فیلینگ‌ها همان چیزهایی هستند که یک شیرینی یا کیک ساده را تبدیل به تجربه‌ای متفاوت و جدید می‌کنند. برای تغییر لازم نیست هر بار یک کیک یا شیرینی متفاوت درست کنید. کافیست، هر دفعه از فیلینگ متفاوتی درون آن استفاده کنید تا ببینید چگونه تبدیل به یک شیرینی شگفت‌انگیز می‌شود. با این‌وجود، اغلب فیلینگ‌هایی که به‌صورت آماده می‌بینید، دارای سطح زیادی قند و چربی و مواد افزودنی هستند. حالا تصور کنید که فیلینگ‌های سالم و خانگی خود را درست کنید. ما در این مطلب به شما کمک می‌کنیم تا این مواد را شناسایی کرده و مورد استفاده قرار دهید. پس، تا پایان با ما همراه باشید.

منظور از فیلینگ چیست؟

فیلینگ همان موادی است که درون دسرها و شیرینی‌هایی چون؛ دونات، کیک، کوکی، کروسان، اکلر یا نان‌های پخته شده قرار می‌گیرد و بافت کرمی دارند و باعث ایجاد طعم شیرین و ظاهر شکیل در آن‌ها می‌شوند. هر کدام از این کرم‌ها که برای پر کردن از آن استفاده می‌شود، رنگ، طعم و بافت مخصوص خود را دارند که باعث ایجاد ظاهر و چشایی متفاوتی در آن‌ها می‌شود. این مواد اغلب برای ایجاد ظاهر دلچسب، بافت دلخواه، چسبندگی لایه‌ها یا سفت‌شدن بافت یک نان یا کیک استفاده می‌شوند.

بررسی انواع فیلینگ های سالم و خوشمزه خانگی و کاربردهای آن

فیلینگ‌ها بسته به مقاصدی که استفاده می‌شوند، شکل گوناگونی دارند و در دسته‌های مختلف قرار می‌گیرند. اگر بخواهیم آن‌ها را از لحاظ ماده اولیه مورد بررسی قرار دهیم، به ترتیب زیر تقسیم می‌شوند:

فیلینگ‌ خامه‌ای؛ لطیف و جذاب

فیلینگ خامه‌ای اولین و مهمترین نوع محسوب می‌شود که در اکثر کیک‌ها و شیرینی‌ها می‌بینیم. از انواع شیرینی تر گرفته تا چیزکیک‌های یخچالی و تارت‌های میوه‌ای. فیلینگ خامه‌ای خود شامل انواع مختلفی است که عبارتند از؛

  • کرمفیل‌ها که اغلب برای بیسکوییت‌ها یا کوکی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و در طعم‌های مختلفی مثل: کرم بیسکوییت لوتوس، کرمفیل وانیلی،
  • خامه‌ها مثل خامه کاراملی، خامه فرم گرفته و کرم پاتیسیر که به همان خامه قنادی معروف است در شیرینی‌های خامه‌ای و تر به چشم می‌خورد.

شاید از اسم‌ آن‌ها تصور کنید که با چیز عجیب و غریبی روبه‌رو هستید اما اکثر این فیلینگ‌ها با خامه و موادی چون شیر و نشاسته ذرت تهیه می‌شوند. این کرم‌ها آنقدر سریع آماده می‌شوند که می‌توانید، تا زمانی که کیک یا شیرینی شما درحال پخت است، آن را درست کنید. شما می‌توانید آموزش‌های مربوط به تهیه کرمفیل را در بخش دسرهای بیسکوپدیا مشاهده و اجرا کنید.

فیلینگ‌های میوه‌ای؛ سالم و رنگارنگ

این مواد میانی سالم‌ترین نوع فیلینگ هستند که می‌توانید در تهیه شیرینی‌های خود از آن بهره ببرید. خصوصا میوه‌های تابستانی که تنوع بیشتری دارند، رنگ و طعم متفاوتی ایجاد می‌کنند که نمی‌توان از آن چشم پوشید. مثلا؛ فیلینگ گیلاس، فیلینگ آلبالو، فیلینگ زردآلو و حتی چیزهایی که فکرش را نمی‌کنید مثل؛ فیلینگ گل محمدی با کمترین و دم دست‌ترین مواد اولیه قابل تهیه هستند.

فیلینگ‌ها بر پایه قهوه و شکلات

این فیلینگ‌ها پایه ثابت دسرها و شیرینی‌ها هستند که اکثر افراد هم این طعم را به‌شدت می‌پسندند. از این‌رو، فیلینگ‌هایی مثل؛ کرم شکلاتی و کرم نسکافه و شکلات مصرف بیشتری نسبت به سایر انواع فیلینگ دارند.

فیلینگ مغز و دانه‌ها؛ مقوی و مغذی

اگر در به شیوه پخت خوشمزه‌های بیسکوپدیا توجه کرده باشید، اغلب از مغزیجات به‌عنوان تزیین استفاده می‌کنند اما این مواد بهترین گزینه برای فیلینگ هم هستند. عطر و طعم بی‌نظیر این فیلینگ‌ها مثل فیلینگ پسته شیرینی‌ها را فراموش‌نشدنی می‌کند.

گاناش؛ ترکیب خامه و شکلات

از جمله مهمترین انواع فیلینگ که نباید از آن غافل شد، گاناش است که ترکیبی از شکلات و خامه سنگین محسوب می‌شود. گاناش هم به روش سرد و هم گرم استفاده می‌شود که شکل گرم آن برای تهیه کیک‌های عصرانه و انواع کیک خیس مناسب است و شکل سرد هم برای تریین نهایی دسرهایی چون براونی.

نحوه نگهداری فیلینگ‌های خانگی

باید توجه داشته باشید که اکثر این کرم‌ها روی حرارت تهیه می‌شوند و این گرما مناسب‌ترین راه برای جذب باکتری‌ها و مواد مضر به شمار می‌رود. بنابراین؛ قبل از هرچیزی باید آن را در یخچال یا با قراردادن در یک ظرف بزرگ، خنک کنید. سپس، دقت کنید که این کرم‌ها را به‌مدت زیادی نگهداری نکنید؛ زیرا به علت وجود موادی مثل شیر و تخم‌مرغ، امکان فاسد شدن در آن‌ها زیاد است.

در نهایت، باید کرم‌ها را به ظرف مناسب منتقل کرده و روی آن را با فویل چسبناک بپوشانید و ۲ روز در یخچال و ۱ ماه در فریزر نگهداری کنید.

کلام پایانی

فیلینگ‌ها بخش جدایی‌ناپذیر از شیرینی‌پزی حرفه‌ای هستند و چه بهتر که بتوانید از نسخه‌های فروشگاهی اجتناب کرده و به‌صورت خانگی تهیه کنید. در این مطلب اشکال مختلف فیلینگ را براساس مواد اولیه بررسی کرده و راهی برای شیوه تهیه آن با کمک بیسکوپدیا در نظر گرفتیم. علاوه‌بر این، شیوه نگهداری این مواد میانی کرمی و جذاب را هم به شما معرفی کردیم. امیدواریم که این نکات برای شما کاربردی و مفید باشد.

source

توسط salamathyper.ir