سریال های آی فیلم در محرم ۱۴۰۳ + اسامی و جدول پخش

شبکه آیفیلم برای ایام محرم ۱۴۰۳ سریال هایی مثل زیر پای مادر،‌ نوار زرد، مختارنامه، شب دهم و سریال وارث را پخش خواهد کرد. برای اطلاع از سریال های آی فیلم در محرم ۱۴۰۳ و جدول زمان پخش با ما در مجله حرف تازه همراه باشید.

 

سریال های آی فیلم در محرم ۱۴۰۳ + اسامی و جدول پخش

اسامی سریال‌های آی‎ فیلم در ماه محرم ۱۴۰۳

سریال‌های «زیر پای مادر»، «نوار زرد»، «وارث»، «مختارنامه» و «زیر پای مادر» سریال‌های ماه محرم برای پخش از آی‎فیلم فارسی خواهند بود.

به گزارش آی‌فیلم، سریال‌های «زیر پای مادر»، «نوار زرد»، «وارث»، «مختارنامه» و «زیر پای مادر» ، «شب دهم» سریال‌های ماه محرم برای پخش از آی‎فیلم فارسی خواهند بود. در این گزارش مروری بر این سریال‌ها خواهیم داشت؛ با ما همراه باشید.

جدول پخش سریال های آی فیلم در محرم ۱۴۰۳

پخش سریال‌های ویژه ماه محرم ۱۴۰۳ شبکه آی‌فیلم فارسی از ۱۶ تیر شروع خواهد شد.

اسامی سریال های آی فیلم در محرم ۱۴۰۳

بر این اساس تغییرات جدول پخش آی‌فیلم فارسی در ماه محرم ۱۴۰۳ از این قرار است:

سریال وارث

سریال «وارث» به کارگردانی کاظم بلوچی از شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ همزمان با آغاز ماه محرم هر روز ساعت ۱۷ پخش می‌شود.

تکرار: ساعت ۹ صبح

سریال پشت بام تهران

مجموعه تلویزیونی «پشت بام تهران» در ایام محرم ۱۴۰۳ قرار است از شنبه، ۱۶ تیر ماه هرشب ساعت ۱۹ روی آنتن شبکه آیفیلم برود. این سریال به نویسندگی سعید نعمت الله و کارگردانی بهرنگ توفیقی است

کامبیز دیرباز، سام درخشانی، لعیا زنگنه، آزاده صمدی، ثریا قاسمی، لیندا کیانی، مجید واشقانی و … در «پشت بام تهران» بازی کرده اند.

سریال نوار زرد

سریال «نوار زرد» از پنجشنبه، ۱۴ تیر هرشب ساعت ۲۱ به روی آنتن شبکه آی فیلم در ماه محرم ۱۴۰۳ خواهد رفت.

تکرار : ساعات ۵ صبح و ۱۳

سریال پلیسی «نوار زرد» به کارگردانی پوریا آذربایجانی اولین بار سال ۹۶ از شبکه دوم به روی آنتن رفت. امیر آقایی، زنده یاد سیروس گرجستانی، بهاره کیان افشار، نادر مشایخی، کمند امیرسلیمانی و … در این سریال ایفای نقش داشتند.

جدول پخش شبکه آی فیلم در محرم 1403

سریال زیر پای مادر

مجموعه تلویزیونی «زیر پای مادر» از شبکه آی فیلم در ایام ماه محرم از شنبه، ۱۶ تیر هرشب ساعت ۲۲ پخش می شود. این سریال اولین بار ماه رمضان ۹۶ از شبکه یک پخش شد.

تکرار : ساعات ۶ صبح و ۱۴

کامبیز دیرباز، زنده یاد آتیلا پسیانی، بهناز جعفری، پریوش نظریه، اشکان دلاوری، مجید واشقانی و … در «بهشت زیر پای مادر» ایفای نقش کرده اند.

 مختارنامه از سریال های آی فیلم در محرم ۱۴۰۳

سریال های آی فیلم در محرم ۱۴۰۳ + اسامی و جدول پخش

سریال «مختارنامه» هم از شنبه، ۱۶ تیر همزمان با شب اول محرم روی آنتن آی فیلم می رود. «مختارنامه» هرشب ساعت ۲۳ پخش خواهد شد.

مختارنامه یک مجموعهٔ تلویزیونی پیرامون زندگی و قیام مختار ثقفی به کارگردانی داوود میرباقری است. این سریال به داستان مختار ثقفی، با کنیهٔ ابواسحاق، و چگونگی قیام او که پس از حادثهٔ عاشورا به خون‌خواهیِ حسین بن علی برمی‌خیزد، می‌پردازد. این سریال در ۴۰ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای از صدا و سیمای ایران پخش گردید. شروع پخش این سریال در تاریخ جمعه ۹ مهر ۱۳۸۹ از شبکه اول سیما بود.

فیلم‌برداری سریال مختارنامه از سال ۱٣٨٣ آغاز شد و در سال ۱۳۸٨ به پایان رسید. فیلم‌برداری این مجموعه در تهران، قزوین، تاکستان، ورامین، آبادان، شوشتر، شهریار، آران و بیدگل، اسلامشهر، زاویه، کویر سفیدشهر و شاهرود انجام شده‌است. همچنین سکانس‌های عاشورای این سریال در بیابان‌های روستای طرود، در نزدیکی شهرستان شاهرود فیلم‌برداری شده‌است. این سریال دارای حدود ۷۰۰ سکانس است که ۱۰۰ سکانس آن مربوط به ۵ جنگ بزرگ این سریال هستند.

داستان این مجموعهٔ تلویزیونی از زخمی‌شدن حسن بن علی و رفتن وی به مدائن که حاکم آن سعد بن مسعود ثقفی، عموی مختار است شروع می‌شود. مختار از طرف عمویش فرا خوانده می‌شود تا از حسن بن علی محافظت کند. بعد از مسموم و شهید شدن حسن مجتبی توسط همسرش جعده در ادامه، داستان به وقایع سال ۶۰ هجری و مرگ معاویه و حکومت یزید و جریان بیعت‌گرفتن از حسین بن علی رفته و در نهایت پنج سال بعد از حادثهٔ عاشورا، مختار به عنوان رهبر سومین قیام پس از عاشورا با متحدکردن شیعیان با شعار «یا لثارات الحسین»به خون‌خواهی حسین بن علی و کشته‌شدگان کربلا قیام می‌کند.

سریال شب دهم

مجموعه تلویزیونی «شب دهم» به کارگردانی که برای پخش محرمی شبکه آی فیلم در نظر گرفته شده است از دوشنبه، ۱۸ تیر ماه ۱۴۰۳ هرشب ساعت ۲۰ به روی آنتن خواهد رفت.

«شب دهم» کاری از حسن فتحی است و با بازی حسین یاری، کتایون ریاحی، رویا تیموریان، پرویز فلاحی پور، ثریا قاسمی، پرویز پورحسینی و … همراه است.

در خلاصه داستان سریال آمده است: جوان شروری به نام حیدر خوش مرام (حسین یاری) عاشق یکی از شاهزاده های قجری (کتایون ریاحی) می شود. حیدر خوش مرام که از لوطی های طهران قدیم است، می خواهد با این شاهزاده ازدواج کند اما شاهزاده نمی پذیرد. شاهزاده با اصرارهای حیدر خوش مرام مواجه می شود و وقتی که می‌بیند این شخص دست بردار نیست، شرط می گذارد که اگر بتواند ۱۰ شب تعزیه در زمان حکومت نظامی رضاخان برگزار کند با او ازدواج خواهد کرد.

source

توسط salamathyper.ir