تولید محتوا
به عنوان مشاور هوش مصنوعی در سال 2024 چقدر می توانید درآمد کسب کنید؟
Heather Murray – Rosie Parsons Photographyبازار جهانی مشاوران هوش مصنوعی سالانه با نرخ 39 درصد در حال رشد است و انتظار می‌رود تا سال 2028 به 630 میلیارد دلار برسد. بیش از 50 درصد از شرکت‌های بزرگ در حال حاضر از خدمات مشاوره هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.
مشاوره هوش مصنوعی یک تجارت جدی است. نه تنها جنبه های مختلفی از هوش مصنوعی از جمله یادگیری ماشینی، یادگیری عمیق، شبکه های عصبی و پردازش زبان طبیعی (NLP) وجود دارد، بلکه هوش مصنوعی برای مشاغل بزرگ، مشاغل کوچک، هوش مصنوعی برای مربیان، مربیان و هر نوع حرفه دیگری وجود دارد.
اما برای اینکه یک مشاور هوش مصنوعی باشید به چه نوع تخصص نیاز دارید و چقدر می توانید درآمد کسب کنید؟ آیا نیاز به سالها تجربه در آموزش مدل ها، کدنویسی و درک هر جنبه ای از هوش مصنوعی دارید؟
مشاوره هوش مصنوعی: خیلی بیشتر از درخواست ChatGPTC برخلاف آنچه ممکن است در لینکدین ببینید، نمی توانید فقط چند دستور ChatGPT را امتحان کنید و خود را حرفه ای معرفی کنید. همچنین برای اینکه مشاور هوش مصنوعی باشید لازم نیست خوداشتغال باشید. مشاوران در سه شرکت مشاوره بزرگ (McKinsey & Company، Boston Consulting Group و Bain & Company) و همچنین سایر شرکت‌های کوچکتر کار می‌کنند.
فروشگاه‌های توسعه‌دهنده‌ای هستند که روی پروژه‌های هوش مصنوعی کار می‌کنند و افرادی روی صنعت، نقش یا دسته‌بندی خاصی تمرکز دارند. سپس مدرسان کارگاه‌هایی را برای شرکت‌ها و افرادی که به عنوان مربی و مدرس فعالیت می‌کنند برگزار می‌کنند.
بیشتر برای شما آگاتا همه جانبه» بررسی اولین سری دو قسمتی: من با احتیاط خوشبین هستم شانس، مسابقات و عملکردهای WNBA سری 2024 برای تماشا و شرط بندی کاهش نرخ نصف درصدی فدرال رزرو می تواند به معنای نگرانی باشد. دور بزن من از پنج مشاور هوش مصنوعی خوداشتغال خواستم تا پیشنهادات، نرخ ها و تجربه خود را به اشتراک بگذارند و آنها با سخاوتمندی اطلاعات را دریافت کردند.
مثال‌های آن‌ها نشان می‌دهد که چه چیزی ممکن است، اما راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید آن را به شما تبدیل کنید.
مشاوران هوش مصنوعی چقدر درآمد دارند؟ کارشناسان پیشنهادات خود را به اشتراک می گذارند. کمک به افراد غیر فنی در یادگیری فناوری – 530 دلار در ساعت مشاوران هوش مصنوعی فقط با بنیانگذاران فنی کار نمی کنند. آنها در حال پر کردن شکاف برای مبتدیان به موضوع هستند. کار را یاد بگیرید، سپس آنچه را که می دانید آموزش دهید. فقط باید چند قدم جلوتر باشید.
هدر موری، متخصص ادغام هوش مصنوعی، بنیانگذار AI For Non Techies، با دولت بریتانیا، مقامات محلی و آژانس ها برای پیاده سازی راه حل های هوش مصنوعی همکاری می کند. او توضیح داد: «من به آن‌ها کمک می‌کنم همه چیزهای هوش مصنوعی را بفهمند و ادغام کنند، و قهرمانان هوش مصنوعی و گروه‌های وظیفه خود را از طریق نحوه اعمال هوش مصنوعی در موقعیت‌های خاص خود راهنمایی می‌کنم. خدمات او شامل ساخت GPT های سفارشی، ارزیابی و توصیه ابزار، توسعه سیاست های هوش مصنوعی و ایجاد برنامه های سواد هوش مصنوعی است.
موری گفت: “من برای هر ساعت مشاوره 530 دلار دریافت می کنم.” با 20 سال تجربه بازاریابی، او گفت که از هوش مصنوعی برای تولید 75 میلیون دلار در خط لوله مشتریان برای آژانس قبلی خود استفاده کرده است و در حال ایجاد برنامه هایی برای برندهایی مانند تویوتا و میتسوبیشی است. او با تاکید بر تجربه عملی خود در پیاده سازی و آموزش هوش مصنوعی افزود: “من دو سال فشرده را صرف ارتقاء مهارت کردم: ادغام هوش مصنوعی در کسب و کار خودم و به اشتراک گذاشتن آنچه در این مسیر آموختم.”
کمک به آژانس ها در پیاده سازی هوش مصنوعی – 10000 دلار در ماه. مشاوران هوش مصنوعی به دنبال صنایع خاصی هستند تا بیشترین تأثیر را با کار خود داشته باشند. آیا می توانید هوش مصنوعی را در صنعت خود اعمال کنید تا پیشنهاد خود را اصلاح کنید و سطح جدیدی را باز کنید؟
ریچل وودز، متخصص عملیات هوش مصنوعی، DiviUp را تأسیس کرد، آژانسی که راه‌حل‌های هوش مصنوعی را برای آژانس‌های بازاریابی و خدمات B2B پیاده‌سازی می‌کند. “ما در کنار تیم یک آژانس کار می کنیم و به آنها کمک می کنیم تا هوش مصنوعی را در خدمات و عملیات خود شناسایی، تعریف و پیاده سازی کنند. بسته های ما 5 تا 10 هزار دلار در ماه است.” هدف شناسایی سریع فرصت ها و پیاده سازی راه حل ها با استفاده از هوش مصنوعی است.
وودز، دانشمند سابق داده فیس بوک در تیم تحقیقاتی هوش مصنوعی خود، متدولوژی هایی را برای عملیاتی کردن هوش مصنوعی در جنبه های مختلف تجاری توسعه داد. او گفت: «ما در اوایل سال جاری تخصص گرفتیم تا بتوانیم تأثیر بیشتری بر مشتریان خود بگذاریم و در عین حال یک تجارت پایدار و سالم برای خود ایجاد کنیم. برای جلسات موقت، وودز 1500 دلار برای مشاوره 1 ساعته یا 10 هزار دلار برای یک تمرین تیمی دریافت می کند “که شامل 60 دقیقه آموزش با 30 دقیقه پرسش و پاسخ است.”
حل چالش های حیاتی کسب و کار – 175000 دلار در هر پروژه آزمایش هر ابزار جدیدی را که ظاهر می شود را فراموش کنید. برای بهترین نتایج، با چالش‌های تجاری موجود خود شروع کنید. مشاوران هوش مصنوعی با شرکت‌ها کار می‌کنند تا یک مشکل پرسود را پیدا کنند و آن را با هوش مصنوعی حل کنند، سپس آن را با مشتریان خود به اشتراک بگذارند.
اشلی گراس، استراتژیست هوش مصنوعی، عضو هیئت مدیره در Chief AI Officer، به شرکت های متوسط ​​کمک می کند تا از هوش مصنوعی برای حل چالش های مهم تجاری استفاده کنند. او بر روی سه موضوع اصلی تمرکز دارد: بینش نامشخص سفر مشتری، مدیریت داده‌های بدون ساختار، و چرخه‌های فروش طولانی، به کسب‌وکارها آموزش می‌دهد که چگونه راه‌حل‌های هوش مصنوعی را پیاده‌سازی کنند و در عین حال از همسویی و آموزش تیم اطمینان حاصل کنند.
گروس توضیح داد: «من مدل‌های تعامل مختلفی را بر اساس پیچیدگی پروژه ارائه می‌دهم. “یک پروژه 3 ماهه پاکسازی و غنی سازی داده ها معمولاً حدود 50000 دلار هزینه دارد، در حالی که پرداختن به بینش سفر مشتری 75000 دلار است. چالش های بزرگتر مانند چرخه های فروش آهسته ممکن است به یک قرارداد 9 ماهه با قیمت 175000 دلار نیاز داشته باشند. یا ما 10٪ کارمزد را بر اساس هزینه دریافت می کنیم. رشد خط لوله، حصول اطمینان از اینکه پیاده سازی هوش مصنوعی با نتایج قابل اندازه گیری تجاری مرتبط است.”
به عنوان بخشی از کار، گراس چالش اصلی کسب و کار را شناسایی می کند، به داده های موجود نگاه می کند، سفر مشتری را ترسیم می کند و عناصر خاصی از آن را با استفاده از ابزارها و فرآیندهای هوش مصنوعی تغییر می دهد. گراس از سال 2020 دارای 10 سال تجربه بازاریابی و تخصص هوش مصنوعی است.
افزایش مقیاس کسب و کار خود با شیوه های فشرده هوش مصنوعی – ۷۹۹۹ دلار در روز چقدر طول می کشد تا کسب و کار شما متحول شود؟ در سال های گذشته، شاید ماه ها. سپس اینترنت آن را سریع‌تر کرد و هوش مصنوعی همچنان آن را سریع‌تر می‌کند. مشاوران هوش مصنوعی با بنیانگذاران مقیاس کار می کنند تا فرصت ها را پیدا کنند و در همان روز از آنها سرمایه گذاری کنند.
جرد بونیلا، متخصص پذیرش هوش مصنوعی، بنیانگذار DoINeedAI.com، یک هکاتون 1 روزه هوش مصنوعی منحصر به فرد را برای مقیاس پذیری بنیانگذاران ارائه می دهد. او توضیح داد: «ما به کسب‌وکارها کمک می‌کنیم تنها در یک روز از 0 به 1 در هوش مصنوعی برسند. آن‌ها اصول هوش مصنوعی را درک می‌کنند، فرصت‌های فوری را برای برنده شدن سریع و به دنبال آن تمرین‌های مشارکتی شناسایی می‌کنند تا با ساختن چیزی که کسب‌وکار می‌تواند از آن استفاده کند، تیم را در استفاده از هوش مصنوعی راحت کنند.»
بونیلا گفت: “هکاتون 1 روزه از 7999 دلار شروع می شود و ما مشاوره ماهانه پس از هکاتون را با 3000 دلار ارائه می دهیم.” او همچنین جلسات استراتژی هوش مصنوعی را با قیمت 799 دلار در ساعت ارائه می دهد. Bonilla داستان موفقیت یک شرکت بیمه در حال رشد را که در هکاتون شرکت کرد به اشتراک گذاشت: “در آن یک روز، ما سریعترین برد را با بالاترین ROI مشخص کردیم و یک راه حل هوش مصنوعی ساختیم که ادغام مظنه های ارائه دهندگان بیمه مختلف را در یک خلاصه واحد به صورت خودکار انجام دادیم. برای مشتریان این فرآیندی را تبدیل کرد که ساعت ها به یک ساعت تکمیل می شد.
اتوماسیون برای شرکت‌های خدمات حرفه‌ای – 4500 دلار در هر ممیزی اگر انسان‌ها کارهایی را انجام می‌دهند که روبات‌ها می‌توانند انجام دهند، یک مشاور هوش مصنوعی وجود دارد که به شما در تغییر آن کمک می‌کند. آن‌ها وارد می‌شوند، به اطراف نگاهی می‌اندازند و کسب‌وکار شما را خودکار می‌کنند تا مانند ساعت کار کند. کاهش سردرد و تعداد کار و پرداخت هزینه برای انجام این کار.
گرانت هوشک، متخصص اتوماسیون، GrantBot را برای کمک به شرکت های خدمات حرفه ای برای افزایش بهره وری و نتایج کسب و کار از طریق راه حل های هوش مصنوعی و اتوماسیون تاسیس کرد. او توضیح داد: “ما بدون نیاز به افزایش تعداد کارمندان، بهره وری و نتایج کسب و کار را افزایش می دهیم.” ما بر آژانس‌ها، شرکت‌های حقوقی و حسابداران تمرکز می‌کنیم.»
Hushek گفت: “اتوماسیون در جعبه از 899 دلار شروع می شود، ممیزی ها 4500 دلار است و پیاده سازی ها از 6750 دلار شروع می شود.” یک پیاده‌سازی شامل راه‌اندازی، آموزش، مستندسازی و کمک به نصب در یک محیط نرم‌افزاری سفارشی است و باعث کاهش وظایف دستی و بهبود سودآوری می‌شود. Hushek گفت: “اما ارزش واقعی هوش مصنوعی و اتوماسیون کاهش حواس پرتی و تغییر زمینه است. قهرمان گمنامی که کل تیم ها را قادر می سازد پیشرفت کنند.” تجربه Hushek ناشی از اولین کارمند در Hampton است، یک جامعه با ارزش خالص بالا از بنیانگذاران، جایی که وظیفه او این بود که همه چیز را خودکار کند.
به عنوان یک مشاور هوش مصنوعی خوداشتغال چقدر می توانید درآمد کسب کنید؟ طبق گزارش موسسه جهانی مک کینزی، تقریباً 45 درصد از فعالیت های انجام شده توسط مشاوران می تواند با استفاده از فناوری موجود خودکار شود. اما نه مشاوران هوش مصنوعی. آنها افرادی هستند که به شما می گویند کدام یک از مشاوران دیگر را نیازی به استخدام ندارید. آنها کسانی هستند که در بالای درخت هستند.
حرفه شما هر چه باشد، پیام واضح است. با سن هوش مصنوعی سازگار شوید. در کنار تکنولوژی پیشرفت کنید. آنچه قبلاً مؤثر بود را فراموش کنید، به یادگیری ادامه دهید و جایگاه خود را در دنیای جدید بیابید. از کسانی که قبلاً در این رشته پیروز شده اند الهام بگیرید.
من را در لینکدین دنبال کنید. وب سایت من یا برخی از کارهای دیگر من را اینجا بررسی کنید. Jodie CookFollowingFounder Coachvox AI – یک نسخه هوش مصنوعی از خود بسازید. Forbes 30 under 30 class of 2017. کارآفرین پس از خروج و نویسنده Ten Year Career. پاورلیفتر رقابتی و عشایر دیجیتال.”>

توسط salamathyper