مقدمه : افراد با وزن بالا همیشه با چالش انتخاب تشک مناسب روبه‌رو هستند. در این مقاله به گزارش وب سایت حرف تازه و به نقل از تشک آنلاین، ۳ تشک مناسب برای افراد سنگین وزن معرفی شد است که دوام و ماندگاری فوق‌العاده‌ای دارند.

تشک برای افراد سنگین وزن

تشک برای افراد سنگین وزن، چه مدل و مارکی بخریم و در انتخاب آن به چه نکاتی دقت کنیم؟ داشتن خواب خوب، نه تنها روی سلامتی بلکه بر کیفیت زندگی شما هم تاثیر مسقیمی دارد. امروزه، اهمیت استراحت روی تشک مناسب برای تجربه خوابی عمیق بر کسی پوشیده نیست. اگر وزن بالایی دارید و یا درشت اندام هستید، بیش از بقیه باید در انتخاب تشک خود توجه کنید. منظور از افراد سنگین وزن، کسانی است که ترازو، عددی بالای ۸۰ کیلوگرم را به آنها نشان می‌دهد. مفاصل، عضلات و ستون فقرات چنین افرادی در طی روز، فشارهای زیادی را تحمل می‌کنند و به نسبت، در معرض خطر و آسیب بیشتری هستند. به همین دلیل نیاز است که شب‌ها روی تشکی بخوابند که فشار را از قسمت‌های حساس بدن آنها بر می‌دارد تا بافت‌های آسیب دیده، فرصت بهبود و بازسازی پیدا کنند. در ادامه این مقاله، به طور کامل با ویژگی‌های یک تشک مناسب برای افراد سنگین وزن آشنا خواهید شد و ۳ تا از بهترین محصولات بازار به شما معرفی می‌شوند.

بهترین تشک برای وزن بالا کدام است؟

خرید تشک برای افراد سنگین وزن می‌تواند چالش برانگیز باشد؛ چراکه مشکلاتی مثل کمردرد، آرتروز و بی‌خوابی در بین آنها رواج بیشتری دارد. اگر جزء این افراد هستید حتما تشکی را انتخاب کنید که ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • ساختار تمام اسفنجی: تشک‌های فنری که کیفیت ساخت متوسطی دارند، ممکن است تحت فشار زیاد، دچار شکستگی یا به سر و صدا افتادن فنرها شوند. در حالی که در ساخت محصولات تمام طبی، از فوم‌های متراکم استفاده می‌شود تا هم وزن بدن شما را به طور یکنواخت توزیع کنند و هم ستون فقراتتان را در حالت تراز خود نگه دارند.
  • دیواره‌های مقاوم: در حفظ ساختار و جلوگیری از تغییر شکل تشک، دیواره‌ها مهم‌ترین تقش را دارند. ضعیف بودن این بخش باعث می‌شود که موقع استراحت نزدیک لبه تشک، حس افتادن یا لیز خوردن به فرد دست بدهد. دیواره‌هایی که ساختار مقاومی ندارند، حتی نشستن و برخاستن روی تشک را هم برای افراد سنگین وزن دشوار می‌کنند. بهتر است سراغ محصولاتی بروید که در دیواره‌های آن از فوم‌های مقاومی مثل پلی‌اتیلن فشرده استفاده شده باشد.
  • درجه سفتی بالا: میزان سفت بودن یک تشک، موضوعی کاملا نسبی است و به وزن و عادت خواب فرد استفاده کننده بستگی دارد. ممکن است تشکی برای یک فرد ۷۰ کیلوگرمی، بسیار سفت باشد، در حالی فردی سنگین وزن‌تر موقع استفاده از همان محصول، احساس راحتی کند. به همین دلیل، تشک مناسب برای افراد سنگین وزن باید درجه سفتی بالایی داشته باشد تا به خوبی بتواند از ستون فقرات و مفاصل بدن آنها حمایت کند.
  • فرم‌پذیری متناسب با شکل بدن: تشک برای وزن بالا در عین سفت بودن باید فرم‌پذیر هم باشد. به طوری که موقع استراحت، نقاط سنگین‌تر بدن مانند شانه‌ها و لگن در قسمت پایین‌تری قرار بگیرند تا فشار وزن از روی کمر برداشته شود. این موضوع هم از ایجاد درد و نارحتی جلوگیری می‌کند و هم با یکنواخت کردن جریان خون، به خواب آرام و باکیفیت‌تر کمک می‌کند.
  • جذب رطوبت و تعریق بدن: افراد سنگین وزن معمولا تعریق بالایی دارند و در حین خواب، به خصوص در فصول گرم، احساس خفگی زیادی می‌کنند. درنتیجه، بهتر است تشکی را انتخاب کنید که پارچه رویه آن، الیاف طبیعی باشد. چنین پارچه‌هایی هم قدرت جذب رطوبت بالایی دارند و هم هوا به راحتی می‌تواند بین تار و پود آنها جریان داشته باشد.

۱- تشک مدیکال مموری فوم رویال

تشک مدیکال مموری فوم - بهترین تشک برای افراد سنگین وزن

اگر به دنبال تشکی هستید که به طور ویژه برای افراد سنگین وزن طراحی شده باشد، پس در انتخاب مدل مدیکال مموری فوم هیچ تردیدی نداشته باشید. شرکت رویال در تولید این تشک، از مرغوب‌ترین مواد اولیه استفاده کرده تا استحکام و راحتی بی‌نظیری را به شما ارائه کند. مدیکال مموری فوم با ساختار منحصر به فردش، در مقاومت و استحکام حرفی برای گفتن دارد. هسته مرکزی آن را فوم ریباند با دانسیته بالا تشکیل می‌دهد که قدرت تحمل فشار فوق‌العاده‌ای دارد. لایه ترموفلت فوق فشرده که روی اسفنج ریباند بکار رفته، از تغییر شکل و فرورفتگی آن در گذر زمان جلوگیری می‌کند. در اطراف تشک نیز فوم پلی‌اورتان استفاده شده که به طور قابل توجهی باعث افزایش مقاومت و طول عمر دیواره‌ها شده است.

۳۰ شرکت رویال، خیال شما را از بابت کیفیت و ماندگاری این محصول با ارائه ۷ سال گارانتی تعویض، راحت می‌کند. سانتی‌متر ارتفاع مدل مدیکال مموری فوم، نشستن و برخاستن از روی تخت را راحت‌تر کرده تا فشار کمتری به کمر و زانوی شما وارد شود. درجه سفتی این تشک برای افراد سنگین وزن، کاملا مناسب است و از ستون فقرات و مفاصل آنها در طول استراحت حمایت می‌کند. مدیکال مموری فوم با داشتن چنین ویژگی‌هایی، بهترین تشک رویال طبی برای وزن بالا است.

۲- تشـک اسمارت مموری زایس – تشک مناسب وزن بالا

تشک مناسب افراد با وزن بالا

اگر وزن بالایی دارید، مطمئنا یکبار این تجربه را داشته‌اید که تشک شما بعد از مدت کوتاهی استفاده کردن، دچار فرورفتگی شده است. گودافتادگی تشک‌ها می‌تواند هم سلامت شما را به خطر اندازد و هم خوابتان را مختل کند. شرکت زایس با بهره گرفتن از مواد اولیه وارداتی و دستگاه‌های بروز، انقلابی در صنعت کالای خواب به پاکرده است. یکی از محصولات فوق‌العاده با دوام این شرکت که با طراحی ویژه‌اش، آستانه تحمل وزن بالایی دارد، مدل اسمارت مموری است. در این تشک تمام ارتوپدی، خبری از فرو رفتن یا تغییر شکل نیست؛ چراکه هسته مرکزی آن را اسفنج رولی فشرده و فوم HR وارداتی با دانسیته ۳۵ تشکیل می‌دهند.

چیزی که استحکام دو چندانی به مدل اسمارت مموری می‌بخشد، لایه ترموباند فوق فشرده ۲۰۰۰ گرمی آن است. دیواره‌های مقاوم این تشک، با داشتن فوم پلی‌اتیلن، طول عمر بالای آن را تضمین می‌کنند. در یک طرف اسمارت مموری، پد مموری ژل با خاصیت خنک کنندگی قرار گفته است که سفتی ۸ از ۱۰ دارد. طرف دیگر آن، بدون پد بوده و تنها یک درجه از سطح زمین نرم‌تر است. چنین ویژگی‌ای، به شما امکان می‌دهد تا با توجه به سلیقه و نیاز خود، سطح دلخواه‌تان را برای خوابی راحت و آسوده انتخاب کنید. پس اگر به دنبال خرید تشک برای افراد سنگین وزن هستید، در انتخاب مدل اسمارت مموری، هیچ شکی نداشته باشید.

۳- تشـک هارمونی زایس – بهترین تشک برای افراد سنگین وزن

تشک هارمونی - تشک مناسب افراد سنگین وزن

نمی‌توان از یک تشک مناسب برای افراد سنگین وزن صحبت کرد و نام مدل هارمونی برند زایس را به میان نیاورد. این محصول با ویژگی‌هایش، مناسب‌ترین محل استراحت برای افراد با وزن بالا است و به‌خوبی می‌تواند از آنها در طول خواب حمایت کند. با داشتن ۸ سال گارانتی تعویض، یکی از بادوام‌ترین تشک‌های خارجی به حساب می‌آید. لایه ۱۰ سانتی‌متری فوم HR وارداتی، مرکز آن را تشکیل می‌دهد تا در برابر هر گونه فرورفتگی ایمن باشد. این تشک، با انتقال ندادن ضربه و ارتعاش، به خواب راحت زوج‌ها کنار هم کمک می‌کند.

ساختار مدل هارمونی با فوم پلی‌اتیلن تقویت شده تا در برابر فشارهای زیاد نیز مقاوم باشد. شرکت زایس در طراحی این محصول، نوآوری و ابتکار فوق‌العاده‌ای به خرج داده و در هر دو طرف آن از پد طبی استفاده کرده است. این تشک، دو دنیای متفاوت از آسایش و راحتی را در اختیار شما می‌گذارد. یک طرف آن دارای پد HR با درجه سفتی بالا است و حمایت بی‌نظیری را ارائه می‌دهد. از طرفی، در سمت دیگر از پد مموری ژل استفاده شده تا برای کسانی که به پهلوها استراحت می‌کنند، مناسب باشد.

تشـک برای افراد سنگین وزن از کجا بخرم؟

در تشک آنلاین، به عنوان بهترین مرکز خرید اینترنتی تشک با بیش از ۵ سال سابقه فعالیت، می‌توانید در هر زمان و مکانی به طیف گسترده‌ای از محصولات ایرانی و خارجی دسترسی داشته باشید. به کمک مشاوره رایگان این مجموعه، بدون صرف وقت و انرژی در ترافیک و شلوغی فروشگاه‌ها، بهترین تشک ممکن را برای خود انتخاب کنید. تشک آنلاین به عنوان نماینده اینترنتی برندهای معتبر ایرانی و خارجی مانند رویال و زایس، اصالت و کیفیت محصولات خود را تضمین می‌کند. کافیست به صفحه خرید تشک رویال سری بزنید تا مقرون به‌صرفه‌ترین تشک‌های مناسب افراد سنگین وزن را با تخفیف ویژه مشاهده کنید./۳۱۶۹۹۴

source

توسط salamathyper.ir