علت فوت هوشنگ‌ حریرچیان چه بود؟ آثار و بیوگرافی و دلیل درگذشت وی

خبر درگذشت هوشنگ‌ حریرچیان بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ساعاتی پیش ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ جامعه هنری را داغدار کرد

علت فوت هوشنگ‌ حریرچیان چه بود؟ آثار و بیوگرافی

هوشنگ حریرچیان که بیشتر به عنوان کمدین و بازیگر تلویزیون شناخته میشد بامداد ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ دارفانی را به علت بیماری وداع گفت.

این بازیگر پیش‌تر طی گفت و گویی با ایسنا درباره حال و روزش در این روزها، گفته بود: الحمدالله نسبت به قبل بهترم و خداراشاکرم اما همچنان ضعف بدنی دارم و بیشتر در منزل استراحت می کنم. گهگاه بیرون می روم، تلویزیون تماشا می کنم و اینطور خودم را سرگرم می کنم. راضی ام به رضای خدا. همچنان پیشنهادهای زیادی از طرف دوستان چه سینما و چه تلویزیون دارم اما متاسفانه نمی توانم کار کنم و توان بدنی ام اجازه نمی دهد به خصوص اگر کاری طولانی باشد. عاشق صحنه و دوربین هستم اما افسوس که دیگر توانایی کار کردن ندارم. من عاشق کارم هستم ولی قسمت ما هم این است. دلم برای بازیگری تنگ شده است.

بیوگرافی

حریرچیان متولد ۲۰ مرداد ۱۳۱۱ بود. او طی این سال ها در سریال هایی چون عکاس باشی، هشت بهشت، تفنگ سرپر، آشپزباشی، ساختمان پزشکان، یکی بود یکی نبود، سایه سلطان، خاتون و پژمان ایفای نقش کرده است.

حسن اکلیلی و قدرت الله ایزدی دو بازیگر شناخته شده اصفهانی با انتشار استوری در فضای مجازی فوت او را تایید کرده‌اند.

تنها ۹ روز پس از آن‌که هوشنگ حریرچیان شمع کیک ۹۲ سالگی خود را فوت کرد، خبر درگذشتش کام سینما دوستان را تلخ کرد

تا مقطع دیپلم دبیرستان اقدسیه خیابان مسجد سید درس خوانده است با تئاتر شروع کرد سپس وارد رادیو شد و حالا بازیگر سینما و تلویزیون می باشد.

بصورت جدی فعالیت خود را دی ماه ۱۳۲۶ وقتی تنها ۱۵ سال داشت از تئاتر اصفهان با مدیریت زنده یاد استاد ناصر فرهمند شروع کرد سپس در سال ۱۳۳۲ که ۲۱ ساله شد به تئاتر سپاهان رفت.

آقای حریرچیان سال ۱۳۳۸ در کنار بازیگری به استخدام رادیو اصفهان درآمد و بعنوان هنرپیشه، تهیه کننده، گزارشگر، کارگردان، مجری و … مشغول به کار شد او ایشان بازنشسته صدا و سیما می باشد.
او  فعالیت هنری خود را از دی ۱۳۲۶ در تئاتر اصفهان آغاز کرد. در شهریور ۱۳۳۲ به تئاتر سپاهان پیوست و از سال ۱۳۳۸ رسما در رادیو اصفهان به عنوان هنرپیشه، گوینده، تهیه‌کننده، گزارشگر، کارگردان و مجری برنامه‌های تفریحی و هنری شروع به کار کرد.
او در سال ۱۳۴۸ اولین تجربه تلویزیونی خود به نام «عکاس‌ باشی» را انجام داد و فعالیت سینمایی خود را با بازی در فیلم «جعفرخان» به کارگردانی علی حاتمی آغاز کرد. این بازیگر پیشکسوت که تجربه حدود ۶ دهه فعالیت هنری را در کارنامه دارد، در فیلم‌هایی چون جعفرخان از فرنگ برگشته، فرش باد، یک بوس کوچولو، قاعده بازی و دو خواهر به ایفای نقش پرداخت.
وی همچنین در سریال‌های پرخاطره‌ای چون هشت بهشت، تفنگ سرپر، آشپزباشی، ساختمان‌ پزشکان و پژمان بازی کرد.

source

توسط salamathyper.ir