جیمز کامرون، کارگردان برنده جایزه اسکار، حق انتشار کتاب جدید «ارواح هیروشیما» (Ghosts of Hiroshima) اثر «چارلز پلگرینو» (Charles Pellegrino) را خریداری کرده و متعهد شده است تا به محض اتمام تولید سری فیلم‌های «آواتار» (Avatar)، این داستان را به فیلمی سینمایی تبدیل کند.

کامرون اعلام کرده است که از کتاب‌های «ارواح هیروشیما» و همچنین کتاب «آخرین قطار از هیروشیما» (Last Train From Hiroshima) که در سال ۲۰۱۵ توسط پلگرینو منتشر شد، به عنوان مبنای این فیلم استفاده خواهد کرد. این فیلم سینمایی غیرمرتبط با آواتار اولین پروژه غیرفرانچایزی کامرون پس از «تایتانیک» (Titanic) در سال ۱۹۹۷ خواهد بود.

این فیلم با نام «آخرین قطار از هیروشیما» ساخته خواهد شد و بر اساس داستان واقعی مردی ژاپنی است که در جنگ جهانی دوم از انفجار اتمی در هیروشیما جان سالم به در برده و سپس به ناکازاکی سفر کرده و از انفجار اتمی در آن شهر نیز زنده ماند. کتاب‌های پلگرینو بر اساس شواهد عینی بازماندگان و همچنین تحقیقات جدید در حوزه باستان‌شناسی قانونی نوشته شده‌اند.

علاقه کامرون به ساخت فیلمی درباره انفجارهای اتمی

کامرون در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که سال‌هاست درگیر این ایده است و از آنجا که با «تسوتومو یاماگوچی» (Tsutomu Yamaguchi)، یکی از بازماندگان هر دو انفجار، پیش از مرگش ملاقات داشته، احساس مسئولیت می‌کند که این داستان به نسل‌های آینده منتقل شود.

کامرون که به دلیل ترس از جنگ هسته‌ای، این موضوع را در چندین فیلم مشهور خود از جمله «ترمیناتور» (The Terminator) و «ترمیناتور ۲: روز داوری» (Terminator 2: Judgment Day) به تصویر کشیده، همواره به پیامدهای جنگ هسته‌ای پرداخته است. او از تجربه کودکی خود در دوران بحران موشکی کوبا یاد کرده و تأثیر آن بر تفکراتش درباره جنگ هسته‌ای را توضیح داده است.

اهمیت این پروژه در دنیای سینما

این پروژه همزمان با انتشار کتاب جدید پلگرینو در سال ۲۰۲۵، در هشتادمین سالگرد انفجار اتمی در ژاپن، شروع خواهد شد. این فیلم می‌تواند به عنوان روایتی جدید و متفاوت از تأثیرات مخرب جنگ هسته‌ای بر انسان‌ها و تاریخ تلقی شود. علاوه بر این، با توجه به موفقیت‌های بزرگ فیلم‌هایی چون «تایتانیک» و «آواتار»، می‌توان انتظار داشت که این پروژه جدید نیز تأثیرگذاری عمیقی در دنیای سینما داشته باشد.

معرفی نویسنده: چارلز پلگرینو

چارلز پلگرینو (Charles Pellegrino) نویسنده، باستان‌شناس، و مشاور علمی است که در زمینه‌های علمی مختلفی فعالیت کرده است. او نویسنده بیش از ۳۰ کتاب علمی و تخیلی است و در آثار خود به بررسی موضوعات تاریخی، علمی و انسانی می‌پردازد. پلگرینو همچنین به عنوان مشاور علمی در فیلم‌های مطرحی مانند تایتانیک (Titanic) و آواتار (Avatar) با جیمز کامرون همکاری داشته است. از آثار برجسته او می‌توان به کتاب‌های «آخرین قطار از هیروشیما» و «ارواح هیروشیما» اشاره کرد. او با بهره‌گیری از تحقیقات علمی و مصاحبه با بازماندگان فجایع تاریخی، توانسته آثار برجسته‌ای درباره فجایع انسانی بنویسد که تأثیرات عمیقی بر خوانندگان داشته است.

داستان و مفهوم کتاب «ارواح هیروشیما»

کتاب «ارواح هیروشیما» (Ghosts of Hiroshima) یک روایت عمیق و تکان‌دهنده از وقایع بمباران اتمی ژاپن در جنگ جهانی دوم است. این کتاب که به صورت علمی و مستند نوشته شده است، به بررسی تجربیات بازماندگان این حادثه می‌پردازد. پلگرینو در این کتاب تلاش کرده تا صدای کسانی را که از انفجارهای اتمی هیروشیما و ناکازاکی جان سالم به در برده‌اند، به گوش جهانیان برساند. او از دیدگاه این افراد، وقایع فاجعه‌بار آن روزهای تاریک را روایت می‌کند و همچنین به تأثیرات ماندگار این انفجارها بر زندگی و جسم انسان‌ها می‌پردازد.

ارواح هیروشیما تنها به بیان وقایع تاریخی نمی‌پردازد، بلکه پلگرینو در این اثر به بررسی عمیق‌تر از تأثیرات روانی و فیزیکی این حادثه بر بازماندگان پرداخته است. کتاب به ما نشان می‌دهد که چگونه جنگ می‌تواند زندگی انسان‌ها را به شکل غیرقابل برگشتی تغییر دهد. با استفاده از تحقیقات باستان‌شناسی و شواهد علمی، پلگرینو نه تنها تلاش می‌کند تا واقعیت‌ها را به تصویر بکشد، بلکه پیامدهای انسانی جنگ را به خواننده یادآوری می‌کند.

توصیه می‌کنیم بخوانید:

یوهانس کپلر، منجم قرن هفدهم سردستۀ گروه برجسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای از نویسندگان تخیلی- علمی محسوب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود که مبنای کارشان به راستی علمی بود.…

ند بلک هاوک و جفری دی مینز: بین سال های ۱۹۲۷ و ۱۹۴۱، ۴۰۰ کارگران ۴۵۰,۰۰۰ تن سنگ کوهپایه را با استفاده از پیکور برقی، مته چکشی، و مقدار زیادی دینامیت منفجر کردند. به تدریج، کوه…

در این پست می‌خواهم یک داستان بسیار کوتاه از نویسنده مورد علاقه‌ام -چخوف- را به شما به اشتراک بگذارم.
این داستان مفرح و در عین حال پندآموز است و طعنه‌ای می‌زند که به…

فرانک مجیدی: از زمان انیمیشن «سفید برفی و هفت کوتوله» سال‌ها می‌گذرد. مدت‌هاست کارتون و انیمیشن یکی از راه‌‌های خوب جذب تماشاگرها و خانواده‌هاست. در سال‌های اخیر، با پیشرفت…

هنرمند فرانسوی به نام «برناورد پراس» در ساختن حجم‌های زیبایی به این صورت تخصص دارد: لابد می‌گویید کجای این کار هنرمندانه است و این توده خرده ریزها چه چیزی را نشان…

 – تو هنوزم سعی می‌کنی به ماه برسی.
– نه پدر! ماه سعی می‌کنه به من برسه.
دیالوگی از فیلم سابرینا (هپبورن در نقش سابرینا) لوگوی مناسبتی گوگل به مناسبت 85 امین سال تولد…

source

توسط salamathyper.ir