پرونده قتل غیرعمد الک بالدوین به طور دراماتیکی در روز جمعه پایان یافت، زمانی که یک قاضی در نیومکزیکو پرونده را علیه بازیگر رد کرد و اعلام کرد که  به طور نادرست شواهد مربوط به چگونگی ورود گلوله‌های واقعی به صحنه فیلم را مخفی شده.

تصمیم قاضی

چند روز پس از آغاز دادگاه، قاضی مری مارلو سومر به نفع متم حکم کرد و موافقت کرد که اتهامات علیه بالدوین باید رد شود. او دریافت که دادستان شواهدی را که می‌توانست به نفع بازیگر باشد، مخفی کرده . این تصمیم، به پرونده قتل غیرعمد علیه بالدوین پایان داد.

واکنش بالدوین

بالدوین، که ۶۶ سال دارد، پس از صدور حکم قاضی اشک ریخت و وکلای خود و همسرش را در آغوش گرفت. او بلافاصله دادگاه را بدون بیان مطلبی به رسانه‌ها ترک کرد.

شواهد مربوط به گلوله‌های واقعی

شواهد مورد بحث گلوله‌های واقعی بودند که پس از محکومیت هانا گوتیرز-رید، مسئول اسلحه‌های فیلم در مارس به پلیس نیومکزیکو تحویل داده شد. این شواهد نشان می‌داد که گلوله‌های واقعی از تأمین‌کننده لوازم صحنه آمده‌اند، نه از مسئول اسلحه‌های فیلم.

نقش دادستان ویژه

یک شاهد به قاضی تأیید کرد که دادستان ویژه در پرونده، کاری موریسی، مستقیماً در تصمیم‌گیری برای بایگانی شواهد در یک پرونده جداگانه نقش داشته است. موریسی این نقش را در جریان شهادت خود پذیرفت.

روز دادگاه ز پر از پیچ و خم‌های دراماتیک بود. نقش موریسی افشا شد، دادستان ویژه دیگری در میانه روز استعفا داد و موریسی خود را به شهادت فراخواند. او در جریان شهادت خود اذعان کرد که ممکن است به طور غیرمستقیم به پنهان شدن شواهد کمک کرده باشد، اما اظهار نظرهای توهین‌آمیز علیه بالدوین را انکار کرد.

تاثیرات بر پرونده

این تحولات، پرونده دادستانی را برهم زد. شهادت‌ها نشان داد که برخی از شواهد به طور جداگانه از سایر شواهد مربوط به “Rust” (راست) نگهداری شده‌اند که تاثیر مستقیمی بر اعتبار شاهدانی داشت که در دادگاه شهادت دادند.


با رد شدن اتهامات، پرونده جنایی علیه الک بالدوین در مورد مرگ هلینا هاچینز به پایان رسید. هاچینز، فیلمبردار ۴۲ ساله، پس از شلیک یک گلوله واقعی از اسلحه‌ای که بالدوین در تمرین‌ها در دست داشت، جان خود را از دست داد. اگر بالدوین محکوم می‌شد، ممکن بود تا ۱۸ ماه زندان محکوم شود.

منبع



نوشته‌های پیشنهادی


source

توسط salamathyper.ir