خواص رزماری برای پوست و مو : همانطور که می دانید دغدغه خانم ها داشتن پوست و مویی سالم و زیبا است. یکی از راه های داشتن پوست و مویی سالم و جذاب استفاده ار رزماری است. در ادامه همراه ما باشید.

خواص رزماری برای پوست و مو چیست + فواید روغن رزماری برای پوست و مو

خواص رزماری برای پوست و مو

  • برای درمان مؤثر آکنه پوستی

به‌دنبال روشی طبیعی برای رهایی از شر جوش و آکنه می‌گردید؟ رزماری را امتحان کنید! این گیاه پرخاصیت به‌دلیل خواص ضدالتهابی، ضدباکتریایی و ضدمیکروبی بسیار قوی، درمانگر سخت‌ترین آکنه‌های پوستی است. ترکیب عصاره این گیاه یا برگ طبیعی رزماری در روتین مراقبت پوستی می‌تواند یک استراتژی مؤثر برای مدیریت آکنه‌های مزاحم باشد.

  • معجزه ضدپیری پوست

همان‌ قدر که شما نگران پیری زودرس پوست‌تان هستید، رزماری هم نگران شماست! براساس تحقیقاتی که تا امروز انجام‌شده، گیاه رزماری می‌تواند از پوست ما در برابر اثرات مخرب ناشی از اشعه ماوراءبنفش محافظت کند. همچنین می‌تواند چین‌و‌چروک‌های ریزودرشت، که اولین علائم پیری پوست به ‌حساب می‌آیند، را کم‌رنگ و محو کند.

  • تقویت بافت پوست با رزماری

خیلی‌وقت‌ها ظاهر مات و کدر پوستمان از تجمع سلول‌های مرده و گردش خون نامناسب سرچشمه می‌گیرد. یکی از خواص رزماری برای پوست تحریک گردش خون و کمک به تولید سلول‌های تازه است. به همین راحتی فقط با مصرف رزماری می‌توانیم بافت پوست را زنده کنیم و آن را روشن‌تر، صاف‌تر و جوان‌تر نشان دهیم.

  • رفع آثار زخم به‌کمک رزماری

یکی دیگر از خواص رزماری کمک به بهبود زخم‌ها و جلوگیری از تشکیل اسکار است. این خاصیت خوب را مدیون آنتی‌اکسیدان‌ها و خواص ضدالتهابی رزماری هستیم که التهاب و استرس اکسیداتیو ناحیه زخم را به‌طرز چشمگیری کم می‌کند.

  • قطع ریزش مو با گیاه رزماری

تأثیر گیاه رزماری برای مو بر کسی پوشیده نیست. افزایش گردش خون در ناحیه پوست سر، تقویت فولیکول‌ها و جلوگیری از ریزش مو فقط یکی از خواص محبوب آن است. همچنین نباید از تأثیر روغن رزماری بر مو و سلامت آن غافل شوید.

  • رزماری برای تقویت رشد مو

از بهترین خواص رزماری برای مو این است که پوست سر را برای رشد مو تغذیه می‌کند و پس از استفاده منظم، تعداد و ضخامت موهای سر را افزایش می‌دهد.

  • جلوگیری از سفیدی زودرس موها

درمورد تارهای سفید موی سر، پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. از‌آنجا‌که رزماری اثر تیره‌سازی دارد و استفاده مرتب آن می‌تواند جلوی سفیدی زودرس موها را بگیرد، بهتر است آن را در روال مراقبت از موی خود بگنجانید تا دیرتر به تارهای سفید سلام بگویید.

  • درمان مشکلات پوست سر

روغن رزماری سرشار از خواص ضدالتهابی و ضدقارچی و یک داروی ارزشمند برای اگزمای پوست سر است. استفاده از روغن رزماری و اعمال آن روی پوست سر می‌تواند التهاب و خارش را در این ناحیه تسکین دهد و شوره‌های مزاحم را از بین ببرد.

خواص رزماری برای پوست و مو

خواص روغن رزماری بر موها

رزماری حاوی اسید کارنوزیک است که در بهبود آسیب عصبی و بافتی و همچنین در افزایش گردش خون شناخته شده است. علت اینکه گردش خون برای کمک به رشد مو بسیار مهم و ضروری است، به این دلیل است که بدون تامین میزان خون مناسب، فولیکول‌ها قادر به دریافت مواد مغذی مورد نیاز برای رشد مو نخواهند بود و احتمال از بین رفتن آنها افزایش می‌یابد.

فواید روغن رزماری بر پوست

  • کمک به کاهش خطوط ریز صورت

روغن رزماری با محتوای غنی از آنتی اکسیدان‌ها علاوه بر محافظت از پوست صورت شما در برابر رادیکال‌های آزاد مضر و آلاینده‌های شیمیایی، به رفع افتادگی و رفع خطوط ریز صورت کمک می‌کند.

  • کمک به بهبود آکنه و جوش‌های صورت

روغن رزماری با خواص ضد باکتریایی خود می‌تواند در بهبود جوش صورت و جلوگیری از ورود باکتری‌ها به منافذ پوست مؤثر باشد. رزماری با تمیز کردن منافذ باز پوست، جوش‌ها را به حداقل رسانده و از ایجاد آنها جلوگیری می‌کند.

  • کاهش منافذ باز پوست صورت با روغن رزماری

اگر منافذ پوست صورت شما بزرگ شده است، می‌توانید از روغن رزماری برای کوچک کردن منافذ و سفت کردن پوست خود استفاده کنید. این روغن می‌تواند یک راه‌حل طبیعی و بدون عوارض برای شما باشد.

  • رفع پفی و سیاهی زیر چشم‌ها

روغن رزماری با خواص آنتی باکتریال و آنتی اکسیدانی و کمک به افزایش گردش خون می‌تواند در کاهش پفی و سیاهی زیر چشم‌ها موثر باشد. اگر از پفی زیر چشم‌هایتان خصوصا صبح‌ها رنج می‌برید، کافی است از خواص این روغن استفاده نمایید.

نحوه استفاده روغن رزماری برای مو ها

  1. ابتدا موهای خود را بخوبی با آب ولرم بشوئید و خشک کنید.
  2. سپس مقداری از روغن رزماری را به موها و پوست سر خود بمالید.
  3. برای کمک به جذب بهتر و تاثیرگذاری بیشتر، سعی کنید به آرامی روغن را روی موهای خود ماساژ دهید.
  4. اجازه دهید روغن به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی موهایتان بماند. سپس آن را بشوئید.
  5. برای کسب نتایج مورد نظر خود می‌توانید ۲ تا ۳ بار در هفته از رزماری استفاده کنید.

استفاده روغن رزماری بر پوست صورت

  1. ابتدا صورت خود را با یک پاک‌کننده طبیعی مانند گلاب تمیز کنید.
  2. شب (قبل از خواب) مقداری از روغن را به آرامی به صورت خود بمالید.
  3. در نواحی دارای چین و چروک و تیرگی پوست، سعی کنید روغن را با نوک انگشتان خود ماساژ دهید.
  4. اجازه دهید روغن در حدود ۱۵ دقیقه روی پوست صورت شما باقی بماند.
  5. می‌توانید از روغن رزماری ۱ تا ۲ بار در هفته استفاده کنید تا چین و چروک را کاهش داده و پوستی صاف و یکدست داشته باشید.

استفاده از گیاه رزماری برای مو

  1. یک لیوان آب را در ظرف مناسب ریخته و بجوشانید.
  2. به محض جوش آمدن آب یک مشت برگ رزماری خشک شده به آن اضافه کنید.
  3. پنج دقیقه زمان جوش بهینه برای آزادسازی بالاترین غلظت ترکیبات فنلی لازم است.
  4. اجازه دهید برگ رزماری در آب جوش به مدت پنج ساعت دم بکشد.
  5. پس از خنک شدن، مخلوط را در آب رقیق کنید تا برای آبکشی موهایتان کافی باشد. همچنین می‌توانید این محلول غلیظ را به نسبت ۴ به ۱ به شامپویتان اضافه کنید.
  6. بعد از اینکه موهایتان را شامپو زدید از آبکشی مو با آب رزماری در موهایتان استفاده کنید.
  7. اجازه دهید آب رزماری حداقل یک ساعت روی موهایتان بماند.
  8. سپس موهایتان را با آب معمولی آبکشی کنید.

 

source

توسط salamathyper.ir