براساس اعلام سازمان غذا و دارو مهلت ارائه تاییدیه قیمت گذاری و توزیع کالا به نرخ مصوب برای رفع تعهد ارزی تا اطلاع ثانوی تمدید شد.

به گزارش ساعت سلامت، مهندس سید آصف مهدوی، مسئول هماهنگی امور رونق تولید و تسهیل کسب و کار سازمان غذا و دارو افزود: با پیگیری های سازمان غذا و دارو و مساعدت بانک مرکزی بخشنامه ای که پیشتر مهلت ارائه تاییدیه قیمت گذاری و توزیع کالا به نرخ مصوب را تا پایان شهریور ماه اعلام کرده بود تا اطلاع ثانوی تمدید شد.

وی ادامه داد: تمامی شرکت‌های مشمول می‌بایست ضوابط قیمت‌گذاری سازمان غذا و دارو را رعایت کنند، در غیر این صورت پس از پایان مهلت مقرر و اعلام شیوه نامه جدید بانک برای ارائه تاییدیه قیمت گذاری و توزیع بر اساس نرخ مصوب، امکان دریافت تاییدیه برایشان میسر نخواهد بود و به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

مهندس مهدوی ادامه داد: سازمان غذا و دارو پیگیری های مستمری برای تسهیل این موضوع از بانک مرکزی انجام داده است تا روند تامین فرآورده های سلامت محور خصوصا دارو و ملزومات مصرفی پزشکی تسریع شود.پ

وی افزود: تامین کنندگان دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی و شیر خشک اطفال و غذای ویژه می‌توانند با مراجعه به وب سایت بانک مرکزی آخرین بخشنامه های این حوزه را مشاهده کنند.

مسئول هماهنگی امور رونق تولید و تسهیل کسب و کار سازمان غذا و دارو در پایان خاطر نشان کرد: طبق بخشنامه های بانک مرکزی تمامی کالاهای مشمول دریافت ارز ترجیحی که به قیمت مصوب به فروش رفته و توزیع شده باشند مشروط به دریافت تاییدیه از سازمان غذا و دارو از پرداخت هرگونه جریمه ناشی از تاخیر در ارائه اسناد حمل و تاخیر در واردات کالا معاف می‌باشند.

source

توسط salamathyper.ir