اغلب افرادی که زانو درد دارند در مراجعات داروخانه قرص غضروف ساز خوب برای زانو را می پرسند.مصرف مکمل های تقویت مفاصل و ترمیم غضروف یکی از راه های موثر در بهبود حرکت و کاهش التهاب و درد زانو می باشد.در این مطلب از سایت تخصصی ویتامین کده به معرفی و بررسی بهترین قرص غضروف ساز زانو خارجی همچون پریفلکس پلاس و فلکس اورت که هر دو از بهترین قرص غضروف ساز خارجی هستند، می پردازیم.داروخانه آنلاین ویتامین کده همواره سعی بر آن داشته تا با معرفی بهترین مکمل های تقویتی و درمانی و ارائه تخفیفات ویژه در راستای بهبود سلامت مردم عزیز گامی مثبت برداشته باشد.

تقویت کننده های غضروف زانو

مفاصل زانو سالم و دارای بالشتک مناسب برای یک سبک زندگی فعال و بدون درد بسیار مهم هستند. با این حال، غضروفی که از زانو محافظت می کند می تواند به تدریج در طول زمان تجزیه شود و منجر به علائم ناتوان کننده آرتروز شود. خوشبختانه، چندین ماده مغذی تایید شده بالینی وجود دارد که می تواند به تحریک فرآیندهای ترمیم و بازسازی غضروف طبیعی بدن کمک کند.قرص غضروف ساز مفصل زانو دارای ترکیبات زیر می باشد:

  • گلوکزامین سولفات

گلوکزامین یک ترکیب طبیعی است که در مایع مفاصل سالم و غضروف یافت می شود. به عنوان یک بلوک ساختمانی برای تولید غضروف جدید عمل می کند. مطالعات بالینی نشان می‌دهد که گلوکزامین می‌تواند ضخامت و حجم غضروف را افزایش داده و بالشتک را در مفصل زانو بازگرداند.

  • کندرویتین سولفات

کندرویتین یکی دیگر از اجزای ساختاری مهم غضروف است. این به حفظ یکپارچگی ماتریکس غضروف کمک می کند و آنزیم هایی را که می توانند غضروف را در طول زمان تجزیه کنند، مهار می کند. نشان داده شده است که مکمل کندرویتین باعث بهبود عملکرد مفاصل و کاهش درد می شود.

  • متیل سولفونیل متان (MSM)

MSM یک ترکیب سولفور آلی است که نقش حیاتی در تشکیل و ترمیم بافت های همبند مانند غضروف ایفا می کند. همچنین دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به آرام کردن تورم و درد مفاصل کمک کند.

  • اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک بخشی کلیدی از مایع سینوویال است که مفصل زانو را روان و بالشتک می کند. پر کردن سطوح اسید هیالورونیک می تواند تحرک مفصل را بهبود بخشد و آسیب غضروف مربوط به اصطکاک را کاهش دهد.

فواید قرص غضروف ساز برای زانو

مفاصل سالم زانو برای تحرک، انعطاف پذیری و سبک زندگی فعال ضروری هستند. با این حال، غضروفی که از مفصل زانو محافظت می‌کند، می‌تواند به مرور زمان یا به دلیل آسیب دیدگی تحلیل رفته و منجر به آرتروز دردناک شود. اینجاست که یک مکمل تخصصی غضروف زانو می تواند تفاوت واقعی ایجاد کند.قرص برای غضروف سازی زانو فواید و اثرات مطلوبی برای مصرف کنندگان دارد که در این بخش به مهم ترین آنها اشاره می نماییم:

بازسازی غضروف زانو

مواد اصلی موجود در این مکمل – گلوکزامین، کندرویتین و اسید هیالورونیک – بلوک های سازنده غضروف مفصلی سالم هستند. این مکمل با ارائه منبع غلیظی از این ترکیبات، می تواند فرآیندهای طبیعی بازسازی غضروف بدن را تحریک کند. مطالعات بالینی نشان می‌دهد که این امر می‌تواند منجر به افزایش ضخامت و حجم غضروف و بازیابی بالشتک در مفصل زانو شود.

کاهش التهاب زانو

التهاب عامل اصلی تجزیه غضروف و درد مفاصل است. این فرمول حاوی مواد گیاهی ضد التهابی قوی مانند بوسولیا است که می تواند به آرام کردن التهاب در مفصل کمک کند. این مواد با کاهش تورم و تحریک، فشار را از غضروف برداشته و به آن اجازه ترمیم می دهند.

بهبود انعطاف پذیری زانو

اسید هیالورونیک جزء کلیدی مایع سینوویال است که مفصل زانو را روان می کند. این مکمل سطوح اسید هیالورونیک را دوباره پر می کند و توانایی مفصل را برای سر خوردن صاف و کاهش اصطکاک که می تواند در طول زمان به غضروف آسیب برساند را بهبود می بخشد.

افزایش تحرک زانو

با بازسازی غضروف و کاهش التهاب، مصرف کنندگان این مکمل اغلب بهبود قابل توجهی در دامنه حرکتی زانو، انعطاف پذیری و عملکرد کلی مفصل گزارش می دهند. بسیاری می توانند بدون درد یا سفتی به فعالیت هایی که دوست دارند بازگردند.

سلامت بلند مدت مفاصل

برخلاف مسکن‌هایی که فقط علائم را پنهان می‌کنند، این مکمل به علل ریشه‌ای آرتروز زانو می‌پردازد. با حمایت از ساختار مفصل و کاهش التهاب مضر، می‌تواند پیشرفت انحطاط غضروف را کند کرده و سلامت مفصل را در درازمدت حفظ کند.

چه کسانی باید قرص غضروف ساز زانو مصرف کنند؟

در حالی که همه می توانند از حمایت از سلامت غضروف زانو از طریق تغذیه و ورزش مناسب بهره مند شوند، برخی افراد ممکن است مزایای بیشتری از مکمل های هدفمند غضروف زانو به دست آورند. بیایید بررسی کنیم که چه کسانی به طور بالقوه می توانند بیشترین سود را از این فرمول های حمایت کننده مشترک ببرند.

  • افراد فعال و ورزشکاران

افرادی که نیازهای بدنی زیادی روی زانوهای خود دارند، مانند ورزشکاران، علاقه مندان به تناسب اندام و کسانی که سبک زندگی فعالی دارند، در معرض افزایش خطر آسیب غضروف و زوال مفاصل هستند. مکمل با موادی مانند گلوکزامین، کندرویتین و کلاژن می تواند به بازسازی بلوک های ساختمانی مورد نیاز برای ترمیم غضروف و تقویت انعطاف پذیری مفاصل کمک کند.

  • بزرگسالان سالخورده

با افزایش سن، روند طبیعی بازسازی غضروف شروع به کند شدن می کند و ما را مستعد ابتلا به آرتروز می کند. مکمل‌های غضروف زانو می‌توانند به جبران این کاهش ناشی از افزایش سن، حفظ بالشتک و انعطاف‌پذیری مفصل کمک کنند.

  • افراد دارای اضافه وزن یا چاق

اضافه وزن باعث ایجاد استرس و ساییدگی بیشتر بر روی مفاصل زانو می شود. مکمل های مغذی غضروف می توانند از توانایی بدن برای ترمیم و بازسازی غضروف آسیب دیده توسط این فشار اضافی حمایت کنند.

  • کسانی که سابقه آسیب زانو دارند

آسیب های تروماتیک زانو، مانند پارگی ACL یا آسیب منیسک، می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به استئوآرتریت را در سنین بالاتر افزایش دهد. مکمل با موادی که از سلامت مفاصل و بازسازی غضروف حمایت می کنند ممکن است به کاهش این خطر کمک کند.

  • افراد مبتلا به استئوآرتریت در مراحل اولیه

در مراحل اولیه آرتروز زانو، زمانی که از دست دادن غضروف به حداقل می رسد، مکمل های غضروف زانو ممکن است به کند کردن پیشرفت بیماری و حفظ غضروف باقی مانده کمک کنند.

بهترین داروی غضروف ساز زانو

بدر این بخش به بررسی بیشتر بهترین قرص برای غضروف سازی زانو می پردازیم.لینک هر محصول قرار داده شده است تا بتوانید با بررسی جزئیات محصول، بهترین قرص غضروف ساز زانو و یا کپسول غضروف ساز زانو را انتخاب نمایید.چنانچه در انتخاب مکمل زانو مطمئن نیستید می توانید با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ویتامین کده قرص مناسبی برای سلامت مفاصل زانو تهیه نمایید.

1.قرص فلکس اورت | غضروف ساز قوی برای زانو

قرص فلکس اورت (EuRho Vital Flex A Vert) یک مکمل غذایی غضروف ساز است که به عنوان یک درمان طبیعی برای درد و التهاب و سفتی مفاصل تولید شده است. این محصول حاوی ترکیبی از مواد طبیعی از جمله گلوکزامین و کندروئیتین، زنجبیل، جنسینگ، کلاژن، کلسیم،زینک،ویتامین D3 و ویتامین C است.قرص فلکس اورت در بسته‌های 60 عددی تحت لیسانس شرکت یورو او تی سی فارما آلمان در ایران تولید و بسته بندی می‌شود.

  • کمک حفظ سلامت مفاصل بدن
  • کمک به ساخت کلاژن جهت عملکرد طبیعی غضروف مفاصل و استخوان ها
  • کمک به ساخت بافت پیوندی و حفظ آن
  • کمک به عملکرد طبیعی عضلات و حفظ سلامت استخوان ها

قرص فلکس اورت

2.قرص پریفلکس پلاس | قرص غضروف ساز زانو خارجی

مکمل غضروف ساز خارجی پریفلکس پلاس شرکت هلث برست (Health Burst Preflex Plus) با داشتن عناصر مهمی گلوکزآمین، کندرویتین، MSM، هیالورونیک اسید و عصاره‌های زردچوبه و زنجبیل علاوه بر ترمیم و بازسازی مفاصل به کاهش درد و التهاب به ویژه در افراد مبتلا به آرتروز کمک می‌نماید.قرص پریفلکس پلاس آمریکایی تحت لیسانس شرکت هلث برست در ایران در شرکت پوراطب عرضه می گردد.

  • قرص تخصصی غضروف ساز
  • بهبود سلامت مفاصل و غضروف
  • حاوی گلوکزآمین، کندرویتین، MSM، هیالورونیک اسید و عصاره‌های زردچوبه و زنجبیل
  • کاهش درد و خشکی مفاصل
  • بهبود التهاب مفاصل
  • افزایش انعطاف پذیری و تحرک مفاصل
  • تسکین درد آرتروز
  • مناسب برای ورزشکاران آسیب دیده مفصلی

قرص پریفلکس پلاس

رژیم غذایی مناسب برای غضروف سازی زانو

خوشبختانه، تغذیه مناسب می تواند نقش حیاتی در حمایت از فرآیندهای ترمیم و بازسازی غضروف طبیعی بدن داشته باشد. با گنجاندن غذاهای غنی از مواد مغذی زیر در رژیم غذایی خود، می توانید به سالم و قوی نگه داشتن غضروف زانو کمک کنید.

  • غذاهای غنی از کلاژن

کلاژن پروتئین ساختاری اولیه موجود در غضروف است. غذاهای حاوی کلاژن بالا، مانند آبگوشت استخوان، ماهی و سفیده تخم مرغ، مواد خام مورد نیاز بدن شما را برای ساخت و ترمیم غضروف زانو فراهم می کنند.

  • اسیدهای چرب امگا 3

امگا 3 های ضدالتهابی مانند آنهایی که در ماهی های چرب، گردو و دانه های چیا یافت می شوند، می توانند به کاهش تورم و درد مفاصل کمک کنند. آنها همچنین از تولید مایع مفصلی روان کننده پشتیبانی می کنند.

  • محصول آنتی اکسیدانی

میوه ها و سبزیجات غنی از آنتی اکسیدان ها مانند انواع توت ها، سبزیجات برگ دار و فلفل دلمه ای می توانند از غضروف ها در برابر آسیب اکسیداتیو و التهاب محافظت کنند.

  • ترکیبات حاوی گوگرد

غذاهای غنی از گوگرد، از جمله سیر، پیاز، و سبزیجات چلیپایی، بلوک های سازنده مولکول های حمایت کننده از غضروف مانند گلوکزامین و کندرویتین را فراهم می کنند.

این ماده مغذی ضروری برای سنتز کلاژن مورد نیاز است. غذاهایی مانند مرکبات، کلم بروکلی و فلفل دلمه ای منابع عالی ویتامین C هستند.

چربی های اشباع نشده از آووکادو، روغن زیتون و آجیل می توانند به کاهش التهاب کمک کرده و از غضروف ها حمایت کنند.

با قرار دادن این غذاهای غنی از مواد مغذی به بخشی منظم از رژیم غذایی خود، می توانید مواد خام مورد نیاز بدن خود را برای حفظ و ترمیم غضروف سالم زانو در اختیارتان قرار دهید. این رویکرد غذایی را با مکمل های هدفمند حمایت کننده از مفاصل، مانند گلوکزامین و کندرویتین، برای مزایای بیشتر همراه کنید.

جمع بندی بهترین قرص غضروف ساز زانو

در این مطلب از سایت ویتامین کده به بررسی سلامت غضروف زانو و نقش آن در تحرک افراد پرداختیم.مصرف قرص غضروف ساز خوب برای زانو از بهترین روش های بهبود درد و التهاب و خشکی مفاصل زانو می باشد.قرص پریفلکس پلاس هلث برست آمریکایی از بهترین مکمل های غضروف ساز قوی زانو می باشد که برای افرادی که آسیب دیدگی زانو دارند و افراد مبتلا به آرتریت توصیه می شود.

منبع

mykneedoc.co.uk

source

توسط salamathyper.ir