شیر ظرفشویی
رنگ‌های الهام‌گرفته از طبیعت، از جمله آبی و سبز، به شدت پرطرفدار هستند.
NKBA / پروژه توسط داگ والتر CMKBD، طراح همکار: Katy Skye Booream / عکس توسط Philip Wegener چه چیزی در آشپزخانه های مسکونی رواج دارد؟ ششصد پاسخ‌دهنده به یک نظرسنجی آنلاین – از جمله طراحان، فروشندگان، تولیدکنندگان، بازسازی‌کنندگان و معماران – به این سوال در مطالعه اخیر گرایش‌های طراحی گروه صنعتی پیشرو در سال 2023 پاسخ دادند. گزارش سالانه انجمن ملی آشپزخانه و حمام، بینش هایی را درباره آنچه صاحبان خانه درخواست می کنند و حرفه ای ها در سال جدید ارائه می دهد.
تریشا زاک، مدیر تحقیقات انجمن گفت: «آشپزخانه‌ها بزرگ‌تر و درگیرتر هستند. این مطالعه نشان داد که مصرف‌کنندگان می‌خواهند فضاها چند منظوره باشند تا نیازهای آموزشی، آموزشی و سرگرمی‌شان را برآورده کنند. روندهای کلی مشاهده شده در پاسخ ها شامل پرداخت های پر جنب و جوش، تمرکز پایداری، فضاهای گسترش یافته، فناوری هوشمند و طراحی سلامتی است. همه اینها احتمالاً از کووید تقویت شده است و همه را در خانه نگه می دارد و زندگی و فضای خود را برای چندین ماه ارزیابی می کند.
پایان‌های پر جنب و جوش در دوران قبل از کووید، طراحان اغلب به مشتریان خود در بازسازی هشدار می‌دادند که هنگام فروش مجدد، رنگ‌های خنثی برای ویژگی‌های اصلی مانند کابینت، میز، کفپوش و لوازم خانگی بهترین هستند… و هرگز نمی‌دانستید که چه زمانی ممکن است مجبور شوید به طور غیرمنتظره خانه خود را بفروشید. همیشه مشتریانی بودند که این توصیه را با طیف های گازی زرد براق یا میزهای صورتی تند جبران می کردند.
شاید به این دلیل که بیماری همه گیر باعث شکنندگی زندگی شد، (یا به این دلیل که رکود مسکن در سال 2008 شکنندگی بازارها را به خانه آورد)، مشتریان امروزه بیشتر به سمت انتخاب هر آنچه که میل دارند، سوق داده می شوند. همچنین می تواند یک تغییر نسلی باشد زیرا صاحبان خانه های جوان هزاره به دنبال شخصی سازی فضاهای زندگی خود به میزان بیشتری نسبت به والدین یا پدربزرگ و مادربزرگشان هستند. “ترکیب چندین تم طراحی برای ایجاد یک سبک منحصر به فرد” یکی از نکاتی بود که در نظرسنجی NKBA ظاهر شد. این مطمئناً مانند یک پاسخ ژنرال Y به نظر می رسد! این مطالعه تایید می‌کند: «با افزایش مالکیت خانه، هزاره‌ها حضور خود را افزایش می‌دهند.
تم های سبکی که ترکیب می شوند عبارتند از خانه مزرعه مدرن، مدرن ارگانیک، انتقال ساده، کلاسیک معاصر و الهام گرفته از طبیعت. این مطالعه خاطرنشان می‌کند که «ترکیب عناصر و مواد متعدد طراحی به همراه لهجه‌های جسورانه، تداخل رنگ و بافت» باعث ایجاد این آشپزخانه‌های رنگارنگ و بسیار شخصی‌شده می‌شود. رنگ‌های خنثی به رنگ سفید (67%)، خاکی و چوبی می‌شوند و رنگ‌ها به رنگ‌های آبی ساحلی الهام گرفته از طبیعت (37٪ انتخاب) و سبز (گزینه برتر 45٪ از پاسخ دهندگان) می‌شوند. لهجه‌ها با آثار هنری رنگارنگ (45%)، کاغذ دیواری (40%) و بک اسپلش (55%) پررنگ می‌شوند. این مطالعه نشان می‌دهد که نکات فلزی برای «افزایش زرق و برق» یا برعکس، «احساس روستایی» ظاهر می‌شود.
اطلاعات بیشتر از بهترین شرکت‌های بیمه مسافرتی توسط مشاور DaniseByAmy DaniseEditorByAmy DaniseEditor بهترین برنامه‌های بیمه مسافرتی Covid-19ByAmy DaniseEditorSustainability Counts بر اساس این نظرسنجی، “مشتریان توجه بیشتری به محصولات و راه‌حل‌های پایدارتر در خانه‌های خود و همچنین رویه‌های تولیدکنندگان دارند.” اگر این نشان دهنده گرایش بزرگتر صاحب خانه باشد، یک تغییر غیرمنتظره و خوشایند است. اغلب در گذشته، انتخاب های پایدارتر به نگرانی های قیمتی منجر می شد.
با نگاهی به چهار حوزه مشاهده شده در پاسخ های نظرسنجی، واضح است که مقررات و قوانین، به ویژه در موارد صرفه جویی در مصرف انرژی و آب، تأثیر دارند: روشنایی 100٪ LED، لوازم برقی کارآمد، رنگ های بدون VOC، افزایش طبیعی نور از طریق پنجره های کم E و شیرهای آب EPA WaterSense.
به نظر می‌رسد نگرانی‌های طراحان نیز مورد توجه قرار می‌گیرد: در این مطالعه، 64 درصد از آنها هنگام ارائه توصیه‌های خود، شیوه‌های پایداری سازندگان را در نظر می‌گیرند. همانطور که یکی از طراحان سال گذشته برای یک مقاله در یک مجله تجاری به من گفت: “وقتی انتخابی داشته باشم، تمام تلاشم را برای حمایت از شرکت هایی انجام خواهم داد که بهتر عمل می کنند.”
فضاهای گسترش‌یافته «صاحبان خانه ظاهر و احساس آشپزخانه را باز می‌کنند و در عین حال عملکرد را برای سازگاری با طبیعت در حال تغییر خانه گسترش می‌دهند.» کووید مطمئناً گسترش عملکرد را بسیار مهم کرد، زیرا مردم شروع به پخت و پز بیشتر در خانه کردند و از آن فضا برای کار یا مطالعه از خانه، حتی باغبانی در داخل خانه و مراقبت از حیوانات خانگی استفاده کردند.
این در نظرسنجی با برداشتن دیوار برای آشپزخانه ها برای باز کردن به مناطق مجاور، مشتریانی که درخواست جزایر بزرگ با عملکرد انعطاف پذیر (و ظرفیت شارژ) برای تهیه غذا، غذاخوری، و محل کار و مخصوصاً انباری های پیشرفته داشتند، نشان داده شد.
ترجیحات انباری شامل تنظیمات انباری توکار، توکار یا پیشخدمت برای نگهداری غذا و وسایل کوچک است. 76 درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی، ظروف غذاخوری انتخابی برتر بودند. پس از نیازهای ذخیره‌سازی مواد غذایی، 70 درصد از پاسخ‌دهندگان، محل کار اختصاصی برای وسایل کوچک را ترجیح دادند.
رانندگان سلامتی این مطمئناً در زمان شیوع کووید یک روند رو به رشد بود، اما هیچ چیز به اندازه یک فاجعه نگرانی مردم را برای رفاه خود تسریع نمی کند. این مطالعه نشان می‌دهد که در سطوحی که به راحتی تمیز می‌شوند، مانند لایه‌های پشتی کاشی با دوغاب کمتر (50%)، کوارتز (81%)، کوارتزیت (55%) و سنگ متخلخل (19%) میزها توجه را به خود جلب می‌کنند. پنجره های بزرگتر (74٪) و دسترسی به فضای باز (33٪) نیز در انتخاب های سلامت پاسخ دهندگان نشان داده شده است. یکی از پاسخ دهندگان خاطرنشان کرد: “پنجره های بزرگ با شیشه های کمتر و درهای شیشه ای به اتصال آشپزخانه به فضای باز کمک می کند.”
گرایش سلامتی در تمایل به حمام‌های الهام‌گرفته از پناهگاه‌ها قوی‌تر بود، اما سلامت خانواده در انتخاب‌های آشپزخانه نیز نمایان می‌شود – از جمله موارد ذکر شده در بالا، به‌علاوه اجاق‌های بخار (34%) و اجاق‌های القایی (52%) که فضا را می‌سازند. کاربردی‌تر، نگهداری آسان‌تر و آشپزی سالم‌تر از ویژگی‌های بارز آشپزخانه طراحی شده با سلامتی است.
پیشرفت‌های فناوری فناوری برای آسان‌تر کردن و راحت‌تر کردن زندگی نیز یک روند قوی در مطالعه سال 2023 بود. این مطالعه خاطرنشان کرد: “صاحبان خانه از کنترل های هوشمند از طریق دستگاه های تلفن همراه (23٪) یا کنترل صوتی (30٪)، شیرهای بدون لمس (48٪)، روشنایی یکپارچه و وسایل هوشمند هیجان زده هستند. یکی از پاسخ‌دهندگان اظهار داشت: «من فکر می‌کنم مشتریان مسن‌تر با برخی از ویژگی‌ها، مانند هشدارهای باز کردن در، مشکلی ندارند، در حالی که نسل هزاره و Gen X به دنبال روشنایی و کنترل لوازم خانگی هستند.»
روندهای برتر فناوری آشپزخانه در این مطالعه، پخت و پز با بخار و سرخ کردن هوا در اجاق ها (73٪) بود. برخی از فناوری سرخ کردن هوا، باید اضافه شود، پس از فروش با ارتقاء تولید کنندگان مبتنی بر اینترنت اضافه شده است. پس از این، فضای اختصاصی برای شارژ و استفاده از دستگاه ها (73٪)، برنامه های تلفن همراه برای کنترل لوازم خانگی (51٪) و شیرهای حسگر حرکت (50٪) قرار گرفت.
در عین حال، 59 درصد از طراحان به دانش فنی خود کمتر اعتماد دارند و می گویند که «مقداری دانش» دارند و تنها 17 درصد می گویند دانش آنها «خوب است». بسیاری از کارشناسان فناوری برای کمک به پروژه های خود می خواهند. هیچ حرفه‌ای نمی‌خواهد مشتریانش در دانش از آنها جهش کنند. خوشبختانه، اتحادهایی بین انجمن های فناوری و گروه های طراح برای ارائه پشتیبانی و تخصص وجود دارد.
***
در اینجا روندهای حمام مطالعه آمده است.
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من یا برخی از کارهای دیگر من را اینجا بررسی کنید. Jamie GoldFollowing من یک مشاور طراحی سلامتی و مربی سلامت دارای گواهی کلینیک Mayo هستم با 20 سال فعالیت در حوزه ساختمان، طراحی خانه و بازسازی. کتاب سوم من، Wellness by Design، که در سپتامبر 2020 توسط Simon & Schuster منتشر شد، برنده جایزه معتبر Bruss Book Award شد. در سال 2021. در اکتبر 2023، یک فصل جایزه با عنوان «درس هایی برای اینکه اکنون چگونه زندگی می کنیم» را در وب سایت خود منتشر کردم. من علاوه بر نوشتن، در مورد موضوعات طراحی سلامتی برای کنفرانس های منطقه ای و ملی صحبت می کنم و برای شرکت های صنعت طراحی و تحلیلگران مشورت می کنم.

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط salamathyper