به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، «بدر عبدالعاطی»، وزیر امور خارجه مصر در مصاحبه‌ای در آستانه سفرش به ایالات متحده به منظور شرکت در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل هشدار داد: تشدید تنش بین اسرائیل و حزب‌الله لبنان می‌تواند یک «جنگ منطقه‌ای تمام عیار» را رقم بزند.

در روز سه‌شنبه هفته پیش چند هزار دستگاه پیجر در لبنان منفجر شد که به شهادت دست‌کم ۱۲ نفر منجر شد و بیش از ۲۸۰۰ نفر را مجروح کرد. سپس در روز چهارشنبه در موج دیگری از این انفجارها، بی‌سیم‌ها و لوازم الکترونیک مورد استفاده توسط اعضای حزب‌الله منفجر شد که این بار هم ۲۵ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۶۰۰ نفر مجروح شدند. همچنین حزب‌الله لبنان در روز جمعه اعلام کرد که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه بیروت ۱۶ نفر به شهادت رسیده‌اند، از جمله «ابراهیم عقیل» فرمانده حزب‌الله. این حمله همچنین ۶۶ مجروح به دنبال داشت.

بقایای پیجرهای منفجرشده حزب‌الله لبنان سرنخ‌هایی هستند که نشان می‌دهند رژیم صهیونیستی چگونه این حمله را سازماندهی کرده است. به گفته مقامات امنیتی غربی و رژیم اشغالگر، این حمله بخشی از تلاش پیچیده و ده‌ساله صهیونیست‌هاست برای نفوذ به حزب‌الله و اجرای این عملیات.

عبدالعاطی در مصاحبه با «خبرگزاری فرانسه» اظهار کرد: «نگرانی بزرگی از بابت امکان تشدید تنش در منطقه و منجر شدن این روند به یک جنگ منطقه‌ای وجود دارد. جهش اخیر خصومت‌ها تاثیری منفی بر مذاکرات مربوط به آتش‌بس غزه گذاشته‌اند.»

وزیر امور خارجه مصر گفت: «مصر، قطر و آمریکا عزم تمام و کمال دارند تا به تلاش‌های خود به منظور میانجی شدن برای یک توافق آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها (اسرای صهیونیست) بین حماس و اسرائیل ادامه دهند.»

او گفت: «تمامی مولفه‌های یک توافق آماده است. مشکل فقدان اراده سیاسی طرح اسرائیلی است.»

عبدالعاطی تاکید کرد سیاست‌های «تحریک آمیز» رژیم صهیونیستی عامل جهش اخیر خشونت‌ها و تنش‌ها با حزب‌الله لبنان است.

او اضافه کرد، مصر مشغول مذاکراتی با متحدان بین‌المللی درباره «اهمیت تلاشها برای متوقف کردن تنش‌ها و متوقف کردن سیاست‌های یکجانبه و تحریک آمیز که اسرائیل اجرا می‌کند» است. عبدالعاطی گفت: «یک جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر خدمتی به منافع هیچ طرفی نمی‌کند.»

انتهای پیام

source

توسط salamathyper.ir