کشور آلمان از جمله برترین قدرت‌های اقتصادی دنیا است که سالانه افراد متخصص بسیاری از سراسر جهان، برای کار در شرکت‌های معتبر این کشور رزومه‌های خود را ارسال می‌کنند. واضح است که این افراد برای حضور در کشور آلمان و افزایش شانس قبول رزومه خود، باید به زبان آلمانی مسلط باشند. پس الزاما باید دوره‌های آموزش زبان آلمانی را گذرانده و مدرک معتبر بین‌المللی آن را اخذ نمایند. اگر تاکنون اقدام به دریافت مدرک زبان آلمانی کرده باشید می‌دانید این زبان از سطوح مختلفی تشکیل شده که هر کدام پیش‌نیاز سطح بعدی هستند. به عبارت دیگر کسانی که اقدام به آموزش آلمانی سطح a2می‌کنند باید قبل از آن، دوره آموزش مقدماتی زبان آلمانی یا سطح a1 را گذرانده باشند.

   زبان آلمانی ایزی دویچ

معرفی سطح a2 زبان آلمانی

سطح a2 زبان آلمانی به دو زیر مجموعه a2.1 و a2.2‌ تقسیم می‌شود. به طوری که زبان‌آموز پس از گذراندن سطح a2.1 می‌تواند علایق و مهارت‌های خود را به زبان آلمانی بیان کند. همچنین توانایی کافی در بیان موضوعات مختلفی که پیرامون او اتفاق می‌افتد را دارد.

از طرفی گذراندن سطح a2.2‌ باعث می‌شود که شخص بتواند به راحتی شرایط زندگی و نیازهای خود را در یک کشور آلمانی زبان بیان کند. باید بدانید محتوای کلی این سطح شامل reading، listening، writing، speaking شده و آموزش آنها گامی مهم، برای ورود به مرحله پیشرفته زبان آلمانی محسوب می‌شود. علاوه بر آن با گذراندن این سطح زبان‌آموزان می‌توانند‌، لغات بیشتری را به کار ببرند و در مباحث بیشتری به زبان آلمانی به گفتگو بپردازند.

مزایای آموزش آلمانی سطح a2

گذراندن سطح a2 زبان آلمانی مزایای زیادی دارد که به عنوان مثال می‌توان به توانایی صحبت به زبان آلمانی در موقعیت‌های روزمره از قبیل مسائل مربوط به خرید، مراجعه به سفارت، رستوران و غیره اشاره نمود. علاوه بر آن داشتن مهارت‌های زبان آلمانی در سطح a2، می‌تواند در کسب فرصت‌های شغلی بهتر تاثیرگذار باشد. امکان انجام فعالیت‌های فرهنگی، نردیکی با مردم کشورهای آلمان زبان و امکان تحصیل در این کشورها از جمله مزیت‌های گذراندن سطح a2 زبان آلمانی به شمار می‌آیند.

شما با داشتن مهارت‌های زبان آلمانی در سطح a2، قادر خواهید بود بهتر از توریست‌های دیگر در سفر به آلمان از جاذبه‌های گردشگری این کشور بهره‌مند شوید. می‌توانید به راحتی با مردم محلی در ارتباط باشید و از تجربه سفری بهتر لذت ببرید. افزایش تمرکز و تقویت حافظه، افزایش اعتماد به نفس، دسترسی به منابع آلمانی در سطوح مختلف علمی و امکان مطالعات علمی، هنری و اجتماعی از دیگر مزایایی آموزش آلمانی سطح a2محسوب می‌شوند.

سطوح زبان آلمانی به ترتیب کدامند؟

آشنایی با سطوح مختلف زبان آلمانی، اولین گام شروع یادگیری این زبان است. در واقع سطوح مختلف این زبان که تحت نظارت سازمان CEFR تعریف می‌گردند، نشانگر میزان تسلط و دانش فرد نسبت به زبان آلمانی هستند. پس آشنایی با سطوح مختلف زبان آلمانی و آگاهی از میزان تسلط خود به این زبان، باعث می‌شود بتوانید برنامه‌ریزی بهتری برای طی کردن مسیر یادگیری این زبان داشته باشید. در ادامه مطلب در خصوص سطوح مختلف زبان آلمانی توضیحات بیشتری را ارائه خواهیم کرد تا نسبت به دوره‌های آموزشی این زبان اطلاعات کافی را کسب نمایید.

زبان آلمانی ایزی دویچ

سطح a1 سطح مبتدی زبان آلمانی

سطح a1 زبان آلمانی دارای دو زیر مجموعه a1.1 و a1.2 بوده در آن دوره مقدماتی زبان آلمانی آموزش داده می‌شود. در واقع در سطح a1 لغات و جملات پرکاربردی که هر شخص به صورت روزانه استفاده ‌می‌کند به شکل کاملاً ساده و ابتدایی بیان می‌گردند. بنابراین زبان‌آموز پس از پایان این دوره می‌تواند خود را به دیگران معرفی کرده و به سوالاتی مانند تعداد خواهرها و برادرها، تعداد دوستان و نام برخی از اشیاء پاسخ دهد.

سطح a2 زبان آلمانی یا Elementary

زبان‌آموز پس از گذراندن سطح a2 که به دو بخش a2.1 و a2.2‌ تشکیل تقسیم می‌شود، می‌تواند خود را به خوبی به زبان آلمانی معرفی کرده و در مورد شغل یا اشیای پیرامون خود، به شکلی ساده و ابتدایی توضیح دهد.

سطحb1 یا سطح متوسط زبان آلمانی

متقاضیانی که در این سطح به آموزش زبان آلمانی می‌پردازند، می‌تواند منظور خود را به زبان آلمانی با جملاتی ساده بیان کنند. البته سطح b1 نیز از ۳ زیر مجموعه b1.1، b1.2 و b1+ تشکیل می‌شود.

سطحb2 یا سطح متوسط زبان آلمانی

پس از یادگیری سطحb1، آموزش آلمانی سطح a2 و سطح a1 نوبت به یادگیری سطح b2 می‌رسد. باید بدانید این سطح از ۴ زیر مجموعه b2.1، b2.2، b2.3 و b2.4‌ تشکیل شده و زبان‌آموز پس از گذراندن آن‌ها تا حدودی می‌تواند متون دشوار را درک کند و متوجه مفاهیم آنها شود. همچنین در این سطح تا حد زیادی دستور زبان آلمانی و گرامرهای پیشرفته را آموزش می‌بیند. بنابراین زبان‌آموزی که سطح b2 را با موفقیت پشت‌ سر بگذارد می‌تواند به راحتی به زبان آلمانی صحبت کرده و منظور خود را بیان کند.

سطحc1 یا سطح پیشرفته مهارت‌های عملیاتی زبان آلمانی

سطحc1 از ۴ زیر مجموعه c1.1، c1.2، c1.3 و c1.4‌ تشکیل شده که در آن متون دشوار و واژگان زبان آلمانی به زبان‌آموزان آموزش داده می‌شود. بنابراین متقاضی پس از گذراندن این سطح می‌تواند به راحتی مفاهیم ویدئوهایی که به زبان آلمانی هستند را درک کند. همچنین باید بدانید تاکید سطح پیشرفته c1، بر آموزش گرامر پیشرفته زبان آلمانی و نوشتن به زبان آلمانی است.

سطح c2 یا سطح پیشرفته تسلط و مهارت زبان آلمانی

آخرین سطح آموزش زبان آلمانی مربوط به سطح c2 است که شامل ۳ زیر مجموعه c2.1، c2.2 و c2.3 می‌شود. در خصوص این مرحله از آموزش زبان آلمانی باید بدانید که زبان‌آموزان پس از گذراندن سطح c2 توانایی بالایی در درک مطالب و متون دشوار زبان آلمانی را داشته و به راحتی می‌توانند به این زبان صحبت کنند. همچنین در این سطح تاکید بسیاری بر تلفظ دقیق و صحیح زبان آلمانی شده است.

دستاوردهای آموزش آلمانی سطح a2

کسانی که مدرک سطح a2 زبان آلمانی را دریافت می‌کنند می‌توانند در کشورهای آلمانی زبان نیازهای روزمره خود را برطرف کرده و تا حدودی با افراد آلمانی زبان ارتباط برقرار نمایند. در واقع آموزش آلمانی سطح a2 منجر به درک صحیح جملات و عبارات عامیانه روزانه می‌شود. همچنین توانایی تبادل اطلاعات در مورد موضوعات آشنا و مشترک مثل سوابق تحصیلی یا سوالاتی در مورد محیط و نیازهای روزانه را فراهم می‌کند. علاوه بر آن افرادی که این سطح را آموزش می‌بینند درک بهتری از نوشته‌ها، نشانه‌ها، مطالب نوشتاری یا شنیداری زبان آلمانی خواهند داشت.

زبان آلمانی ایزی دویچ

دوره آموزش آلمانی سطح a2 مناسب چه افرادی است؟

مباحث سطح a2 زبان آلمانی که از سطوح مقدماتی این زبان نیز محسوب می‌شود، مناسب افرادی است که در سطح مقدماتی آموزش زبان قرار دارند. در واقع افرادی که مدرک سطح a1 زبان آلمانی را دریافت کرده‌اند و با مفاهیم ابتدایی زبان آلمانی آشنایی دارند، می‌تواند برای آموزش سطح a2 اقدام کنند. پس می‌توان گفت پیش نیاز آموزش سطح a2 زبان آلمانی گذراندن سرفصل‌های مربوط به کتاب‌های a1.1 و a1.2 سطوح مقدماتی زبان آلمانی است.

مدت زمان مورد نیاز برای آموزش آلمانی سطح a2

یادگیری زبان یک فرایند شخصی است و احتمال دارد فردی در مدت زمان کوتاه‌تری نسبت به دیگران سطوح مختلف زبان آلمانی را فرا گیرد. این مطلب که شما برای رسیدن به یک سطح از زبان چقدر زمان نیاز دارید به عوامل مختلف زیر بستگی دارد:

  • میزان تعامل با سایر زبان‌آموزان
  • انجام تمرین‌های مکرر
  • تمرکز بر مهارت‌های مختلف مثل مهارت شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن
  • زمان‌بندی منظم و دقیق آموزشی
  • انتخاب منابع مناسب برای آموزش
  • استفاده از منابع آموزشی متعدد مثل ویدیوهای مختلف یا گوش دادن به اخبار
  • میزان سرمایه‌گذاری
  • تعهد فرد و تمرینات مداوم
  • میزان آشنایی قبلی به زبان آلمانی
  • نحوه آموزش و محل یادگیری زبان
  • امکان حضور در بین افراد آلمانی زبان برای آموزش آلمانی سطح a2

زبان آلمانی ایزی دویچ

سخن پایانی

با توجه به اینکه کشورهایی مانند اتریش، آلمان و سوئیس که به زبان آلمانی صحبت می‌کنند شرایط رفاهی و آموزشی خوبی را برای مهاجران فراهم نموده‌اند، امروزه افراد زیادی قصد مهاجرت به این کشورها را دارند. اما نکته مهم برای حضور در این کشورها و کسب موقعیت‌های شغلی در آنجا، داشتن مدرک زبان آلمانی و امکان مکالمه به این زبان محسوب می‌شود.

بنابراین تمامی افرادی که قصد مهاجرت به این کشورها را دارند باید متناسب با فرصت که در اختیار دارند، اقدام به آموزش زبان آلمانی که به سطوح مختلفی تقسیم می‌شود نمایند. پس شناخت سطوح مختلف زبان آلمانی و توانایی‌هایی که پس از گذراندن هر سطح به دست می‌آید، برای مهاجرت به کشورهای آلمانی زبان از اهمیت بالایی برخوردار است./۳۳۷۹۳۹

source

توسط salamathyper.ir