سریع ترین روش های لاغری

یکی از دغدغه ها و چالش های پیش رو در افرادی با اضافه وزن، لاغری سریع و بدون دردسر است که این دغدغه تحت تاثیر عوامل مختلفی، مانند بهبود ظاهری، فشار اجتماعی، تاثیر رسانه ها بر استاندارد های زیبایی، عجله در رسیدن به اهداف مورد نظر و غیره شکل می گیرد. از این رو، برای دستیابی به نتایج بهتر و پایدار تر، لزوم آشنایی با روش های لاغری مطمئن و اصولی بیش از پیش دارای اهمیت است. ما در این مطلب، شما را با دلایل و عوارض بروز چاقی و برخی از مهم ترین روش های لاغری سریع آشنا خواهیم کرد.

دلایل بروز چاقی در افراد

به طور کلی، چاقی نتیجه تجمع چربی زیاد و اضافی در نقاط مختلف بدن افراد است. هر چند بدن انسان در حالت عادی، به مقادیر مشخصی از چربی برای بقای بافت های موجود نیاز دارد، با این حال زمانی که میزان این چربی ها دچار تغییرات شود، مشکلات و عوارض متعددی برای فرد رخ می دهد. به طور مثال، در صورتی که میزان چربی بدن بسیار کم باشد و فرد دچار لاغری بیش از اندازه شود، در برابر بیماری ها و عوامل محیطی آسیب پذیرتر شده و در صورتی که میزان چربی زیاد باشد نیز فرد، در انجام برخی فعالیت های روزمره مانند حرکت کردن نیز دچار مشکل خواهد شد. بر این اساس می توان گفت، در افرادی با میزان چربی بالا، استفاده از روش های لاغری بسیار اهمیت دارد و لازم است فرد، برای انجام آن ها تلاش بسیاری کند. نکته مهم در زمینه به کارگیری روش های لاغری، دانستن نوع چاقی و استفاده از روش لاغری متناسب با آن است. زیرا چاقی، در نقاط مختلف بدن متفاوت است و در هر ناحیه، پاسخ یکسانی به روش های لاغری داده نخواهد شد.

عوارض چاقی

با توجه به اهمیت به کارگیری روش های لاغری سریع در افرادی با اضافه وزن زیاد و چاقی، لازم است با برخی از عوارض و بیماری های مختلف ناشی از چاقی نیز آشنا شوید که عبارتند از:

  • افزایش خطر مرگ زودرس
  • فشار خون بالا
  • افزایش میزان کلسترول خون
  • افزایش ابتلا به دیابت
  • گرفتگی عروق کرونر قلب
  • ابتلا به انواع سکته
  • مشکلات تنفسی شدید
  • ابتلا به انواع سرطان
  • کاهش کیفیت زندگی
  • احتمال ابتلا به انواع بیماری های روانی

روش های لاغری سریع

در حال حاضر، روش های لاغری فراوانی برای کاهش وزن سریع افراد چاق وجود دارد تا با به کارگیری هر کدام از آن ها و تاثیرات مثبت آن بر روی سلامتی بدن و شرایط روحی افراد، زمینه بروز بیماری ها و عوارض ناشی از چاقی کاهش یابد. در ادامه، شما را با برخی از مهم ترین و رایج ترین روش های لاغری سریع آشنا خواهیم کرد.

ورزش

سریع ترین روش لاغری

یکی از رایج ترین و موثرترین روش های لاغری، ورزش و فعالیت های بدنی مناسب است که به کالری سوزی و کاهش وزن اضافه در افراد چاق بسیار کمک خواهد کرد. می توان گفت فواید به کارگیری این روش لاغری، با هیچ روش دیگری قابل مقایسه نمی باشد، زیرا ورزش و فعالیت بدنی روزمره، علاوه بر کاهش وزن و لاغری، فواید و اثرات مثبت دیگری مانند بهبود خلق و خو، استحکام استخوان ها، کاهش خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی و غیره نیز دارد. بر این اساس، برخی از ورزش های موثر برای کاهش وزن عبارتند از:

  • پیاده روی
  • دو و میدانی
  • دوچرخه سواری
  • وزنه زدن
  • شنا
  • یوگا
  • پیلاتس
  • و غیره

مصرف دارو

یکی دیگر از روش های لاغری موثر در افرادی با اضافه وزن، مصرف دارو های چربی سوز و کاهش دهنده وزن است که استفاده از آن ها در میان اغلب افراد، رایج می باشد هر چند بسیاری از متخصصان تغذیه بر این باورند که اغلب قرص های موجود برای لاغری، کارایی و عملکرد لازم در این زمینه را ندارند و مورد تایید سازمان غذا و دارو نیز نیستند. بر این اساس، لازم است افراد برای استفاده از این دارو ها، ابتدا با پزشک متخصص تغذیه مشورت نمایند.

جراحی لاغری

از سریع ترین روش های لاغری رایج در افرادی با توده بدنی بالای 35 انجام عمل های جراحی زیبایی است. مواردی مانند پیکر تراشی، که با هدف حذف چربی های موضعی انجام می شود و یا جراحی های باریاتریک که چربی ها را به صورت کاملا اصولی و در تمام نقاط بدن از بین می برد، نمونه هایی از جراحی های لاغری هستند. در ادامه، برخی از رایج ترین جراحی های لاغری برای از بین بردن چربی های موضعی را بررسی خواهیم کرد:

  • ابدومینوپلاستی که نوعی عمل جراحی زیبایی شکم، با هدف برداشتن چربی های اضافی از شکم و سفت شدن عضلات شکم است. از مزایای ابدومینوپلاستی، می توان به داشتن شکم صاف بعد از جراحی اشاره کرد که انجام آن در افرادی با پوست اضافی، بسیار مناسب و موثر می باشد.
  • لیپوساکشن یا پیکرتراشی که با هدف حذف چربی های ناخواسته با کمترین جای زخم و دوره نقاهت انجام می شود. از این روش برای رفع چربی در قسمت های مختلف بدن مانند غبغب، بازو، ران، شکم و پهلو می توان با کمترین عوارض و جای زخم استفاده کرد.

رژیم غذایی

یکی از مهم ترین روش های لاغری برای اغلب افراد با اضافه وزن و چاقی، استفاده از رژیم غذایی اصولی و مناسب است که افراد با رعایت آن، مقادیر زیادی از وزن اضافی خود را از دست خواهند داد. تمامی این رژیم های غذایی، دارای اصول متنوعی برای رسیدن به کاهش وزن و نتایج مطلوب هستند که در آن ها، مصرف برخی از غذا ها و خوراکی ها ممنوع بوده و در مقابل، مصرف برخی غذا های اصلی در دستور کار قرار میگیرد. در ادامه، برخی از اصول موجود در رژیم های غذایی به عنوان یکی از روش های لاغری سریع را بررسی خواهیم کرد:

1.کاهش مصرف نشاسته و قند

یکی از اصول مطرح شده در رژیم لاغری، محدودیت در مصرف نشاسته و قند است که با انجام آن، سطح گرسنگی در افراد پایین می آید و در نهایت، میزان کالری دریافتی نیز بسیار کم خواهد شد. در این شرایط، بدن به جای سوزاندن کربوهیدرات ها، به سوزاندن چربی های ذخیره شده اقدام می کند تا انرژی خود را به دست آورد. از دیگر اثرات حذف نشاسته و قند و سایر کربوهیدرات ها، پایین آمدن سطح قند خون است که موجب می شود کلیه ها، آب و سدیم اضافه را از بدن خارج نمایند و در نتیجه، موجب کاهش نفخ و دفع آب غیر ضروری بدن خواهد شد.

2.کنترل محیط اطراف

از دیگر اصول بسیار مهم در رژیم غذایی افراد با اضافه وزن برای کاهش کالری دریافتی، کنترل محیط اطراف است. این استراتژی، به معنی دوری از پر کردن یخچال یا رفتن به رستوران و مصرف فست فود های موجود در آن ها می باشد. لازم است قبل از انجام این موارد و یا رفتن به رستوران ها، از یک میان وعده سالم استفاده نمایید تا از میزان خوردن غذا در رستوران کم کنید.

3.دقت در خوردن صبحانه

لاغری سریع

یکی دیگر از اصول و موارد بسیار مهم در زمینه داشتن رژیم لاغری به عنوان یکی از روش های لاغری سریع، اهمیت خوردن وعده صبحانه است. بر خلاف باور عموم که نخوردن صبحانه موجب تناسب اندام و لاغری سریع خواهد شد، باید گفت گرسنگی ناشی از نخوردن این وعده غذایی، موجب خوردن بسیاری از میان وعده های غیر ضروری می شود که در نهایت، موجب چاقی و اضافه وزن در افراد خواهد شد.

4.نوشیدن آب فراوان

از آن جایی که کمبود مصرف آب و سایر مایعات، موجب آزاد شدن هورمون ضد ادرار شده و بدن با نگه داشتن آب و مایعات در خود دچار اضافه وزن خواهد شد، می توان گفت مصرف آب و نوشیدنی های بدون کالری، از این اتفاق جلوگیری خواهد کرد.

5. مصرف دمنوش های لاغری

یکی دیگر از اصول و موارد موثر در رژیم غذایی به عنوان یکی از روش های لاغری سریع در افرادی با اضافه وزن بالا، مصرف دمنوش های مختلف به منظور کاهش وزن است که عبارتند از:

  • دمنوش چای سبز
  • دمنوش زنجبیل
  • دمنوش بابونه
  • دمنوش چای سیاه
  • دمنوش هل

6. داشتن خواب کافی

یکی دیگر از اصول و فاکتور های بسیار مهم دیگر در افرادی با اضافه وزن، لزوم داشتن خواب کافی است. زیرا عدم خواب کافی، موجب استرس و حذف ارتباط مغز با دستگاه گوارش شده و افراد را به سمت چاقی سوق می دهد. همچنین خواب ناکافی، فرآیند تبدیل کالری به انرژی یا متابولیسم در بدن را کندتر کرده و موجب می شود بدن، انرژی های غیر مصرفی خود را به چربی تبدیل کند. علاوه بر این موارد، خواب ناکافی موجب افزایش تولید انسولین و کورتیزول و در نتیجه، افزایش میزان ذخیره چربی خواهد شد.

7. کنترل استرس

یکی دیگر از روش های لاغری سریع برای افرادی با اضافه وزن و چاقی، کنترل و مدیریت سطح استرس است. زیرا هورمون استرس یا همان کورتیزول، موجب تحریک اشتها در افراد می شود و تمایل آن ها را به مصرف غذا های شیرین و چرب افزایش می دهد. از این رو می توان گفت، انجام تمامی روش های لاغری بدون کنترل استرس، نتیجه بخش نخواهد بود.

source

توسط salamathyper.ir