یکی از رایج ترین مواد مصرفی اعتیاد آور در سراسر جهان که اکثر افراد آن را مصرف می نمایند سیگار می باشد و علت اعتیاد آن آن وجود نیکوتین در توتون می باشد. البته عوارض اصلی سیگار مربوط به نیکوتین نیست بلکه عمدتاً در دود حاصل از سوختن توتون می توان اشاره کرد. لازم به ذکر است که عوارض بیان شده برای سیگار، از طرفی در حالت بدتر برای قلیان هم وجود دارد. برای ترک سیگار به مجموعه رها مراجعه کنید.

بالا‌رفتن احتمال اعتیاد به مصرف سیگار (تحقیقات نشان داده است کسانی که در بزرگسالی که در حال حاضر سیگار می‌کشند، مصرف خود را از زمان نوجوانی شروع کرده‌اند) مصرف سیگار باعث کاهش اکسیژن می شود و از رشد طبیعی ریه جلوگیری کند و آن را با کندی مواجه کند. جوانانی که مرتباً سیگار مصرف می‌کنند بیشتر در مرض بیماری های تنفسی قرار می گیرند.

وقتی سیگار کشیده می‌شود تمام منواکسید‌کربن، 90 درصد نیکوتین و 70 درصد قطران (قیر) موجود در آن باعث می شود تا در ریه بماند. شما می توانید برا اطلاع کامل در خصوص دوره های ترک سیگار با مشاوره ترک سیگار از طریق شماره های زیر در تماس باشید.

02122567561

02122794683

نیکوتین چه بلایی سرمان می آورد؟

وقتی از نیکوتین استفاده می کنیم خودمان تصمیم می گیریم که چه مقدار از آن را به چه روشی وارد بدن مان کنیم. (با کشیدن سیگار سبک یا سنگین و یا جویس هایی با درصد نیکوتین کم و زیاد) حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده که از اندازه نیکوتینی که معمولا استفاده می کردید بیشتر بکشید و مشکلاتی برای تان پیش بیاید. فرقی نمی کند این نیکوتین از طریق سیگار به بدن تان منتقل شود یا ویپ. در هر صورت تاثیرات آن یکسان است. برخی از عوارض نیکوتین زیاد عبارت است از:

سرگیجه

سردرد

حالت تهوع

بیخوابی

تپش قلب

اضطراب و…

از آنجایی که بدن مان می داند چه مقدار نیکوتین کافی است معمولا باعث می شود ما این کار را متوقف کنیم یا دیر تر سراغ نخ بعدی سیگار برویم. برای افرادی که مدت هاست از سیگار و ویپ استفاده می کنند این اتفاق به صورت ناخودآگاه رخ می دهد.

نیکوتین چه بلایی سرمان می آورد؟

میزان نیکوتین سیگار چقدر است؟

مقدار نیکوتین موجود در یک نخ سیگار معمولی حدود 6 تا 28 میلی گرم است. تخمین زده می شود که در هر پک سیگار از 1.1 تا 1.8 میلی گرم نیکوتین استنشاق شود. اگر این مقدار را در یک بسته 20 نخی اندازه‌گیری کنیم، مقدار نیکوتین موجود در یک بسته سیگار بین 22 تا 36 میلی گرم است.

تولیدکنندگان سیگار و محققان قادرند میزان نیکوتین سیگار (به انگلیسی:Nicotine in Cigarette) را با دقت نسبی اندازه گیری کنند. آنها این کار را با استفاده از دستگاه های سیگار خودکار انجام می دهند که دود سیگار را استنشاق و تجزیه و تحلیل می کنند. با استفاده از این دستگاه‌ ها، تعیین مقدار نیکوتین در یک سیگار آسان است. البته مقدار نیکوتین هر نخ سیگار بسته به اینکه سیگار مورد نظر فوق العاده سبک، سبک یا کامل است، می ‌تواند متفاوت باشد.

در ادامه بیان می کنیم که چند میلی گرم نیکوتین در یک سیگار، بسته به نوع سیگار وجود دارد:

بازده نیکوتین بسیار کم:60 تا 0.10 میلی گرم

بازده نیکوتین کم:80 تا 0.61 میلی گرم

بازده نیکوتین متوسط:90 تا 0.81 میلی گرم

بازده نیکوتین بالا:00 تا 0.91 میلی گرم

میزان نیکوتین سیگار چقدر است؟

همانطور که می بینید، محتوای نیکوتین یک سیگار بسته به میزان نیکوتین مورد نظر آن می تواند بسیار متفاوت باشد. در مقابل سیگارهای سنتی، ویپ ها یا سیگارهای الکترونیکی هستند. جویس یا مایع موجود در این سیگارها نیز حاوی مقدار کمی نیکوتین است. به طور کلی، یک میلی لیتر مایع الکترونیکی معادل 100 پک یا 4 تا 5 بسته سیگار است، این می تواند به عنوان یک معیار کلی برای نسبت نیکوتین ویپ به سیگار در نظر گرفته شود. توصیه ما به شما این است که حتما برای دریافت مشاوره به کلینیک ترک سیگار خانه رها مراجعه نمایید و برای رهایی از این مواد آزار دهنده حتما اقدام کنید.

source

توسط salamathyper.ir