غلامحسین نوذری، سیاست‌مدار و مدیر اجرایی ایرانی، در دولت نهم به عنوان وزیر نفت فعالیت می‌کرد. او یکی از گزینه‌های احتمالی برای وزارت نفت در کابینه مسعود پزشکیان است. برای دیدن فعالیت های سیاسی و اجرایی وی با حرف تازه همراه باشید.

بیوگرافی غلامحسین نوذری

غلام حسین نوذری در سال ۱۳۳۳ در شهر کازرون، استان فارس به دنیا آمد. او دانش‌آموخته مهندسی کاربردی نفت از دانشگاه صنعت نفت، مهندسی خاک‌شناسی از دانشگاه شهید چمران اهواز و کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی از دانشگاه تهران است. نوذری فعالیت خود را در صنعت نفت از مناطق نفت‌خیز جنوب در شرکت ملی نفت ایران آغاز کرد و در طول جنگ ایران و عراق، ریاست سازمان حراست مناطق نفت‌خیز جنوب را بر عهده داشت.

وزیر احتمال غلامحسین نوذری

فعالیت‌های سیاسی و اجرایی غلامحسین نوذری

نوذری فعالیت سیاسی خود را با عضویت در حزب جمهوری اسلامی آغاز کرد و تا عضویت در هسته مرکزی حزب پیش رفت. او در ادوار چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از کازرون در مجلس حضور داشت و در طول هشت سال حضور در مجلس، همواره از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بود. پس از پایان دوره مجلس پنجم، نوذری به بدنه صنعت نفت بازگشت و به‌عنوان مدیر تولید شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران منصوب شد. او همچنین ریاست هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران و شرکت حفاری شمال را بر عهده داشت.

وزارت نفت

در سال ۱۳۸۶، محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت، نوذری را به سرپرستی وزارت نفت منصوب کرد و در ۲۳ آبان همان سال، با کسب ۲۱۷ رأی موافق از مجلس شورای اسلامی، به عنوان وزیر نفت انتخاب شد. نوذری در زمان وزارت خود روابط نزدیکی با کارکنان نفتی داشت و همین امر موفقیت او را در این دوران رقم زد.

غلامحسین نوذری

گزینه احتمالی وزیر نفت در کابینه پزشکیان

با پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری، رایزنی‌ها برای انتخاب وزیر نفت دولت جدید آغاز شده است. غلامحسین نوذری یکی از گزینه‌های احتمالی برای تصدی وزارت نفت در کابینه پزشکیان است. این انتخاب به دلیل تجربه و سابقه طولانی او در صنعت نفت و مدیریت اجرایی در این حوزه مطرح شده است. با این حال، برخی از منتقدان به کارنامه او در زمان مدیریت شرکت ملی نفت و قرارداد کرسنت اشاره کرده‌اند و این موضوع را به عنوان نقطه ضعف او مطرح کرده‌اند.

غلامحسین نوذری با تجربه و سابقه طولانی خود در صنعت نفت، یکی از گزینه‌های جدی برای وزارت نفت در دولت جدید است و باید دید که آیا او می‌تواند بار دیگر به این سمت منصوب شود یا خیر.

source

توسط salamathyper.ir