پوست ما مهم‌ترین عضو بدن است که در زیبایی ما نقش اساسی دارد. هر چه قدر درجه سلامت پوست ما بالاتر باشد درجه زیبایی ما هم بالاتر است. عوامل زیادی در طول روز سلامت پوست ما را به خطر می‌اندازند مثل آلودگی هوای شهرهای بزرگ، اشعه فرابنفش خورشید، بالا رفتن سن و … . در اثر این عوامل پوست ما با مشکلاتی نظیر جوش و آکنه، چین و چروک، لکه‌های پوستی و شل شدگی درگیر می‌شود. رعایت یک روتین منظم پوستی و تغذیه رسانی مناسب به پوست در پیشگیری از ابتلای پوست به مشکلاتی که گفته شد یک الزام است. در صورتی که مشکلات جدی‎‌تری در پوست ایجاد شود بهتر است علاوه بر رعایت روتین به دیگر روش‎‌های درمانی هم فکر کنید. یکی از بهترین روش‎های موجود که برای جوانسازی، رفع چین و چروک، رفع لکه‌های پپوستی و … کاربرد دارد، فیشیال پوست است و پاسخ به سوال فیشیال چیست؟ که بیشترین سوال در این حوزه است.

دو نوع فیشیال تخصصی و معمولی وجود دارد که در این مطلب می‌‎خواهیم به تفاوت‌های آن‌ها بپردازیم. فیشیال راهی عالی برای حل مشکلات پوستی و بازیابی سلامتی و نشاط آن است. فیشیال به دلیل استفاده از مواد خاص و تجهیزات پیشرفته در سالن‌های زیبایی و مراکز درمان پوستی انجام می‌شود و اگر در خانه انجام شود ممکن است تاثیر لازم را نداشته باشد. اگر شما هم حس می‌کنید به فیشیال تخصصی نیاز دارید در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا ضمن معرفی و نحوه انجام فیشیال با مزایا و اهداف آن نیز آشنا شویم.

برسی فیشال تخصصی.jpg

فیشیال تخصصی چیست؟

پوست ما دارای منفذ است به مرور زمان آثار مواد آرایشی، سلول‎‌های مرده پوست و … در این منافذ تجمع می‌کنند که با شست و شوی معمولی از بین نمی‌روند؛ فیشیال تخصصی پاکسازی عمیق و کامل صورت از سلول‌های مرده، مواد آرایشی، آلودگی‌های محیطی و … است. فیشیال تخصصی پوست را در چند مرحله به طور عمیق پاکسازی و سم زدایی می‌کند و بعد اقدامات درمانی را روی آن انجام می‌دهد. مراحل فیشیال تخصصی عبارت‌اند از:

  • تمیز کردن پوست: بعد از اینکه نوع پوست شما مشخص شد با توجه به چرب، خشک یا مختلط بودن آن و بعد از ارزیابی میزان آلودگی پوستی شما از یک پاک کننده مخصوص استفاده می‌شود. پزشک پوست شما را با پاک کننده به طور کامل پاکسازی می‌کند. این کار با آب گرم و اسفنج‎‌های صورت انجام می‌شود تا منافذ به طور کامل تمیز شوند.
  • لایه برداری: بعد از پک کردن پوست نوبت به استفاده از اسکراب متناسب می‌رسد تا سلول‎‌های مرده پوست به طور کامل از پوست جدا شوند.
  • بخار دادن و ماساژ: در این مرحله به پوست بخار داده می‌شود تا چربی‎‌های درون منافذ نیز از بین بروند. در این مرحله وابسته به شدت مشکل شما از ماساژ صورت هم کمک می‌گیرند. با ماساژ صورت غدد لنفاوی تخلیه شده و پوست به طور عمیق‌تری پاکسازی می‌شود.
  • اکسترکشن: این مرحله بخش درمانی فیشیال تخصصی است. در این بخش از مواد، ماسک‎ و ابزار‌های مخصوص متناسب با مشکل شما استفاده می‌شود تا مشکلاتی نظیر جوش‌های زیر پوستی، جوش‎‌های سر سیاه و … نیز از پوست خارج شود.
  • ماسک، آبرسان و مرطوب کننده: در مرحله آخر فیشیال تخصصی هم درمانگر با استفاده از انواع ماسک‌ها و کرم‌ها عمل آبرسانی و رطوبت رسانی به پوست را انجام می‌‎دهد.

تاثیرات فیشال تخصصی.jpg

تفاوت فیشیال معمولی با فیشیال تخصصی چیست؟

فیشیال معمولی صرفا مربوط به پاکسازی و آبرسانی پوست است و جنبه درمانی ندارد. در فیشیال معمولی با استفاده از پاک کننده‌ها و ماسک‌های گوناگون پوست از آلودگی‌ها و چربی‌ها پاکسازی شده و در نهایت آبرسانی و رطوبت رسانی می‌‎شود؛ در صورتی که فیشیال تخصصی دارای جنبه درمانی است که با توجه به نوع مشکل شما از ماسک‌ها یا ابزارهای متناسب استفاده می‌کنند. چند نمونه از درمان‌های فیشیال تخصصی عبارت‌اند از:

  • فیشیال آبرسان که برای پوست‌های خشک کاربرد دارد و به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند.
  • فیشیال ضد پیری برای کاهش چین و چروک و لکه‌های تیره رنگ
  • فیشیال ضد آکنه برای کاهش التهابات ناشی در جوش و آکنه و از بین بردن جای آنها در صورت
  • فیشیال روزاسه برای درمان بیماری روزاسه صورت که علائمی‌مثل گرگرفتگی، قرمزی پوست و بروز جوش‌های ریز قرمز دارد.

فیشیال معمولی برای همه پوست‎ها کاربرد دارد و شما ماهی یک بار می‌‎توانید این کار را انجام بدهید؛ اما فیشیال تخصصی باید بر حسب نوع مشکل پوستی شما انجام شود و به علت ماهیت درمانی باید برای تکرار آن بیشتر از دو ماه صبر کنید. با توجه به ابزار و تجهیزات و موادی که در فیشیال تخصصی استفاده می‌‎شود قیمت بالاتری به نسبت فیشیال معمولی دارد؛ همچنین زمان فیشیال تخصصی نیز طولانی‌تر است.

فیشال تخصصی.jpg

اهداف فیشیال

فیشیال تخصصی برای طیف وسیعی از مشکلات جواب می‌‎دهد و سلامت پوست شما را باز می‌گرداند. فیشیال اهداف خاصی دارد که در حین درمان به دنبال آن‌ها است. این اهداف عبارت‌اند از:

  • بهبود خون رسانی به پوست
  • آبرسانی پوست و افزایش رطوبت پوست
  • تمیز کردن عمقی پوست و منافذ
  • لایه برداری عمیق و از بین بردن سلول‌های مرده پوستی
  • کاهش علائم پیری مثل چین چروک‎‌ها و لکه‌های تیره رنگ پوستی
  • کاهش جوش و آکنه
  • درمان علائم روزاسه پوستی
  • متعادل کردن چربی پوست
  • بازگرداندن خاصیت ارتجاعی و کشسانی پوست که منجر به رفع افتادگی‎‌های پوست می‌‎شود.
  • افزایش کلاژن سازی
  • بهبود مشکلات پوستی
  • سم زدایی

هدف از فیشیال تخصصی جوانسازی و پاکسازی پوست است که این کار را با استفاده از تکنیک‌ها، تجهیزات و مواد تخصصی مثل تونر، ماساژ و … انجام می‌دهد.

تاثیر فیشال تخصصی.jpg

خواص فیشیال برای پوست

فیشیال تخصصی به علت خواص زیادی که برای پوست دارد یکی از محبوب‌ترین شیوه‌های درمان پوستی بین مردم است که نه تنها بانوان بلکه آقایان و نوجوانان هم از آن استفاده می‌کنند.

  • صاف شدن پوست یکی از تاثیرات مهم فیشیال تخصصی است. با از بین رفتن جوش‌های زیر پوستی و سرسیاه پوست حالت یک نواخت و همواری پیدا می‌‎کند.
  • در اثر پاکسازی و لایه برداری عمقی و باز شدن منافذ پوستی تنفس و جذب آب پوست بیش‌تر می‌شود به همین دلیل درخشان و با نشاط می‌شود.
  • در فیشیال تخصصی آبرسانی به پوست انجام می‌شود و چربی پوست به حالت متعادل باز می‌گردد به همین دلیل از جوش زدن و خشکی و پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می‌‎شود.
  • با سم زدایی از پوست از بروز مشکلات پوستی کم‌تر رخ می‌دهد.
  • وقتی پوست رطوبت مناسب خودش را به دست بیاورد و خشکی آن درمان شود خاصیت کشسانی پوست بیشتر شده و اینگونه مشکلاتی نظیر افتادگی پوست درمان می‌‎شود.
  • فیشیال تخصصی هیچ عارضه‎ ای ندارد و برای افرادی که پوست حساس دارند بسیار مناسب است. حتی اگر پوست شما نسبت به برخی مواد واکنش آلرژیک داشته باشد توسط مشاوره قبل از فیشیال بررسی شده و از آن ماده برای پوست شما استفاده نمی‌‎شود.

بهترین مرکز برای فیشیال تخصصی

فیشیال تخصصی یک روش بی عارضه و غیرتهاجمی‌است که برای انواع پوست‎‌ها مناسب است؛ اما با این حال اگر از مواد نا مناسب و بی کیفیت استفاده شود ممکن است ضرر جبران ناپذیری به پوست شما وارد شود. مهارت و تخصص پزشک هم مورد دیگری است که باید به آن توجه زیادی داشته باشید؛ برای مثال اگر پزشک به طور دقیق نداند که لایه بردار چند دقیقه باید روی پوست شما بماند و آن را دیرتر از زمان مشخص از روی پوست شما پاک کند ممکن است در اصطلاح پوست شما دچار سوختگی شود. برای انجام فیشیال تخصصی به دنبال یک مرکز معتبر باشید که از پزشکان ماهر و مواد اولیه با کیفیت بهره مند باشد.

یکی از بهترین مراکز زیبایی که خدمات فیشیال تخصصی را ارائه می‌دهد کلینیک زیبایی فخرائی است. کلینیک بین المللی فخرائی با بیش از هفت شعبه در کشورهایی مثل کانادا، امارات، کویت، قطر و … یکی از بهترین مراکزی است که با خیال راحت می‌‎توانید به آن مراجعه کنید. در کلینیک فخرائی تیم‎‌های حرفه ‎ای و مجرب پزشکان وجود دارد که در زمینه خود دانش کافی و لازم را دارا هستند.

کلینیک فخرائی در دپارتمان جوانسازی تیم مخصوص فیشیال دارد که از بهترین مراکز فیشیال تخصصی ایران هستند. در کلینیک فخرائی مواد لازم برای فیشیال تخصصی بدون واسطه توسط خود کلینیک تامین می‎شود تا از مرغوب بودن آن مطمئن باشند. کلینیک بین المللی فخرائی با بیش از 18 سال سابقه کار در حوزه زیبایی و نمونه کارهای موفق یکی از بهترین مراکز برای فیشیال تخصصی در ایران است.

دفعات انجام فیشیال

تعداد جلساتی که نیاز دارید بر حسب نوع پوست و نوع درمانی که می‌خواهید مشخص می‌شود. برای درمان‌های ساده‌تر مثل پاکسازی زمان کم‎‌تر و برای درمان‌های مثل فیشیال تخصصی ضد آکنه به تعداد جلسات بیش 3تری نیاز دارید. برای مشکلات پوستی نظیر آکنه یا روزاسه هرچه تعداد جلسات فیشیال تخصصی بیش‌تر شود تاثیر آن عمیق‌تر است. تعداد جلسات توسط پزشک متخصص یا مشاوره قبل از آن با توجه به نوع پوست شما مشخص می‌‎شود؛ اما به طور عمومی‌بهتر است هنگام تغییر فصل فیشیال خود را تمدید کنید. نکته مهم این است که از هر جلسه فیشیال تخصصی باید چند ماه بگذرد تا دوباره برای فیشیال اقدام کنید؛ چون در فیشیال تخصصی از لایه بردارهای قوی و ماسک‎‌های پر قدرت استفاده می‌شود به همین دلیل استفاده مداوم از این مواد به پوست شما آسیب می‌‎زند.

facial-takhasosi-chist.jpg

نتیجه گیری

فیشیال تخصصی یکی از بهترین روش‎‌های حل مشکلات پوستی است. فیشیال با هدف جوانسازی و پاکسازی پوست می‌تواند چین و چروک‎‌های پوست، آکنه و جوش، تیرگی‎‌های دور چشم، خشکی پوست و … را درمان کند؛ همچنین برای درمان علائم روزاسه پوستی هم استفاده می‌شود. در فیشیال تخصصی منافذ پوست از آلودگی‎‌ها و چربی‎‌های اضافه پاکسازی می‌‎شود و روند تنفس و جذب مواد مغذی توسط پوست ساده‎تر می‌شود. درخشانی، جوانی و یک دست شدن پوست از تاثیرات فیشیال تخصصی است. فیشیال عارضه ندارد و در امنیت کامل اقدام به درمان مشکلات پوستی شما می‌کند؛ اما با این حال مراقب باشید که از مواد بی کیفیت استفاده نشود و پزشک در زمینه فیشیال، تخصص و تجربه کافی داشته باشد. یکی از مراکز خوب و معتبر برای فیشیال تخصصی کلینیک فخرائی است که با استفاده از بهترین پزشکان و به روزترین تجهیزات و با کیفیت‌ترین مواد اولیه نگرانی‎‌ها را از بین می‌‎برد و شما در آرامش خاطر کامل می‌توانید از خدمات فیشیال تخصصی آن استفاده کنید

source

توسط salamathyper.ir