نام کشور ایتالیا بدون شک مترادف با زیبایی، هنر، تاریخ و تصاویر رویایی است، به همین جهت هر ساله میلیون‌ها گردشگر به این کشور سفر می‌کنند. طبیعت فوق‌العاده زیبا، بناهای تاریخی معروف، موزه‌ها و گالری‌های دیدنی رم، دریای مدیترانه همراه با فرهنگ غذایی محبوب آشپزی ایتالیایی و از همه مهمتر مردم خونگرم و مهمان نواز این کشور، از ایتالیا یک مقصد گردشگری و تحصیلی و تجاری بی‌نظیر در ذهن همگان ایجاد کرده است. اما برای شرکت در تور ایتالیا یا سفر شخصی به آن، قطعا به ویزا نیاز دارید. در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا برای گرفتن وقت سفارت ایتالیا و دریافت ویزا به راحتی اقدام کنید و به نتیجه دلخواه برسید.

قدم اول؛ گرفتن وقت سفارت

برای اخذ ویزای ایتالیا ابتدا باید مدارکتان رابه سفارت تحویل دهید تا برای ارزیابی شرایط با شما مصاحبه کنند. بنابراین در قدم اول شرکت در تور ایتالیا باید از سفارت وقت بگیرید. ناگفته نماند که دریافت ویزا و حضور مراجعین، در کنسولگری این کشور انجام می‌شود. تا چند سال قبل گرفتن وقت سفارت ایتالیا از طرق تلفن بود؛ اما از آنجایی که تنها ۲ ساعت آن هم فقط در بعضی از روزهای هفته امکان برقراری تماس وجود داشت و تعداد تماس‌ها زیاد بود، متقاضیان با خط تلفنی که مدام اشغال بود مواجه می‌شدند. اما در سال‌های اخیر تغییراتی در این روند به وجود آمده و دریافت نوبت اینترنتی کار را تا حدی آسان کرده است. برای اینکار باید به سایت سفارت ایتالیا بروید و از طریق سایت برای گرفتن وقت اقدام کنید.

اما مشکل این است که سفارت ایتالیا زمان مشخصی را برای باز شدن وقت‌ها اعلام نمی‌کند و با توجه به تقاضای زیاد، در چند دقیقه ممکن است سایت پر شود. بنابراین توصیه می‌شود که از یک تیم متخصص برای دریافت وقت سفارت کمک بگیرید.

وقت سفارت ایتالیا چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان انتظار برای گرفتن وقت سفارت ایتالیا برای تمام افراد یکسان نیست، بلکه با توجه به شرایط متقاضی، نوع سفر آن‌ها و شرایط سفارت، این بازه زمانی معمولاً بین دو هفته تا یک ماه در نظر گرفته می‌شود. معمولاً وقت‌ سفارت برای سفر تجاری بین یک تا ۳ هفته، تعیین وقت برای ویزای تور ایتالیا حدود یک هفته تا ۴۵ روز و بازدید از خانواده بین یک تا ۴ هفته طول می‌کشد.

وقت سفارت ایتالیا برای ویزای تحصیلی

ایتالیا یکی از جذاب‌ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل دانشجویان است. زیرا دانشگاه‌های سطح بالا و تخصصی از جمله دانشگاه فلورانس، دانشگاه تورین، دانشگاه ساپینزا رم و دانشگاه پلی تکنیک میلان از مراکز آموزش عالی مطرح در اروپا هستند. بنابراین برای گرفتن وقت سفارت جهت اخذ ویزای تحصیلی باید یا از طریق وبسایت و یا از طریق کارگزاری اقدام کنید.

وقت سفارت ایتالیا برای ویزای تجاری

وقت سفارت تجاری ایتالیا مختص تاجرانی است که از طرف نمایشگاه یا شرکتی که در ایتالیا قرار دارد دعوت نامه رسمی دارند.

توجه به این نکته ضروری است که برای یک خانواده ۳ نفره، هر کدام از اعضای خانواده باید جداگانه از سفارت این کشور وقت بگیرد.

وقت سفارت ایتالیا برای ویزای دیدار با خانواده

منظور از وقت سفارت دیدار خانواده یا فمیلی ویزیت ایتالیا این است که افراد برای دیدار با خویشاوندانشان به کشور ایتالیا سفر کنند؛ درواقع کار این‌دسته از افراد برای شرکت در تور مسافرتی یا سفر شخصی به این کشور، آسان است. دریافت وقت سفارت خانوادگی ایتالیا به دو صورت است:

۱-وقت سفارت برای زن و شوهر

۲-وقت سفارت برای زن و شوهر و فرزندان

اگر فردی از بستگان باشد که نسبتی غیر از این با متقاضی دارد، باید از سفارت وقت جداگانه دریافت کند. برای دریافت وقت دیدار سفارت ایتالیا، افراد یک خانواده باید به صورت جداگانه یا خانوادگی درخواست ویزا کنند. اگر از طریق سایت ویزا متریک برای دریافت وقت خانوادگی سفارت ایتالیا اقدام کنید، این فرصت را خواهید داشت که برای ۶ نفر به صورت همزمان وقت سفارت را رزرو کنید.

هزینه نوبت خانوادگی نیز به صورت یکجا محاسبه می‌شود و می‌توانید این مبلغ را به حساب اعلام شده توسط ویزا متریک واریز کنید.

آدرس شرکت ویزامتریک ایتالیا

قبلا شرکت کاکس (CKGS) یک کارگزاری سنگاپوری واقع در ولنجک تهران بود که برای وقت سفارت ایتالیا فعالیت می‌کرد، اما از تابستان ۱۴۰۲ سفارت ایتالیا کارگزاری خود را تغییر داد. در حال حاضر کلیه‌ء امور مربوط به وقت سفارت ایتالیا، به کارگزاری ویزامتریک سپرده شده است، بنابراین لازم است به دفتر ویزامتریک در تهران مراجعه کنید. شرکت ویزامتریک از ساعت ۸ صبح الی ۶.۵ بعد از ظهر اقدام به ثبت درخواست‌های صدور ویزا می‌کند. همچنین متقاضیان می‌توانند از ساعت ۸ تا ۱۷ برای دریافت پاسپورت خود به آدرس این شرکت مراجعه کنند:

تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، نبش خیابان بیست و یکم، ساختمان شیراز، شماره ۱۳۷، طبقه ۱

گرفتن فوری وقت سفارت ایتالیا

در شرایط خاصی ممکن است تاریخ دعوت نامه افراد با تاریخ وقت سفارت همخوانی نداشته باشد. به عنوان مثال تاریخ دعوت نامه متقاضی دو هفته دیگر است، در صورتی که به او برای دو ماه آینده وقت سفارت ایتالیا داده شده، یا به دلیل دیگری مانند شرکت در تور ایتالیا به وقت فوری سفارت نیاز دارد. در چنین شرایطی‌اگر متقاضی به موقع به سفارت نرود، دعوت‌نامه‌اش باطل می‌شود. پس از تعیین وقت سفارت ایتالیا، لازم است مدارک را با دقت آماده کنید‌ زیرا در صورت تکمیل نبودن احتمال رد تقاضای درخواست ویزا وجود دارد. فرم درخواست ویزا را نیز می‌توانید در همان روز مصاحبه دریافت، تکمیل و ارائه کنید.

تفاوت وقت عادی و وی آی پی سفارت ایتالیا

سالن وقت عادی سفارت ایتالیا با وقت وی آی پی متفاوت است. در شرکت ویزا متریک ۳ کانتر برای وقت‌های وی آی پی در نظر گرفته شده. کارمندان ویزامتریک مدارک مسافرانی که وقت وی آی پی ویزای متریک دارند را به دقت بررسی می‌کنند و در صورتی که مشکلی در مدارک باشد، راهنمایی‌های لازم را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند. هزینه وقت وی آی پی نسبت به وقت عادی ۸۰ یورو بیشتر است. ویزامتریک نیز از متقاضیان یورو قبول می‌کند و می‌توانید به ریال نیز پرداخت کنید. ولی با توجه به اینکه ویزامتریک نرخ برابری یورو را پایین‌تر از نرخ بازار در نظر می‌گیرد، توصیه می‌کنیم هزینه ویزامتریک را به یورو پرداخت کنید. اما هزینه‌ بررسی مدارک را در روز مراجعه به سفارت باید به صورت نقدی و با اسکناس یورو بپردازید.

نکات مهم برای دریافت ویزای ایتالیا

در تهیه مدارک مورد نیاز، تمام آنچه خواسته‌شده را کمال آماده کنید. اگر به عنوان مدرک شغلی از شما سابقه بیمه یا گواهی اشتغال به کار یا کارت سازمانی خواسته شده، در صورت امکان هر سه مدرک را با خود به همراه داشته باشید. در زمان مصاحبه با کارمند سفارت، هر سوال را با صداقت، به طور کامل و واضح پاسخ دهید.

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با نحوه تعیین وقت سفارت برای دریافت انواع ویزا، اعم از ویزای مسافرتی برای شرکت در تور ایتالیا آشنا کنیم. فراموش نکنید که بهترین کار برای تضمین دریافت ویزا این است که از آژانس‌های گردشگری و تور کمک بگیرید. در این صورت اطمینان خواهید داشت که فرآیند دریافت ویزا با کمترین زمان ممکن عملی خواهد شد.

source

توسط salamathyper.ir