ارزش تجمعی یونیکورن‌های فعال در اروپا اکنون به ۴۴۷.۴ میلیارد یورو رسیده است که نسبت به سال ۲۰۲۳، سه درصد افزایش داشته است. این یافته‌ها در گزارش جدیدی از پیتچ‌بوک (Pitchbook) آمده است.

بهبود ارزش معاملات یونیکورن‌ها در سال ۲۰۲۴

تحقیق نشان می‌دهد که ارزش معاملات یونیکورن‌ها در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ نشانه‌هایی از بهبود را نشان داده است. به‌طور مشخص، ارزش معاملات از ۱ میلیارد یورو در سه‌ماهه اول به ۲.۴ میلیارد یورو در سه‌ماهه دوم افزایش یافته است.

رشد مستمر ارزش‌گذاری‌ها در سال ۲۰۲۴

رشد مستمر ارزش‌گذاری‌ها در سال ۲۰۲۴ نشان‌دهنده افزایش ۱۲.۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۳ است. تعداد معاملات نیز همین روند افزایشی را دنبال می‌کند. در نیمه اول سال، ۲۸ معامله یونیکورن ثبت شده که در مقایسه با ۳۹ معامله در کل سال ۲۰۲۳، افزایش چشمگیری نشان می‌دهد.

اندازه معاملات و تأثیر هوش مصنوعی

اندازه متوسط معاملات به ۹۸.۷ میلیون یورو رسیده است و هوش مصنوعی (AI) بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده است. این شامل دورهای تأمین مالی استارتاپ‌های ترجمه ماشینی دیپ‌ال (DeepL) و توسعه‌دهنده Stable Diffusion می‌شود.

تعداد یونیکورن‌ها و توزیع آن‌ها در بخش‌های مختلف

در حال حاضر، ۱۴۱ یونیکورن فعال در اروپا وجود دارد که هشت مورد از آن‌ها در سال ۲۰۲۴ به لیست اضافه شده‌اند. بیشتر این یونیکورن‌ها (۸۷) در بخش فناوری اطلاعات (IT) فعالیت می‌کنند و پس از آن ۱۶ مورد در خدمات مالی و ۱۵ مورد در بازار B2B قرار دارند.

رشد چشمگیر در مراحل اولیه سرمایه‌گذاری

در سراسر اکوسیستم استارتاپی، معاملات مراحل اولیه بیشترین رشد را داشته‌اند و اندازه متوسط این معاملات با ۴۳.۹ درصد افزایش به ۱.۸ میلیون یورو در نیمه اول سال ۲۰۲۴ رسیده است. ارزش‌گذاری‌های متوسط مراحل اولیه نیز به ۱۷.۳ میلیون یورو افزایش یافته که نسبت به سال ۲۰۲۳، ۱۷.۳ درصد رشد داشته است.

وضعیت بخش‌های مختلف در معاملات

در بررسی بخش‌ها، اندازه معاملات و ارزش‌گذاری‌های فین‌تک (Fintech) همچنان بر دیگر حوزه‌ها پیشی می‌گیرد و پس از آن نرم‌افزار به عنوان سرویس (SaaS) و هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی قرار دارند.

منبع

source

توسط salamathyper.ir