رهایی از چاقی و رسیدن به سلامتی با جراحی اسلیو معده و بایپس دکتر امامی یگانه، آرزوی بسیاری از بیمارانی است که به بیماری چاقی مفرط مبتلا هستند. دکتر فربد امامی یگانه فوق تخصص جراحی چاقی و لاپاراسکوپی پیشرفته و عضو فعال انجمن جراحان درون بین ایران است. جراحی اسلیو معده و بایپس دکتر امامی یگانه در بهترین و مجهزترین بیمارستان های دولتی و خصوصی ایران انجام می شود.

جراحی اسلیو معده و بایپس دکتر امامی یگانه

رهایی از چاقی و رسیدن به سلامتی با جراحی اسلیو معده و بایپس دکتر امامی یگانه، امکان پذیر است. هرچند رویکرد درمانی دکتر امامی یگانه در مورد همه بیماران یکسان نیست. دکتر فربد امامی به عنوان عضو رسمی جامعه جراحان چاقی متابولیک در آمریکا (ASMBS)، همواره در تلاش برای به کارگیری محتاطانه ترین و کارآمدترین رویکرد درمانی برای بیماران است. هرچند جراحی چاقی می تواند با نتایج کاهش وزن شگفت انگیزی همراه باشد، اما برای همه مراجعین مناسب نیست.

جراحی چاقی با دکتر فربد امامی یگانه

افراد کاندید برای انجام جراحی اسلیو معده و بایپس دکتر امامی یگانه

جراحی اسلیو معده و بایپس دکتر امامی یگانه تنها در بیمارانی انجام می شوند که بر اساس معیار های جدید IFSO و ASMBS، شاخص توده بدنی بیشتر از 35،یا بیام آی بین 30 تا 35 با یکی از بیماری های همراه چاقی دارند. همچنین این بیماران باید در محدوده سنی 16 تا 70 سال باشند. ابتلای مراجعین به بیماری های کنترل نشده مانند دیابت نوع دوکبد چرب و غیره مانع از پذیرش آن ها جهت انجام جراحی خواهد شد. همچنین افرادی که دچار اعتیاد به الکل و مواد مخدر و مشکلات روانی حل نشده هستند نیز از لیست افراد کاندید برای انجام جراحی های چاقی دکتر امامی یگانه خط می خورند.

انتخاب بهترین رویکرد درمانی توسط دکتر فربد امامی یگانه

رهایی از چاقی و رسیدن به سلامتی با جراحی اسلیو معده و بایپس دکتر امامی یگانه، آرزوی دیرینه افرادی است که به چاقی مفرط مبتلا هستند. دکتر فربد امامی یگانه، متخصص جراحی عمومی و فلوشیپ فوق تخصصی جراحی های چاقی از دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی تهران است. ایشان با توجه به معیارهایی چون عدد BMI، سن، جنسیت، اختلالات خوردن و بیماری های همراه چاقی، بهترین رویکرد درمانی را برای هر بیمار به کار می گیرد. نوع جراحی چاقی بر اساس آخرین پروتکل های انجمن بین المللی جراحان چاقی جهان تعیین می شود. جراحی اسلیو معده و بایپس دکتر امامی یگانه به ترتیب در افراد چاق مبتلا به پرخوری و ریزه خواری کنترل نشده انجام می شوند و با بهترین نتایج کاهش وزن همراه هستند. جراحی بای پس در افرادی که رفلاکس شدیدی را تجربه می کنند و بعد از اسلیو معده دچار بازگشت وزن شده اند، بسیار موفق عمل می کند.

جراحی اسلیو معده در موارد ابتلای همزمان به چاقی و بیماری دیابت نوع دو موفق تر است. این جراحی در افرادی که BMI کمتر از 30 دارند انجام نمی شود و در افرادی با اضافه وزن بیشتر از 50 کیلوگرم نیز قدرت کافی ندارد. جراحی بای پس معده قدرت و سرعت کاهش وزن بیشتری دارد. در نتیجه در افرادی که BMI بیشتر از 45 و اضافه وزن بالاتر از 50 کیلوگرم دارند، موفق تر عمل می کند. حداکثر مقدار عدد BMI برای انجام این جراحی 60 است. در این موارد از ترکیب جراحی اسلیو و بای پس معده به فاصله دو سال استفاده می شود.

جراحی چاقی

میزان موفقیت جراحی اسلیو معده و بایپس دکتر امامی یگانه

رهایی از چاقی و رسیدن به سلامتی با جراحی اسلیو معده و بایپس دکتر امامی یگانه، تنها در گروی پایبندی بیمار به مراقبت های بعد از جراحی است. جراحی اسلیو معده و بایپس دکتر امامی یگانه با بالاترین دقت و کمترین خطا انجام می شود. ریسک ابتلا به عوارض جانبی چون نشتی از محل منگنه ها، خونریزی، آمبولی و غیره تنها 0.2 درصد پیش بینی می شود. هرچند کم بودن این عدد به معنای رخ ندادن این عوارض نیست، اما ابتلای به عوارض جانبی هم مساوی با مرگ بیماران نخواهد بود.

طی جلسات مراجعه قبل از انجام جراحی اسلیو معده و بایپس دکتر امامی یگانه اطلاعات کاملی از مزایا و عوارض احتمالی این جراحی ها را در اختیار بیماران قرار می دهد. در نتیجه بیماران موظف هستند ضمن انجام دقیق مراقبت های بعد از عمل، در صورت بروز هر یک از نشانه های احتمالی، فورا برای رفع عارضه مذکور اقدام کنند. در برخی از موارد عارضه به وجود آمده با مداخله دارویی قابل درمان است. هرچند در برخی دیگر، نیاز به انجام جراحی اصلاحی احساس می شود. تشخیص نوع درمان عارضه بر عهده فلوشیپ فوق تخصص جراحی های چاقی است.

تفاوت اسلیو و بای پس

تفاوت های جراحی اسلیو معده و بایپس دکتر امامی یگانه

رهایی از چاقی و رسیدن به سلامتی با جراحی اسلیو معده و بایپس دکتر امامی یگانه، کاملا برای بیماران محرز شده است. پرسشی که مطرح می شود این است که این دو جراحی چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند. آیا تفاوت آن ها تنها به میزان سرعت و شدت کاهش وزن مربوط می شود؟ لازم است قبل از انجام جراحی، نگاهی اجمالی به تفاوت های این دو جراحی چاقی داشته باشید و با آگاهی کامل در مسیر کاهش وزن خود قدم بگذارید.

حال به مهم ترین تفاوت های جراحی اسلیو معده و بایپس دکتر امامی یگانه اشاره ای خواهیم داشت. جراحی بای پس معده در کنترل و درمان بیماری های همراه چاقی از جمله دیابت و فشار خون بالا موفق تر عمل می کند. مدت زمان انجام جراحی، هزینه ها، مدت زمان بستری و طول دوره نقاهت جراحی بای پس معده بیشتر است، زیرا پیچیدگی بیشتری دارد.

احتمال بروز اختلال کمبود ویتامین بعد از جراحی بای پس بیشتر است، زیرا شدت کاهش وزن بعد از آن بالاتر بوده و جذب مواد غذایی کاهش یافته و میزان دفع آن ها بیشتر می شود. همچنین بیمارانی که بای پس شده اند، عارضه شل شدگی پوست، ضعف و بی حالی را بیشتر تجربه می کنند. احتمال بروز عارضه نشتی بعد از جراحی بای پس کمتر است. تغییرات اعمال شده روی دستگاه گوارش در بای پس معده بیشتر است. این در حالی است که در جراحی اسلیو، قسمت پیلور معده و مسیر روده دستکاری نمی شود.

دریافت نوبت مشاوره جراحی چاقی از دکتر فربد امامی

لطفا از طریق راه های ارتباطی درج شده در سایت رسمی دکتر فربد امامی یگانه جهت دریافت نوبت مشاوره جراحی بای پس و عمل اسلیو معده اقدام نمایید. امکان تکمیل و ارسال فرم دریافت مشاوره فوری نیز در این سامانه اینترنتی میسر شده است.

source

توسط salamathyper.ir