بیوگرافی پرویز خوش کلام خسروشاهی و همسرش و فرزندان +‌اهم سوابق و عکس

پرویز خوش کلام خسروشاهی یا پرویز خوشکلام خسروشاهی متولد دهه ۴۰ در تهران مدیر ارشد دولتی و رئیس کل بیمه مرکزی ایران دولت پزشکیان می باشد. بازگشت پرویز خوشکلام خسروشاهی پس از ۲ سال به بیمه به عنوان رئیس کل بیمه مرکزی ایران دولت پزشکیان اینروزها به بحث داغ شبکه های اجتماعی تبدیل شده است. در ادامه جزئیات بیوگرافی پرویز خوشکلام خسروشاهی کیست و زندگینامه و عکس پرویز خوش کلام خسروشاهی را همراه سوابق وی از مجله حرف تازه می خوانید

بیوگرافی پرویز خوش کلام خسروشاهی رئیس بیمه مرکزی و همسرش و فرزندان +‌اهم سوابق و عکس

بیوگرافی پرویز خوش کلام خسروشاهی

پرویز خوشکلام خسروشاهی یا پرویز خوش کلام خسروشاهی متولد دهه ۴۰ اهل تبریز مدیر ارشد دولتی و رئیس کل بیمه مرکزی ایران دولت پزشکیان می باشد. او از تیر سال ۱۳۹۴ تا مهر ماه ۱۴۰۱ به مدت ۷ سمت رئیس کل بیمه مرکزی ایران را بر عهده داشت و حالا دوباره پس از ۲ سال قرار است با پبشنهاد عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد در همین سمت در دولت پزشکیان خدمت کند.

سوابق و تحصیلات

پرویز خوش کلام دارای مدرک دکترای دکتری اقتصاد (گرایش اقتصاد پول و اقتصاد بخش عمومی) از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات است. او فوق لیسانس علوم اقتصادی از دانشگاه شهید بهشتی و لیسانس اقتصاد نظری از دانشگاه آزاد اسلامی تبریز بوده و هم اکنون ساکن تهران است.
ایشان به جز وزارت و مشاغفل دولتی در دانشگاه نیز تدریس می کند. از جمله سوابق فعالیت‌های آموزشی او می توان به تدریس دروس اقتصاد خرد و کلان در دانشگاه آزاد اسلامی، تدریس درس اصول علم اقتصاد در دانشگاه علوم اقتصادی، تدریس دروس مالیه عمومی و اصول علم اقتصاد در دانشگاه جامع علمی – کاربردی اشاره کرد.

آقای پرویز خوشکلام خسروشاهی در طول فعالیت و مشاغل مختلف، مسؤولیت کارگروه نقد و بررسی طرح تحول در صنعت بیمه مرکزی، مسؤولیت تهیه و تدوین برنامه تحول در صنعت بیمه مرکزی، مسؤولیت کمیته بررسی و تدوین اولین آئین‌نامه نظارت بر توانگری مالی مؤسسات بیمه مرکزی را بر عهده داشته است.

خوش کلام رئیس بیمه مرکزی، طراحی و ارائه سیستم مدیریت عملکرد و بهره‌وری در بانک توسعه صادرات ایران (سیستم سبک) و پیاده سازی آزمایشی آن را در کارنامه درخشان خود دارد. او همچنین مسؤولیت تهیه و تدوین برنامه پنجساله بانک توسعه صادرات ایران بر عاده داشته است.

همسر و فرزندان پرویز خوشکلام خسروشاهی

دیگر سوابق پرویز خوشکلام خسروشاهی

قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی و عضو هیأت عامل بیمه مرکزی از تیر ۱۳۹۴ تا مهر ۱۴۰۱
مدیر برنامه‌ریزی بانک توسعه صادرات ایران از آذر ۱۳۹۰ تا پایان ۱۳۹۳
سرپرست معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از شهریور ۱۳۸۹ تا آبان ۱۳۹۰
مشاور رئیس کل و دبیر هیأت عامل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۹
رئیس کمیسیون دائمی هیأت امنای پژوهشکده بیمه از ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۰ و از ۱۳۹۴ تاکنون
معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه استان تهران از اوایل ۱۳۸۳ تا آبان ۱۳۸۶
رئیس گروه مطالعات اقتصادی سازمان برنامه و بودجه استان تهران از ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳
رئیس گروه آمایش و برنامه‌ریزی منطقه‌ای سازمان برنامه و بودجه استان تهران – ۱۳۸۰
کارشناس سازمان برنامه و بودجه استان تهران از ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۹
عضو رسمی انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه از ۱۳۹۱ تاکنون
دبیر کمیته پیگیری و ارزیابی تحقق سند چشم‌انداز کمیسیون چشم‌انداز دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام از ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۵

source

توسط salamathyper.ir