به گزارش سلام نو، علی لهراسبی متولد ۲۰ فروردین ۱۳۵۵ در تهران ، خواننده و آهنگساز است.

فارغ التحصیل فوق لیسانس رشته مهندسی الکترونیک از دانشگاه آزاد کرج می باشد که از قرائت قرآن و گروه سرود شروع کرد و حالا سلطان تیتراژ ایران است.

فرزند اول خانواده است و سه برادر کوچکتر از خود دارد ، در پایگاه یکم شکاری سعادت آباد بزرگ شده و پدرش بازنشسته نیروی هوایی و مادرش خانه دار است.

در کودکی و نوجوانی قاری قرآن بودم ، آن دوره خیلی به من کمک کرد ، کسانی که قرائت قرآن را اصولی یاد می گیرند یک عالمه تحریرهای خوب بلد هستند
قرائت برای صداسازی مخصوصا در دوره نوجوانی و جوانی فوق العاده است.

پس از ورود به دانشگاه زمانی که از وضعیت آینده تحصیلی ام مطمئن شدم با خرید یک ارگ به کلاس های پیانو مهرداد تاج کریمی رفتم.

تاج کریمی که آن زمان دانشجوی دکترا بود و موسیقی کودکان می ساخت باعث شد من هم برای ساخت این نوع موسیقی علاقمند شوم.

مدتی در یک گروه کرال دانشجویی عضو بودم سپس وارد آهنگسازی ژانر کودکان و نوجوانان شدم تا اینکه سال ۱۳۷۹ در ۲۴ سالگی خود را به صدا و سیما رساندم.

با چند از سروده هایم که خودم خوانده بودم رفتم تلویزیون و آقای شهبازیان مسئول بخش موسیقی صدا و سیما که آنها را دید استقبال کرد.

بعد از شروع همکاری با تلویزیون مجوز خوانندگی گرفت و در اولین تجربه خوانندگی تیتراژ سریال کلبه سپید را کار کرد که باعث جدیت اش برای ادامه مسیر شد.

او دو سال دوره سلفژ و تئوری موسیقی را نزد محمدرضا صادقی و بهنام صبوحی گذراند تا اینکه با اجرای تیتراژ سریال دریایی ها در سال ۱۳۸۱ بسیار دیده شد.

بعد از شناخت نسبی در بین مردم ، سال ۱۳۸۴ اولین آلبوم خود بنام دریایی ها را با همکاری محمدرضا چراغعلی به بازار موسیقی پاپ عرضه کرد.

او یک سال بعد آلبوم دوم خود بنام مثلث را منتشر کرد تا اینکه در ۱۴ و ۱۵ شهریور ۸۶ بزرگترین کنسرت او در جزیره کیش برگزار شد.

source

توسط salamathyper.ir