انسان همیشه در جستجوی زیبایی است و برای بدست آوردن آن می‌کوشد. با پیشرفت علم پزشکی، به انسان‌ها این امکان داده شد تا ظاهر خود را تغییر دهند. اگر فرم صورت خود را دوست ندارند، می‌توانند جراحی پلاستیک انجام دهند. عمل بینی از متداول‌ترین جراحی‌های پلاستیک در ایران است. در جراحی بینی گوشتی و استخوانی، غضروف بینی و استخوان را به فرم دلخواه خود تغییر می‌دهند. عمل بینی که با نام علمی رینوپلاستی شناخته می‌شود، می‌تواند تا حدود زیادی در بهبود ویژگی‌های صورت و زیبایی آن موثر باشد. در این میان جراحی بینی گوشتی سخت‌ترین رینوپلاستی‌ها به شمار می‌رود.

هزینه عمل بینی

به طور‌ کلی نمی‌توان قیمت واحدی برای عمل‌های جراحی بینی  مشخص کرد. قیمت رینوپلاستی به عوامل مختلفی بستگی دارد. در وهله اول هر چقدر جراح ماهر و با تجربه‌ای را انتخاب کنید، به طبع هزینه نیز بیشتر خواهد شد. برخی برای کاهش هزینه عمل، به دنبال ارزان‌ترین دکتر‌ها هستند. اما بهتر است چنین ریسکی نکنید! فرم اصلی بینی نیز تاثیر بسزایی در تعیین قیمت جراحی دارد. معمولا جراحی بینی گوشتی نسبت به بینی استخوانی، از قیمت بیشتری برخوردار است. مقدار تغییرات در بینی نیز تاثیر زیادی در هزینه جراحی آن دارد. اگر فقط نیاز به رفع قوز بینی خود دارید، هزینه شما زیاد نیست. اگر بخواهید بینی فانتزی و عروسکی داشته باشید به طبع باید هزینه بیشتری بپردازید. منطقه و شهر مطب پزشک نیز تاثیر بالایی در قیمت جراحی بینی دارد. معمولا قیمت عمل بینی فانتزی  در تهران بالاتر از شهرهای دیگر است.

جراحی بینی گوشتی

افرادی که قصد جراحی بینی دارند، در دو دسته بینی استخوانی و گوشتی طبقه‌بندی می‌شوند. حتما شما هم شنیدید که جراحی بینی‌ گوشتی جزو سخت‌ترین عمل‌ها است. در گذشته برای عمل تمام انواع بینی از یک روش استفاده می‌کردند. این امر باعث می‌شد بینی‌های گوشتی که غضروف ضعیفی دارند، ساختار غضروفی آن‌ بعد از جراحی، بیش از پیش ضعیف شود. غضروف که ضعیف شود، اسکلت بینی فاقد پشتیبان شده و روی بینی حالت فرورفتگی و جای زخم می‌ماند. بنابراین همیشه توصیه می‌شود تا برای بینی گوشتی خود به دنبال بهترین جراح باشید. کلینیک زیبایی جردن دکتر نجف بیگی یکی از بهترین مراکز زیبایی است. شما با خیال راحت می‌توانید جراحی بینی گوشتی خود را در این مرکز با آخرین تجهیزات انجام دهید.

 

جراحی بینی برای چه کسانی ممنوع است؟

در حالت کلی جراحی بینی جزو کم خطر‌ترین عمل‌های جراحی زیبایی در جهان محسوب می‌شود. با این حال باز هم دارای عوارض و ریسک است. در واقع شما فقط در صورتی که در سلامت کامل به سر می‌برید، آماده انجام رینوپلاستی هستید. این عمل برای عده‌ای با ریسک بسیار بالا همراه است. افراد زیر بهتر است تا حد امکان از انجام عمل بینی پرهیز کنند.

بیماران دارای مشکلات تنفسی

در میان کسانی با ریسک بالای عمل جراحی بینی، این دسته از افراد در رتبه اول قرار دارند. بیمارانی که با اختلالات شدید تنفسی مانند پولیپ و آلرژی شدید، دست‌و‌پنجه نرم ‌می‌کنند. این افراد هنگام بیهوشی دچار مشکلات شدید ریوی می‌شوند. بنابراین این‌گونه افراد به هیچ عنوان نباید جراحی بینی انجام دهند. همچین جراحی ساده‌ای برای این دسته افراد به قیمت از دست رفتن جان آن‌ها تمام می‌شود.

محدودیت سنی در عمل بینی

جالب است بدانید که انجام جراحی بینی برای افراد زیر 18 سال ممنوع است. این ممنوعیت حاکی از خطرناک بودن و پر ریسک بودن این عمل قبل از رسیدن به سن قانونی را می‌دهد. محدودیت سنی به علت سن استخوان‌ها است. قبل از 18 سالگی سن استخوان‌ها کامل نشده و احتمال دارد بعد از عمل فرم بینی تغییر کند.

بیماران قلبی عروقی و دیابتی

افرادی که به بیماری‌های قلبی عروقی مبتلا هستند به دلیل احتمال واکنش‌های منفی بدن و سایر مشکلات مجاز به عمل بینی نیستند. در این دسته از افراد عمل بینی سبب مسدود شدن جریان هوا و مختل شدن ریتم ضربان قلب نیز می‌شود. به بیماران دیابتی نیز به دلیل داشتن مشکلات ریوی و قلبی، جراحی بینی توصیه نمی‌شود. علاوه براین مبتلا به عفونت‌های مختلف در این دسته افراد بالاتر است و زخم‌های بینی نیز دیرتر درمان می‌شود.

افراد با کم خونی شدید

عمل جراحی بینی معمولا با خونریزی زیادی همراه نیست. با این حال افرادی که دچار کم خونی بالا هستند قبل از عمل بهتراست کم خونی خود را درمان کنند. این گونه افراد باید در خصوص انجام عمل بینی با پزشک خود مشورت کنند. در واقع قبل از عمل شما آزمایش‌هایی انجام می‌دهید و اگر سطح هموگلوبین شما کمتر از عددی خاص باشد، اجازه عمل را ندارید.

سایر افراد پر ریسک در عمل بینی

داشتن استرس و اضطراب زیاد می‌تواند در هنگام عمل و پس از آن، مشکلات جدی را برای بیمار بوجود آورد. بنابراین افرادی که دارای اضطراب شدید هستند نیز بهتر است قبل از عمل، استرس خود را درمان کنند. افراد حساس به دارو‌های بیهوشی نیز نمی‌توانند عمل بینی انجام دهند. مصرف مشروب و دخانیات سبب رقیق شدن بیش‌از حد خون و گشاد شدن رگ‌های خونی می‌شود. افرادی که به مصرف این مواد اعتیاد شدید دارند هنگام عمل خونریزی بسیار زیادی خواهند داشت. بنابراین عمل بینی به این دسته از افراد نیز توصیه نمی‌شود.

 

عوارض جراحی بینی

اگر عمل بینی شما توسط پزشک کاربلد صورت نگیرد، باید منتظر عوارض احتمالی آن باشید. تورم، خونریزی و درد شدید در ناحیه بینی جزو اولین عوارض‌ها هستند که خود را نشان می‌دهند. مشکلات تنفسی، کج شدن بینی، کاهش حس بویایی نیز از دیگر عوارض احتمالی عمل بینی است که پس از گذشت مدتی خود را نشان می‌دهد. در هر صورت برای جلوگیری از بروز این مشکل برای انجام عمل بینی خود حتما به سراغ یک پزشک متخصص و حرفه‌ای بروید.

کلام پایانی

عمل بینی نه تنها در ایران بلکه در کل جهان از متدوال‌ترین و محبوب‌ترین جراحی‌های پلاستیک به شمار می‌رود. این عمل برای عده‌ای از افراد از ریسک بسیار بالایی برخوردار است. افراد دارای مشکلات تنفسی و بیماران دیابتی و قلبی عروقی از اولویت‌های این دسته هستند. همچنین قبل از عمل باید نوع بینی خود را بشناسید. جراحی بینی گوشتی بسیار سخت و طاقت فرسا است. از مهم‌ترین توصیه‌ها پیش از عمل، تحقیق و انتخاب دکتر مناسب است. کلینیک زیبایی جردن دکتر نجف بیگی با تخصصی‌ترین مرکز زیبایی و کادر مجرب خیال شما را راحت کرده است. این کلینیک بالاترین سطح خدمات زیبایی را از لحاظ کیفیت با استفاده از بهترین تجهیزات به شما ارائه می‌دهد. در نهایت باید بدانید که اگر عمل شما توسط جراح و متخصص حرفه‌ای صورت نگیرد، عوارض‌های احتمالی را به همراه خواهد داشت.

source

توسط salamathyper.ir