پایه میکروفون

شاتر استاک

بازاریابان و متخصصان ارتباطات می‌دانند که سال 2017 سال ویدیو است: 83 درصد از مشاغلی که از ویدیو استفاده می‌کنند می‌گویند که بازگشت سرمایه خوبی دارد و 99 درصد از شرکت‌هایی که سال گذشته از آن استفاده کردند، امسال نیز قصد دارند از ویدیو استفاده کنند. ویدئو به برندها کمک می‌کند اعتبار را منتقل کنند، پیام‌های کلیدی را پخش کنند و خریداران را به خریداران تبدیل کنند. با این حال، بسیاری از بازاریابان آنقدر ترسیده‌اند که خودشان ویدیو بسازند. اما من اینجا هستم تا به شما بگویم که ایجاد ویدیوی شخصی خود آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید.
پس از کار برای شرکت‌های وابسته به شبکه‌های تلویزیونی مانند NBC، CBS و ABC، و ایجاد ویدیو برای برندهایی مانند چای تازو، اصول تولید ویدیو و نحوه استفاده از این رسانه برای ارتقای یک نام تجاری را آموختم. در واقع، من به شرکت‌هایی در هر اندازه‌ای کمک می‌کنم – از Fortune 100s گرفته تا کسب‌وکارهای کوچک – داستان‌های تاثیرگذاری را از طریق ویدئو تعریف کنند. پس چگونه می‌توانید بدون یادگیری نرم‌افزارهای پیچیده یا صرف هزاران دلار برای تجهیزات، ویدیو بسازید؟
مرحله 1: تمرکز خود را محدود کنید.
دوست دارید با ویدیوی خود چه کاری انجام دهید؟ تعیین هدف به اطلاع رسانی به تمرکز و قالب کمک می کند. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

* هدف: به جویندگان کار احساسی از فرهنگ شرکت خود بدهید
موضوع: “برنامه مربیگری ما چگونه رهبران را ایجاد می کند”
نوع ویدئو: مصاحبه با کارمندان
* هدف: ارزش محصول یا خدمات خود را نشان دهید
موضوع: “این مادر مینه سوتا درآمد خود را با استفاده از نرم افزار XYZ سه برابر کرد”
نوع ویدئو: گواهی مشتری
* هدف: الهام بخشیدن به مشتریان برای استفاده روزانه از محصول شما
موضوع: “سه راه برای حالت دادن به موهای خود با استفاده از محصول XYZ”
نوع ویدیو: ویدیوی آموزشی اگر گیر کرده اید، به پست های وبلاگ با عملکرد برتر شرکت خود که هنوز مرتبط هستند نگاه کنید. این احتمال وجود دارد که بتوانید یک پست وبلاگ محبوب را به یک ویدیو تبدیل کنید.
من این کار را زمانی انجام دادم که برای یک شرکت بزرگ وام مسکن کار می کردم. تیم محتوا به طور منظم در مورد روندهای بازار مسکن وبلاگ می نویسد. یک روز، به جای اینکه صرفاً در مورد روندهای صنعت بنویسیم، کارشناس بازار داخلی خود را ضبط کردیم که در مورد آنها صحبت می کند. ما ویدیو را در پایگاه داده ایمیل خود توزیع کردیم و از مشاهده افزایش مصرف محتوای ما و ادامه مسیر فروش توسط مردم بسیار هیجان زده شدیم.
مرحله 2: پیش نویس نکات گفتگو.
پیام های کلیدی را با چند نقطه پشتیبانی یادداشت کنید، سپس اطلاعات را برای ایجاد یک اسکریپت سازماندهی کنید. گاهی اوقات، یک فیلمنامه یا طرح کلی بهتر است تا موضوع خیلی تکراری به نظر نرسد. یک مطالعه اخیر از Wyzowl نشان داد که 83٪ از مصرف کنندگان می گویند صداهایی که مکالمه هستند (مثل اینکه در حال صحبت با یک دوست هستید) قانع کننده تر از صداگذاری رسمی هستند.
مرحله 3: استودیوی خود را راه اندازی کنید.

* نورپردازی: نور خوب برای ویدیوی شما بسیار مهم است. نور طبیعی پنجره به خوبی کار می کند، اما می توانید از هر نوری که دارید استفاده کنید تا مطمئن شوید سوژه و صحنه شما به خوبی روشن است. مطمئن شوید که نور در جلوی سوژه شما باشد (نه در پشت). در غیر این صورت ممکن است تیره به نظر برسند.
* دوربین: بسیاری از گوشی‌های هوشمند ویدیوی HD می‌گیرند، بنابراین اگر این تنها چیزی است که دارید، آن را خسته نکنید. گوشی هوشمند یا دوربین را کمی بالاتر از سطح چشم قرار دهید. اگر از گوشی هوشمند استفاده می‌کنید، آن را به صورت افقی بچرخانید تا از نوارهای کناری مشکی ناشی از «ویدیو عمودی» جلوگیری کنید.
* سه پایه: در صورت امکان، دوربین را روی یک سه پایه یا سطح محکم قرار دهید تا عکس شما تثبیت شود. اگر بودجه دارید، می توانید روی سه پایه حرفه ای یا لوازم جانبی گوشی هوشمند سرمایه گذاری کنید.
* صدا: بسیاری از دوربین ها و آیفون ها دارای میکروفون داخلی هستند، اما همیشه بهترین نیستند. یکی از راه های بهبود صدا این است که یک میکروفون شاتگان را به دوربین خود وصل کنید، مانند این میکروفون برای گوشی های هوشمند یا این مورد برای دوربین های DSLR. در ابتدای فیلمبرداری حتما صدا را تست کنید. هیچ چیز بدتر از این نیست که یک مصاحبه بگیرید و متوجه شوید که صدا ضبط نشده است. مرحله 4: ضبط کنید.
حالا برای قسمت باحالش! فیلمنامه خود را در تکه های کوچک بگیرید (بعداً همه چیز را با هم ترکیب خواهید کرد). به اشتباهات خود ادامه دهید زیرا گاهی اوقات بهترین اتفاقات زمانی رخ می دهد که شما در حال تمرین هستید. این ایده خوبی است که در ابتدا و انتهای هر کلیپ سه ثانیه ضبط کنید تا هنگام ویرایش مقداری پد داشته باشید.
شورای ارتباطات فوربس یک سازمان فقط دعوت برای مدیران ارتباطات، روابط عمومی، امور عمومی و روابط رسانه ای است. آیا واجد شرایط هستم؟ مرحله 5: نشان دهید، نگو.
در این مرحله، شما یک ویدیوی “سر صحبت” دارید. افزودن تصاویر بصری می تواند ویدیوی شما را جذاب تر و تاثیرگذارتر کند. تصاویر اضافی معمولاً b-roll نامیده می شوند. چندین کلیپ 5 تا 10 ثانیه ای بگیرید که با اسکریپت شما مطابقت دارد و بیشتر از آنچه نیاز دارید عکس بگیرید. انجام این کار به شما اطمینان می دهد که در زمان ویرایش گزینه های زیادی خواهید داشت. عکس ها را می توان به عنوان b-roll نیز استفاده کرد.
به عنوان مثال، زمانی که من یک ویدیوی فرهنگ شرکتی را برای یک شرکت در شیکاگو تهیه کردم، ما از b-roll عکس گرفتیم تا بینندگان نگاهی اجمالی به داخل دفتر داشته باشند. B-roll شامل کارمندانی بود که در دفتر کار می کردند، افرادی که در اتاق استراحت می گذرند، فناوری و حتی تنقلات موجود در آشپزخانه. نشان دادن کارمندانی که از فناوری شرکت استفاده می‌کنند، تأثیرگذارتر بود، به جای اینکه شخصی در مقابل دوربین صرفاً به مردم بگوید که دفتری با فناوری پیشرفته دارند.
مرحله 6: ویدیو را ویرایش کنید.
برنامه‌ها و نرم‌افزارهای متعددی برای ساده کردن ویرایش یک ویدیوی جلا وجود دارد. برای مبتدیان، iMovie یا Magisto را توصیه می کنم. می‌توانید چند آموزش برای دریافت اصل iMovie تماشا کنید، اما اساساً با صدای خود شروع می‌کنید. بهترین صداها را انتخاب کنید و آنها را به ترتیب در آهنگ ویدیوی خود قرار دهید. سپس b-roll خود را روی صدای مربوطه ویرایش خواهید کرد. b-roll همچنین هرگونه ویرایش ناگهانی بین صداها را پنهان می کند.
Magisto یک ویرایشگر ویدیوی خودکار است که در نسخه های برنامه و دسکتاپ موجود است. استفاده از آن فوق العاده آسان است. با این حال، از آنجایی که بیشتر کارها را برای شما انجام می دهد، کنترل زیادی روی ویرایش ندارید. Magisto به ویژه برای ویدیوهای مونتاژ مانند یک تور املاک و مستغلات خوب کار می کند.
با رواج ویدیو، مصرف کنندگان به تماشای ویدیوهای کم تولید عادت کرده اند. در واقع، گاهی اوقات ویدیوهای کم‌هزینه معتبرتر و قابل اعتمادتر به نظر می‌رسند، بنابراین اگر اولین ویدیوی شما زیبایی‌شناسی فیلم بلند ندارد، نگران نباشید. نکته مهم این است که از این رسانه قدرتمند برای تعامل، اطلاع رسانی و ایجاد روابط با مخاطبان هدف خود استفاده کنید.
شورای ارتباطات فوربس شوراهای فوربس. سوال در مورد مقاله؟ ایمیل feedback@forbescouncils.com.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط salamathyper