و چرا نباید آن‌ها را پایین بیاورید؟

تا به حال در حال قدم زدن بوده‌اید و یک جفت کفش ورزشی را که دور سیم برق پیچیده شده‌اند، دیده‌اید؟ این منظره نادر نیست و دلایل خوبی برای آن وجود دارد.

پراندن کفش – یا شوفیتی (Shoefiti) – در سراسر جهان و به دلایل مختلف انجام می‌شود، بنابراین بیایید به برخی از نظریه‌های رایج پشت این رفتار ظاهراً غیرمنطقی نگاهی بیندازیم.

یادبود

انسان‌ها هزاران سال است که برای یادبود مردگان خود تلاش می‌کنند. از ساخت قبرها و آرامگاه‌ها مربوط به دوران نئاندرتال‌ها تا امروزه که انواع روش‌های یادبود را ابداع کرده‌ایم: از «ممنتو موری» گرفته تا آویزان کردن کفش‌ها به سیم‌های برق.

با این حال، این عمل ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد، به‌ویژه در مورد یک کاربر تیک‌تاک که پس از انتشار ویدیویی که اکنون حذف شده، خشم مردم را برانگیخت. در این ویدیو، کاربر کفش‌های آویزان را پایین می‌آورد تا آن‌ها را بفروشد. این حرکت او مورد انتقاد قرار گرفت.

این کاربر گفته بود: «وقتی کفش‌هایی روی سیم برق می‌بینید، ممکن است به فکر قلمرو باندها بیفتید، اما من به سود فکر می‌کنم».

این موضوع به یک افسانه رایج درباره پراندن کفش‌ها اشاره دارد.

قلمرو

یکی از نظریه‌های بیشتر مطرح شده درباره پراندن کفش این است که نشان‌دهنده «فعالیت باندها» و علامت‌گذاری قلمرو است و پیام پنهانی است که محل خرید مواد مخدر را نشان می دهد. سایت اسنوپس (Snopes) این نظریه را افسانه‌ای نامیده، زیرا به سادگی هیچ پاسخ واحدی برای اینکه چرا مردم کفش‌ها را روی سیم‌های برق پرتاب می‌کنند، وجود ندارد.

با این حال، فقط به این دلیل که چیزی یک علامت عمومی از فعالیت باندها نیست، به این معنی نیست

یک زندانی ایالت میسوری، پاتریک استار (Patrick Starr)، که عضو برجسته باند خون‌ها (Bloods) بوده، در این مورد گفته: «برای ما اهالی کانزاس سیتی این کار، مربوط به گروه‌ها و علامت‌گذاری محله بود.» به گفته استار، سایر زندانیان شیکاگو و سنت لوئیس این کار نشان‌دهنده افرادی بود که از هر محله کشته شده‌اند.»

به نظر می‌رسد که تا در لحظه پرتاب کفش نباشیم، احتمالاً هرگز انگیزه واقعی پشت شوفیتی را نخواهید دانست. با این حال، یک توضیح وجود دارد که بیشتر ما می‌توانیم با آن همذات‌پنداری کنیم.

مسخره کردن

در ایالات متحده، ارتفاع استاندارد تیرهای برق حدود ۱۰ متر است که آن‌ها را به مکانی عالی برای پرتاب کفش‌ها برای عصبانی کردن شخصی می‌کند، زیرا هم دسترسی به آن‌ها بسیار سخت است و هم بسیار خطرناک هستند.

پوشیدن دستکش‌های لاستیکی یا کفش‌های لاستیکی نمی‌تواند شما را از برق‌گرفتگی از سیم‌های برق محافظت کند. بنابراین، اگر کسی کفش‌های شما را روی سیم برق پرتاب کند، سعی نکنید آن‌ها را پس بگیرید.

پس پرتاب بی‌هدغ کفش‌ها می‌توانند دارای معانی و اطلاعات مختلفی باشند.

source

توسط salamathyper.ir