هزینه عصب کشی دندان

این‌‌‌که هزینه عصب کشی دندان چقدر است و چگونه محاسبه می‌شود، سوالی است که در ذهن افراد زیادی قرار دارد. در این راستا باید بگوییم که این موضوع به شاخصه‌های زیادی ازجمله ارائه‌دهنده خدمت، متریالی که استفاده می‌کند، سابقه کاری او و میزان رضایت مشتری‌هایش بستگی دارد.

دقت داشته باشید که علاوه‌بر موارد گفته شده، میزان شهرت مرکز درمانی و متخصص نیز در روند قیمت عصب‌کشی دندان تاثیرگذار است و مهم‌تر از آن، شرایط دندان‌های مراجعه‌کننده ازنظر میزان عفونت و متریالی که نیاز دارد، منجر به تصمیم‌گیری نهایی دررابطه‌با هزینه نهایی می‌شود.

درد دندان بعد از عصب کشی

عصب‌کشی اقدامی است که با پر کردن حفره خالی دندان انجام می‌شود و در طول این فرآیند، متخصص با بی‌حس کردن موضعی دهان و دندان، مانع از انتقال درد به مراجعه‌کننده می‌شود. بعد از این عمل نیز، داروهای مسکن مختلف برای فرد تجویز می‌‌شود تا درد کمتری را احساس کند. اما آیا واقعا تمام این فرآیند، بدون ذره‌ای درد انجام می‌گیرد؟ پس چرا عصب‌کشی تا این اندازه به دردآور بودن شهرت دارد؟

باید بگوییم که دلیل این موضوع، در ارتباط با هزینه عصب کشی دندان است! به دیگر سخن، اینکه ارائه‌دهنده خدمت تا چه اندازه مهارت داشته باشد، همچنین از چه متریالی برای بی‌حسی موضعی استفاده کند و در آخر، دندان مراجعه‌کننده عفونت داشته باشد یا نه، همگی در درد نهایی تاثیرگذار هستند. با این‌حال بهتر است بدانید که بیشتر افراد بعداز این عمل دندان، دچار درد نمی‌شوند.

در این بین، افراد دیگری هستند که بعداز عصب‌کشی و حتی در حین آن، به‌دلیل آسیب‌های فراوانی که به دندان‌شان وارد شده یا عفونتی که داخل دندان آن‌ها وجود دارد، درد زیادی را تجربه می‌کنند که این موضوع، تا 3 روز بعد از عصب‌کشی، طبیعی تلقی می‌شود! در غیر این صورت، فرد باید از مصرف مسکن‌هایی مثل ایبوپروفن و استامینوفن دست بکشد و در اسرع وقت به مراکز درمانی مراجعه کند.

مراحل عصب کشی دندان

آیا مراحل انجام کار در هزینه عصب کشی دندان تاثیر می‌گذارد؟ به‌صورت کلی خیر! چراکه دندان هر چقدر هم آسیب دیده باشد و عفونت در آن دیده شود، باز هم متخصص باید مراحل فهرست پایین را برای بهبود آن، طی کند:

  • بی‌حسی موضعی
  • ایجاد حفره داخل دندان
  • جدا کردن بافت‌ها و عصب‌های موجود
  • ضدعفونی‌کردن محل عصب‌کشی
  • قراردادن یک ابزار مخصوص عصب‌کشی داخل دندان
  • پرکردن دندان با متریال‌های مخصوص
  • قراردادن روکش پس‌از انجام عملیات

عفونت دندان عصب کشی شده

یکی دیگر از سوالاتی که درزمینه بهبود شرایط دندان‌ها مطرح می‌شود، این است که آیا هزینه عصب کشی دندان، با توجه به وجود یا عدم وجود عفونت تغییر می‌کند؟ دقت داشته باشید که اگر حین عصب‌کشی، عفونتی وجود داشته باشد، توسط متخصص برطرف می‌شود! اما گاهی پیش می‌آید که یک هفته الی 10 روز بعد از اتمام عمل، دندان مراجعه‌کننده دچار عفونت می‌شود. این موضوع، نادر است اما بسیار دردآورد محسوب می‌شود.

دلایل مختلفی وجود دارند که منجر به بروز این اتفاق می‌شوند. از میان آن‌ها می‌توانیم به عدم تمیز شدن یکی از کانال‌ها، نفوذ باکتری‌ها به داخل دندان به‌دلیل عدم ترمیم کانال به‌شکل اصولی، وجود ترک در ریشه دندان و بی‌توجهی متخصص به آن، از بین رفتن متریال به‌کار رفته برای پر کردن حفره و ایجاد بستری برای رشد باکتری‌ها اشاره کنیم.

فراموش نکنید که داخل دندان هر فرد، ریشه وجود دارد. به همین دلیل، هرچه آسیب‌های داخلی این ریشه‌ها بیشتر شود، درد و عارضه‌هایی که شخص در خارج از دندان خود حس می‌کند، افزایش می‌یابد. باید بگوییم که اگر عفونت بعد از عصب‌کشی جدی گرفته نشود و فرد در سریع‌ترین زمان، خو را به مراکز درمانی نرساند، ممکن است با مشکلات شدیدی مثل تب، ترشحات چرک، فک متورم، تورم غدد کردن و التهاب لثه مواجه شود.

چند روز بعد از عصب کشی دندان را پر کنیم

چند روز بعد از عصب کشی دندان را پر کنیم؟ آیا این کار می‌تواند در هزینه عصب کشی دندان تاثیری بگذارد؟ دقت داشته باشید که کشیدن روکش روی دندان، همچنین پر‌کردن حفره آن با متریال مخصوص، بخشی از فرآیند عصب‌کشی به‌حساب می‌آیند. به‌طوری که هر فرد باید برای آن، یک بودجه مشخص کنار بگذارد.

ذکر این نکته نیز ضرورت دارد که هرچه سرعت پر کردن حفره دندان و کشیدن روکش سریع‌تر باشد، امکان آسیب رسیدن به دندان یا عفونت آن کمتر می‌شود. به همین دلیل توصیه ما این است که اجازه ندهید تا فرآیند عصب‌کشی و تکمیل آن، بیشتر از یک ماه به‌طول بی‌انجامد.

هزینه عصب کشی دندان توسط برترین ارائه‌دهنده‌ها چقدر است؟

هزینه عصب کشی دندان

حال که به‌صورت کلی با عصب‌کشی دندان و عوامل تاثیرگذار روی قیمت آن آشنا شده‌اید، وقت آن است تا شما را با هزینه‌های عصب‌کشی دندان در سال 1403 آشنا کنیم. برای این منظور، یک فهرست برای شما تهیه کرده‌ایم که متشکل از نام ارائه‌دهنده‌ها است:

  • دکتر بهنوش شایسته: خانم شایسته برای عصب‌کشی یک کاناله، مبلغ یک میلیون و 404 هزار تومان را دریافت می‌کند. این رقم در نمونه‌های دو کاناله به 2 میلیون و 160 هزار تومان تغییر می‌کند. همچنین در عصب‌کشی 3 کاناله، دکتر بهنوش شایسته، مبلغ 2 میلیون و 754 هزار تومان را برای خدمت خود در نظر گرفته است.
  • دکتر فاطمه فقیهی: عصب‌کشی تک کاناله توسط دکتر فقیهی، قیمتی معادل یک میلیون و 500 هزار تومان دارد که اگر خوش‌شانس باشید، می‌توانید در بازه‌زمانی تخفیف، این مبلغ را با قیمت یک میلیون و 275 هزار تومان پرداخت کنید. همچنین هزینه عصب کشی دندان درصورت دو کاناله‌بودن، توسط دکتر فقیهی با مبلغ یک میلیون و 600 هزار تومان انجام می‌شود.
  • دکتر سید علی کمونه: قیمت عصب‌کشی دندان دو کاناله، توسط دکتر کمونه، معادل 3 میلیون و صد هزار تومان است که اگر در زمان تخفیف به ایشان مراجعه کنید، این قیمت با مبلغ 2 میلیون و 790 هزار تومان برای شما محاسبه می‌شود.

جمع‌بندی

این‌‌که هزینه عصب کشی دندان چقدر است، موضوعی است که به عوامل زیادی ازجمله مرکز درمانی، میزان تجربه و شهرت متخصص، متریالی که استفاده می‌شود و وجود عفونت در دندان یا عدم وجود آن بستگی دارد. به همین دلیل، ما در این مطلب توضیح دادیم که چه مراحلی را برای عصب‌کشی انجام می‌دهند و متخصص‌هایی مثل خانم شایسته، خانم فقیهی و آقای کمونه چه قیمت‌هایی را برای خدمات خود در نظر گرفته‌اند.

منبع قیمت:

https://doctoreto.com/offer

source

توسط salamathyper.ir