال آهن،ویتامین های A,C,D,K و مواد معدنی همچون کلسیم،منیزیم و زینک    155000   تومان
قرص بایو بیسیکسی چیلدرن حاوی 16 ریزمغذی مورد نیاز کودک    125000 تومان
شربت مولتی سانستول زینک حاوی زینک ، ویتامین های گروه ب ، ویتامین C, E,D   141000  تومان
پودر گینر کودکان دوبیس ویتامین‌های گروه B، ویتامین D، کلسیم و فسفر و کربوهیدارت    275000 تومان
شربت زینک پلاس یوروویتال حاوی روی، ویتامین C و ویتامین های گروه B    139000 تومان
پودر پروتئین وی دوبیس پروتئین    325000 تومان
قطره نیو بی بی جویس ویتامین های گروه B, A، D۳ و C   36500 تومان

فواید مولتی ویتامین‌ها برای افزایش وزن کودک و نوزاد

تغذیه مناسب برای رشد و تکامل سالم کودکان و نوزادان بسیار مهم است. برخی ویتامین ها و مواد معدنی موجود در مولتی ویتامین کودکان می‌توانند اشتها را تحریک کرده و هضم را در کودکان بهبود بخشند. به عنوان مثال، ویتامین های B، مانند B1 (تیامین)، B2 (ریبوفلاوین)، و B6 (پیریدوکسین)، نقش مهمی در تبدیل غذا به انرژی و حمایت از هضم مناسب دارند. با بهینه سازی فرآیند گوارش و افزایش اشتها، مولتی ویتامین ها می توانند به افزایش وزن سالم در کودکان و نوزادان کمک کنند.

از جمله فواید مولتی ویتامین‌ها برای افزایش وزن می‌توان به تقویت سیستم ایمنی کودک ، افزایش اشتها و بهبود جذب مواد غذایی اشاره کرد. ترکیبات مختلف مولتی ویتامین‌ها، مانند ویتامین D، ویتامین B12، روی و آهن، به تقویت سیستم ایمنی و متابولیسم بدن کمک می‌کنند. با افزایش سیستم ایمنی، کودکان و نوزادان مقاومت بیشتری در برابر عفونت‌ها و بیماری‌ها دارند و این می‌تواند به رشد و افزایش وزن سالم آنها کمک کند. همچنین، مولتی ویتامین‌ها می‌توانند اشتهای کودکان و نوزادان را تحریک کنند و جذب مواد غذایی را بهبود بخشند. با تقویت سیستم گوارشی و ایجاد تعادل در هورمون‌ها، مولتی ویتامین‌ها می‌توانند اشتها و میل به خوردن را افزایش دهند و جذب مواد غذایی را بهبود بخشند که در نتیجه منجر به افزایش وزن صحیح و مناسب آنها می‌شود.

والدین ابتدا باید بدانند علت وزن کم کودک ، کمبود ویتامین است یا عوامل دیگری باعث کم وزنی کودک شده است و در اینصورت شروع به مصرف ویتامین‌های ضروری و مهم برای افزایش وزن کودک کنند.

بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن کودک

مصرف مولتی ویتامین با جبران کمبودهای مواد مغذی بدن کودک سبب افزایش اشتها و میل بیشتر به غذاهای مفید و در نهایت افزایش وزن می شود.در این بخش قرص های جویدنی،پودر افزایش وزن و شربت های مولتی ویتامین موثر در وزن گیری کودک را معرفی نموده ایم.لینک هر محصول قرار داده شده است تا بتوانید با بررسی جزئیات مولتی ویتامین، بهترین مکمل را برای فرزند خود انتخاب نمایید.

1.قرص مولتی پلاس کیدز یوروویتال

قرص جویدنی مولتی پلاس کیدز یوروویتال (Multi Plus Kids) مولتی ویتامین مینرال تخصصی کودکان و نوجوانان است که تحت لیسانس آلمان در ایران تولید و در بسته های 60 عددی عرضه می گردد.قرص جویدنی کودکان یوروویتال با طعم مطلوب پرتقال مورد استقبال کودکان قرار می گیرد و سبب بهبود رشد ذهنی و جسمی در سنین رشد می گردد.مولتی ویتامین کودکان پلاس کیدز با داشتن آهن،ویتامین های A,C,D,K و مواد معدنی همچون کلسیم،منیزیم و زینک نیازهای اصلی کودکان را به ریزمغذی ها تامین می نماید.

خرید مولتی پلاس کیدز یوروویتال + تخفیف ویژه%

قرص مولتی پلاس کیدز یوروویتال

2.قرص جویدنی بایوبیسیکس چیلدرن

مولتی ویتامین کودکان بایوبیسیکس (Bio Basics Children) با تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز کودکان سبب بهبود رشد جسمی و ذهنی کودک و سلامت استخوان ها و دندان ها می گردد.قرص جویدنی بایوبیسیکس چیلدرن حاوی 16 ریزمغذی اصلی برای کودکان در سنین رشد است.قرص مولتی ویتامین کودکان برند نیچرز اونلی ایرانی در بسته های 30 عددی تولید و عرضه می گردد.

خرید مولتی ویتامین کودکان بایوبیسیکس + تخفیف ویژه%

قرص جویدنی بایوبیسیکس چیلدرن

 

3.شربت مولتی سانستول پلاس زینک

شربت مولتی سانستول پلاس زینک (Multi sanostol plus zinc syrup) یک مولتی ویتامین غنی از ویتامین‌ها و پرفایده برای کودکان و بزرگسالان است که علاوه بر زینک که عنصر ضروری برای تکامل و رشد است ، شامل ویتامین‌های گروه B و ویتامین C و ویتامین D و E و A می باشد.از مهم ترین مزایایی این مکمل زینک می توان به بهبود رشد قد و اشتهای کودکان،حفظ سلامت پوست و مو و هم چنین تقویت سیستم ایمنی اشاره کرد.شربت خوش طعم سانستول زینک همواره مورد استقبال کودکان و بزرگسالان قرار گرفته و مصرف آن را برای بهبود فرآیند رشد در سنین رشد توصیه می‌کنیم.

خرید شربت مولتی سانستول پلاس زینک + تخفیف ویژه%

خرید شربت سانستول زینک

4.شربت زینک پلاس یوروویتال

شربت زینک پلاس یوروویتال (EuRho Vital Zink Plus Juice) یک مکمل زینک کودکان و بزرگسالان است که ترکیبی منحصر به فرد از مواد مغذی ضروری برای حمایت از سیستم ایمنی و سلامت کلی فراهم می‌کند. این مکمل حاوی روی، ویتامین C، ویتامین‌های گروه B است.که از مهم ترین فواید آن می‌توان به رشد جسمی و ذهنی کودکان ، تامین زینک مورد نیاز بدن، تقویت سیستم ایمنی افزایش سطح انرژی و سلامت پوست ، مو و ناخن اشاره کرد.شربت زینک پلاس خارجی یورو ویتال تحت لیسانس آلمان در ایران تولید می‌شود.

خرید شربت زینک پلاس یوروویتال + تخفیف ویژه%

شربت زینک پلاس یوروویتال

پودر افزایش وزن کودکان

پودر افزایش وزن می تواند مکملی مغذی و ارزشمندی برای بهبود رشد کودکان باشد. این مکمل‌ها برای افزایش کالری، پروتئین و سایر مواد مغذی ضروری برای حمایت از افزایش وزن به شیوه‌ای سالم فرموله شده‌اند.

ویژگی های کلیدی یک پودر موثر افزایش وزن:

  • فرمول پر کالری برای افزایش کالری دریافتی کلی
  • منابع پروتئینی با کیفیت بالا برای حمایت از رشد عضلات
  • ترکیبی از کربوهیدرات های پیچیده، چربی های سالم و ریز مغذی ها
  • فرمولاسیون و دوز مناسب سن
  • حداقل قند اضافه شده یا مواد مصنوعی

پودر گین مخصوص کودکان دوبیس | افزایش وزن کودک

گینر کودکان دوبیس 300 گرم (Child Gain) یکی از بهترین مکمل های تقویتی موثر در افزایش وزن کودکان و نوجوانان می باشد که با تامین ویتامین ها،پروتئین،ریز مغذی و کربوهیدرات مورد نیاز کودکان و همینطور داشتن ویتامین D، کلسیم و فسفر در افزایش رشد قدی و جسمی و ذهنی کودک اثرات مطلوبی دارد.

خرید گینر کودکان دوبیس + تخفیف ویژه%

پودر گین مخصوص کودکان دوبیس

پودر پروتئین وی کودکان دوبیس

مکمل پروتئین کودکان دوبیس (Child Whey Protein) با طعم مورد دلخواه کودکان ،پودر شکلاتی پروتئین از بهترین مکمل های تامین پروتئین کودکان در سنین رشد می باشد.مصرف این مکمل به ویژه برای کودکانی که نیاز به افزایش وزن دارند و پروتئین کافی از رژیم غذایی خود دریافت نمی کنند توصیه می شود.اطمینان از مصرف پروتئین با کیفیت بالا برای کودکان برای حمایت از رشد سریع، رشد و سلامت کلی آنها بسیار مهم است.پروتئین یک درشت مغذی ضروری است که نقشی حیاتی در رشد، تکامل و سلامت کلی کودکان دارد. از اسیدهای آمینه تشکیل شده است که بلوک های ساختمانی برای ایجاد و حفظ تمام بافت ها و ساختارهای بدن انسان هستند.

خرید پروتئین کودکان دوبیس + تخفیف ویژه%

پودر پروتئین وی کودکان دوبیس

بهترین مولتی ویتامین برای وزن گیری نوزاد

قطره های مولتی ویتامین برای تکمیل رژیم غذایی کودک با ترکیبی جامع از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری طراحی شده اند. این مکمل ها می توانند به ویژه در حالات زیر مفید باشند:

شیرخوارانی که از شیر مادر تغذیه می کنند: شیر مادر به طور گسترده ای منبع تغذیه مناسب برای نوزادان در نظر گرفته می شود. با این حال، ممکن است همیشه مقادیر کافی از مواد مغذی خاص مانند ویتامین D، قطره آهن خارجی  و روی را تامین نکند. قطره های مولتی ویتامین می توانند این شکاف را برطرف کنند.

نوزادان نارس یا کم وزن: این نوزادان نیازهای تغذیه ای منحصر به فردی دارند و ممکن است برای حمایت از رشد و تکامل خود به مکمل های اضافی نیاز داشته باشند.

1.قطره نیو بیبی جویس یوروویتال

قطره بیو بیبی جویس (EuRho Vital New Baby Juice Drops) حاوی ویتامین های گروه B, A، D۳ و C است. ویتامین A برای حفظ سلامت پوست، چشم و سیستم ایمنی بدن بسیار مهم است. ویتامین D۳ به جذب کلسیم در بدن کمک می کند و در رشد استخوان ها و اسکلت بسیار موثر است. همچنین، ویتامین C نیز برای تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش علائم سرماخوردگی، حفظ سلامت پوست و بافت های بدنی موثر است.استفاده از شربت های مولتی ویتامین کودکان بیبی جویس به عنوان یک مکمل غذایی می تواند به بهبود رشد و توسعه فیزیکی و عقلی کودک کمک کند. همچنین، با تقویت سیستم ایمنی بدن، کودکان مقاومت بیشتری در برابر عفونت ها خواهند داشت و در نتیجه به سلامتی بهتری دست خواهند یافت.

پودر پروتئین وی کودکان دوبیس

 

بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین برای وزن گیری کودک

زمانی که نوبت به تعیین زمان بهینه مصرف مولتی ویتامین ها برای افزایش وزن می رسد، مهم است که چندین فاکتور را در نظر بگیرید. در مرحله اول، مشورت با یک متخصص تغذیه که می تواند بر اساس نیازها و اهداف فردی مشاوره شخصی ارائه دهد، بسیار مهم است. به طور کلی، مولتی ویتامین ها را می توان در هر زمانی از روز، ترجیحاً همراه با غذا مصرف کرد تا جذب آن افزایش یابد. با این حال، با توجه به اینکه افزایش وزن اغلب نیاز به افزایش کالری دریافتی کلی دارد، مصرف مولتی ویتامین ها همراه با یک وعده غذایی بزرگتر یا در زمانی که غذاهای غنی از مواد مغذی مصرف می شوند ممکن است مفید باشد. این تضمین می کند که بدن منبع کافی از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را برای حمایت از افزایش وزن سالم دارد

جمع بندی بهترین مولتی ویتامین افزایش وزن کودک

در این مطلب از سایت تخصصی ویتامین کده بهترین شربت و قرص مولتی ویتامین برای وزن گیری و چاق شدن کودکان معرفی نمودیم.شما می توانید با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان دارویی و تغذیه ویتامین کده بهترین مولتی ویتامین تقویتی را برای کودکان خود دریافت نمایید.

source

توسط salamathyper