شیرآلات توکار
Range Rover Sport SVR یک تجربه رانندگی به زیبایی طبقه بندی شده و احشایی را با ظرافت کراوات سیاه انگلیسی ترکیب می کند. به این ترتیب، SVR نمرات خوبی را در معیار Ewing از تجربههای منحصر به فرد خودرو کسب میکند.
عملیات خودروهای ویژه جگوار لندرور (SVO) رنج روور SVR و جگوار F-type R را به ترتیب فشرده توسعه داده است، این دو خودرو نسخهای از V8 سوپرشارژر رنجروور با قدرت 550 اسب بخار را به اشتراک میگذارند.
دریچه گاز SVR را با چراغ سبز خنثی کنید و وزن مورد انتظار را به سیستم تعلیق عقب منتقل کنید. به گفته مارکوس فیر، مدیر خط محرکه SVO، «برای جلوگیری از لغزش چرخ در هنگام شتاب گیری شدید از حالت سکون، دیفرانسیل مرکزی به طور پیشگیرانه قفل می شود. سپس گشتاور به دنبال انتقال وزن خواهد بود. حداکثر 70 درصد گشتاور به سمت عقب می رود. قدرت چرخهای عقب با افزایش سرعت کاهش مییابد و تا 50 درصد به سمت جلو میرود.
به عبارت دیگر، SVR بدون اتلاف انرژی، نیرو را کاهش میدهد و با سبز شدن چراغ توقف، یک ضربه دیدنی از چرخهای عقب به گوش میرسد. احساسات در راه اندازی تمام گاز، SVR را به عنوان پسرعموی شهر ورزشی همه رنجروورهایی که در مزارع گل آلود انگلیسی می پرند، تعریف می کند. این جعبه آلومینیومی دو و نیم تنی شتاب 0 تا 60 مایل در ساعت را در 4.5 ثانیه طی می کند که یک دهم سرعت کمتر از پورشه باکستر GTS است. اگر منصف باشیم باید بگوییم که در سرعت 60 مایل در ساعت، چند دهم از رقبای آلمانی V8 توربوی دوقلوی خود فاصله دارد، اما جزئیات مکانیکی SVR آنقدر خوب مرتب شده است که نمیتوان فریفته نشد. اولین پرتاب تمام دریچه گاز، خرید را برای تقریباً هر خریدار تأیید می کند.
بالا: Range Rover Sport SVR دارای نوک اگزوز چهارگانه و یک محفظه اگزوز “فعال” دو مرحلهای است که… [+] دریچهها را باز میکند تا یک نوت اگزوز زیبا ایجاد کند. مثل این است که یک بوق باریتون زیر سپر عقب داشته باشید.
یک همکار قدیمی انتشاراتی که توسط داستانهای شتاب قوی فریفته شده بود، با جیپ گرند چروکی SRT 8 سرعته خود که پاسخی آمریکایی به شاسیبلندهای اروپایی با عملکرد بالا و یکی از بهترین ارزشهای موجود در بازار بود، ظاهر شد. در هر یک از مسابقههای درگ استاپ لایت بداهه ما، SVR با گاز کامل جلو میرفت، سپس با بالا رفتن دورها و قفل شدن مبدل گشتاور گیربکس در دنده دوم به جلو رفت. برای استفاده از اصطلاح انگلیسی، همکار قدیمی من از عملکرد SVR غافلگیر شد. تماشای رویکرد افق از طریق شیشه جلوی بلند SVR یک تجربه خاص است.
V8 سوپرشارژر 5.0 لیتری SVR هرگز بخار نمیشود، حتی با نزدیک شدن دورها به خط قرمز، هرگز نفس نفس نمیکشد. همانطور که همکارم گفت، “این موتور مدام می گوید: “دنده دیگری به من بده، یک دنده دیگر به من بده”” و این کار را هنگام سرعت 100 مایل در ساعت یا بیشتر انجام می دهد. سایر ترفندهای کامپیوتری در مقایسه با رنجروور سوپرشارژ استاندارد، زمان تعویض دنده را نزدیک به 50 درصد کاهش می دهند. روی دریچه گاز با سرعت 50 یا 60 مایل در ساعت بایستید و SVR بلافاصله دو یا سه دنده را پایین می آورد، بدون ضربه. تعامل موتور، گیربکس 8 سرعته ZF و اسکریپت کامپیوتری به خوبی انجام شده است.
SVO 40 اسب بخار دیگر از V8 را با راه حل های سوپرشارژ کلاسیک کاهش داد. آنها فشار بوست سوپرشارژر را افزایش دادند و دمای شارژ سوخت-هوای ورودی را کاهش دادند. به عبارت دیگر، آنها هوای خنک و فشرده بیشتری را به داخل موتور می ریزند و قدرت بیشتری تولید می کنند.
بالا: موتور 5.0 لیتری V8 سوپرشارژر SVR 550 اسب بخار قدرت تولید می کند، 40 اسب بخار بیشتر از سوپرشارژ استاندارد… [+] V8.
موتور SVR به لطف سیستم اگزوز مخصوص SVR با لولههای بزرگتر و لوله «symposer» که صدای ورودی موتور را به داخل کابین میرساند، یک ترکیب ارکسترال خوش ذوق را اجرا میکند – در اینجا هیچ مزخرف ماشین تیونر نوجوان SEMA وجود ندارد. هنگام بلند کردن دریچه گاز، ضربه، تروق و ضربه های زیادی وجود دارد، که تابعی از کاهش تحویل سوخت برای چند ثانیه است، مانند اکثر خودروهای با عملکرد بالا که این روزها ساخته می شوند. دکمه اگزوز اسپرت را فشار دهید و کابین پر از موسیقی عمیق و مخملی ماشین در دورهای پایین تر می شود که با صدای تندتر در دورهای بالاتر همخوانی دارد. اگزوز اسپرت هنگام رانندگی سخت سرگرم کننده است، اما وقتی می خواهید آرامش داشته باشید، با افکار خود خلوت کنید، بهتر است آن را خاموش کنید.
بالا: هر زمان که خارج میشوید، عملکرد شروع/توقف خودکار را خاموش کنید. این سیستمها در… [+] جعبههای رفت و آمد کممصرف – چه کسی میخواهد صدای موتور کمری یا فیوژن را در حالت دور آرام بشنود؟ – اما خاموش کردن و روشن کردن V8 550 اسب بخاری SVR، تجربه را از بین میبرد. بهتر است برای فرصت های مسابقه خیابانی خود به خود موتور را در حالت آرام نگه دارید.
در 5100 پوند. SVR که تنها شش فوت قد دارد، با فیزیک در جادهای کوهستانی مبارزه میکند، در اکثر موارد با موفقیت. دیو پوک، مرد سیستم تعلیق در SVO، توضیح میدهد: «SVR فنرهای هوای سفتتری دارد که ذاتاً کنترل چرخش بیشتری را ارائه میدهد. سپس سیستم Active Roll Control با شدت بیشتری برای کاهش بیشتر زوایای چرخش استفاده میشود و پاسخی صافتر در پیچها ارائه میدهد. این باعث میشود خودرو در حالت قائمتر نگه داشته شود و هنگام حرکت در پیچها، احساس دقیقتر و مطمئنتری داشته باشد.» SVR مانند فراری، کوروت Z06 یا مجموعهای از خودروهای با عملکرد بالا، دارای دمپرهای مغناطیسی رئولوژیکی است که میتواند به کنترل میزان انحراف بدن در هنگام پیچها کمک کند. اگرچه سواری محکم است، اما به اندازهای نرم است که میتواند بهراحتی انواع برجستگیها و لکههای بدی را که در مرکز شهر لسآنجلس و مناطق اطراف پیدا میشود جذب کند. SVR در لسآنجلس 110 و 405 یک کوبنده روزانه عالی برای زندگی است.
SVO همچنین سیستمهای مربوط به ترمز را که بر دینامیک تأثیر میگذارند، بهویژه لایههای اسکریپت ماساژ در پایداری و کنترل کشش را بهینه کرد. آنها در اصل به ترمزهای جداگانه ضربه می زنند تا قسمت جلوی سنگین را مرتب تر از گوشه ها بکشند. اکثر تولید کنندگان این کار را تا حدی انجام می دهند. اما در اینجا دوباره، این جزئیات است که پسران SVO به خوبی به آن توجه کرده اند. از آنجایی که فرد خیلی بلند مینشیند، تا زمانی که اعتماد ایجاد نشود، سریع پیچیدن در پیچها آزاردهنده است، اما این جانور بزرگ با نگرش بهطور شگفتآوری صاف حرکت میکند.
همانطور که من از طرفداران سرسخت فرمان هیدرولیک هستم، SVR دارای دستیار برقی است که احساسات دیجیتالی خوبی را درست از مرکز در هنگام چرخش و با حساسیت بالایی ارائه می دهد. من نمیخواستم روی صندلی سرنشین سوار شوم، اما کلاه بر سر رانندگانی دارم که یک دور پیست نوربرگ رینگ را تنها 14 ثانیه در طول هشت دقیقه، حدود یک دقیقه کندتر از پورشه 911 GT3 RS جدید، ثبت کردند.
بالا: برمبوهای شش پیستون با دیسک های فولادی کاملاً انتخاب مناسبی برای این وسیله نقلیه هستند.
ترمزهای کربن سرامیکی یک تأثیر خودپسندانه بر روی هر چیزی غیر از یک سوپراسپرت (فراری، لامبورگینی، مک لارن و غیره) یا خودروی روز است و تعویض آن گران است. علاوه بر این، آنها فقط زمانی خوب کار می کنند که گرم شوند. SVO جریان هوای کانالهای خنککننده ترمز را افزایش داد، اما در غیر این صورت با ترمزهای دیسکی فولادی برمبو شش پیستونی که باید نیازهای دنیای واقعی خریدار SVR، از جمله یک لجن گلآلود را برآورده کند، باقی ماند. من حس خوب SVO را تحسین می کنم. من به شدت از ترمزهای کربن سرامیکی در خودروهای رده بالا که در واقع به آنها نیازی ندارند خسته شده ام. بیشتر اوقات لذت رانندگی را از بین می برند.
بالا: SVR برای عملکرد ماشین عضلانی در جاده، قابلیت Range Rover را در خارج از جاده حفظ می کند.
SVR قابلیت آفرود رنجروور را حفظ میکند، اگرچه تایرهای عملکرد در جاده یک عامل محدودکننده هستند. SVR میتواند در یک شب بارانی به یک کلبهی شکار بپیوندد، جویبارها را پشت سر بگذارد و مانند هر رنج روور دیگری از میان باتلاقها و آبها بخزد. در صورتی که افراد بد شما را از آن اقامتگاه شکار بدرقه کنند، SVR حالت فرود از تپه را برای حرکت به سمت پایین تپه شیب دار، قفل شدن ترمزها و رها شدن برای کاهش سرعت خودرو حفظ می کند.
بالا: SVR را در تنظیمات دینامیک نشان داده شده در اینجا قرار دهید. دکمه پایین سمت چپ برای پیاده روی در پایین است… [+] دامنه های شیب دار و شلخته.
برای هر کسی که آنقدر مسن باشد که به یاد بیاورد چه زمانی SUV ها ساختمان های بداخلاق و خوکی روی چرخ بودند، این نسل جدید (بیشتر) SUV های اروپایی با کارایی بالا یک مکاشفه است. برای رانندگی روزمره، آنها نه تنها جایگزین قانعکنندهای برای سدانهای پرقدرت آلمانی هستند، بلکه عملکرد و نمایشی کافی را ارائه میکنند تا از افراد کمتری از گونههای خودروهای اسپرت پیشی بگیرند. آنها برای زندگی خانوادگی کاربردی هستند و می توانند از مسیرهای پر گرد و غبار بالا بروند، اما در جاده ها سریع و شایسته هستند. در مورد SVR، آنها نیز خوش تیپ هستند.
بالا: کلبه شکار پنج مایلی دورتر؟ مشکلی نیست
بالا: صندلیهای عقب میتوانند بزرگسالان قدبلند را برای رانندگی در بین شهری و کودکان را برای سفرهای تمام روز در خود جای دهند. همانطور که انتظار داشتم اما آنها ثابت کردند که راحت هستند. این تنها انتقادی است که می توانم داشته باشم.
بالا: نام تجاری کمی گیج کننده است. حلقه های در دارای نشان SVO هستند، اما وسیله نقلیه SVR است،… [+] “R” به رنگ قرمز درخشان ارائه شده است. شاید قوانینی در بازی وجود داشته باشد زیرا بسیاری از شرکتها در نیم قرن گذشته یک skunkworks “SVO” داشتهاند، اما به نظر میرسد نامیدن آن Range Rover SVO منطقیتر باشد. جدای از نام تجاری، این وسیله نقلیه گامی هوشمندانه برای رنج روور است، زیرا امیدواریم SVO خودروهای تخصصی تری را تولید کند.
بالا: رنج روورها از آلومینیوم ساخته شده اند، نه از فیبر کربن، اما تریم کربن SVR’S… [+] خوش تیپ است و یک فضای داخلی کاملا مردانه ایجاد می کند.
Mark EwingFollowingMark Ewing زندگی خود را در مورد اتومبیلهای تخصصی و اسپرت، بهعنوان سردبیر مجله اتومبیل و بازاریابی ویژه وسایل نقلیه گذرانده است. “>
* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها