در حال حاضر نگهداری از افراد سالمند هم در منزل توسط پرستار و هم در خانه سالمندان انجام می شود. افراد سالمندی که به تنهایی زندگی می کنند، ممکن است به دلایلی مانند بیماری نتوانند کارهای روزانه خود را به درستی انجام دهند. به این ترتیب برای ادامه زندگی ملزم به استخدام پرستار یا زندگی در خانه سالمندان می شوند. بزرگ ترین دغدغه افراد سالمند و خانواده آنها، انتخاب بین استخدام پرستار در خانه یا زندگی در خانه سالمندان است. هر کدام از این دو مزایا و معایبی دارند که در ادامه این مطلب به بررسی مقایسه پرستار سالمند در منزل با خانه سالمندان می پردازیم.

مقایسه استخدام پرستار سالمند در منزل با خانه سالمندان

مهم ترین تفاوت نگهداری از افراد سالمند در منزل یا خانه سالمندان، هزینه های آن است. هزینه نگهداری از سالمندان در خانه سالمندان با توجه به مراقب های ویژه و خدمات خاص بیشتر از خانه است. بسیاری از افراد بر این باور هستند که نگهداری از افراد سالمند در خانه سالمندان بهتر است. چون سالمندان با افراد هم سن و سال خود در ارتباط هستند و می توانند با دیگران ارتباط اجتماعی برقرار کنند. از طرفی سالمند با زندگی در منزل شخصی اش، حریم خصوصی خود را خواهد داشت و بیشتر احساس امنیت می کند.

یکی دیگر از مهم ترین تفاوت های پرستاری سالمند در خانه سالمندان و منزل، کیفیت کار و خدمات است. با استخدام پرستار سالمند در منزل از مراکز معتبر و شناخته شده، امکان مراقبت تخصصی و بهتر از فرد سالمند در خانه فراهم می شود. در صورتی که مراقبت از سالمندان در خانه سالمندان با توجه به کیفیت و همچنین خصوصی یا دولتی بودن موسسه متفاوت است. به طور کلی نگهداری از فرد سالمند در خانه یه خانه سالمندان دو مقوله کاملاً متفاوت هستند و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

مزایای استخدام پرستار سالمند در منزل

طبق تحقیقاتی که در مورد نگهداری از افراد سالمند انجام شده است، این افراد زندگی در خانه را به زندگی در خانه سالمندان ترجیح می دهند. بسیاری از این افراد با دور شدن از محیط خانه، امنیت و آرامش خود را از دست می دهند و ممکن است بیمار شوند. سالمندان با زندگی در خانه شخصی خود و داشتن پرستار، علاوه بر زندگی در محیطی آشنا، استقلال خود را از دست نمی دهند. در ادامه به سایر مزایای استخدام پرستار سالمند در منزل اشاره می کنیم.

مراقبت بهتر و شخصی

هنگامی که افراد سالمند در خانه خود از خدمات پرستاری بهره می برند، خدمات مراقبتی به صورت شخصی و با کیفیت بالاتری انجام می شود. به این ترتیب پرستار زمان بیشتری برای رسیدگی به امور خصوصی سالمند دارد. با استخدام پرستار، توجه بیشتری شامل حال سالمند می شود در صورتی که در خانه سالمندان با توجه به تعداد بیشتر افراد چنین چیزی مقدور نیست.

هزینه مناسب تر نسبت به خانه سالمندان

بسیاری از افراد سالمند در تمام ساعات روز به پرستار نیاز ندارند و فقط بعضی از ساعات به خدمات پرستار احتیاج دارند. در صورتی که اگر افراد در خانه سالمندان زندگی کنند، هزینه نگهداری شبانه روزی آنها باید به طور کامل پرداخت شود. با استخدام پرستار در منزل، با توجه به تعیین ساعات مراقبت و تعیین خدمات، هزینه ها تا حد زیادی کم می شوند.

معاشرت با دوستان و خانواده

با استخدام یک پرستار حرفه ای از یک مرکز شناخته شده، فرد سالمند بدون هیچ نگرانی در خانه خود زندگی می کند و دغدغه ای ندارد. به این ترتیب می تواند به کارهای شخصی و دلخواه خود مشغول شود و هر زمان که بخواهد دوستان و خانواده اش را ملاقات کند. این امر موجب استقلال و حفظ عزت نفس فرد سالمند می شود.

مزایای خانه سالمندان

مهم ترین مزیت خانه سالمندان در مقایسه با استخدام پرستار سالمند در خانه، وجود امکانات و تجهیزات پزشکی در خانه سالمندان است. در خانه سالمندان کلیه خدمات پزشکی به صورت حرفه ای و دقیق برای سالمندان فراهم است و همه از امکانات پزشکی بهره می برند. این در حالی است که در خانه شخصی امکان آماه کردن بعضی تجهیزات پزشکی برای افراد سالمند و بیمار وجود ندارد. در ادامه این مطلب به سایر مزایای زندگی در خانه سالمندان اشاره می کنیم.

مراقبت تمام وقت پزشکی

افراد سالمند با زندگی در خانه سالمندان به صورت شبانه روزی از خدمات این مرکز بهره می برند و همیشه تحت مراقبت پزشکی هستند. سالمندان طبق یک برنامه دقیق و منظم، تحت مراقبت پزشکی هستند تا مشکلی برای آنها پیش نیاید.

امنیت بیشتر

خانه سالمندان برای افراد سالمندی که مبتلا به بیماری آلزایمر هستند، امنیت بیشتری دارد. از آنجایی که خطر خارج شدن از خانه و گم شدن برای افراد مبتلا به فراموشی وجود دارد، خانه سالمندان برای نگهداری آنها امن تر است.

حفظ تعاملات اجتماعی

حضور در خانه سالمندان برای افراد مسن، به آنها فرصتی برای برقراری روابط اجتماعی و تعامل با سایر سالمندان می دهد. سالمندانی که با افراد زیادی در ارتباط بوده اند و از ارتباط با دیگر افراد لذت می برند، روحیه شادی دارند. این افراد از برقراری ارتباطات جدید با سایر افراد شادتر می شوند.

پرستار سالمند در کرج

شرکت پرستاری در کرج

شرکت های پرستاری زیادی در شهر کرج وجود دارد ولی انتخاب یک شرکت معتبر ممکن است با چالش های زیادی به همراه باشد. شرکت پرستاری دنیای آرامش یکی از بهترین و معتبرترین این شرکت ها است. این شرکت با داشتن مجوزهای لازم وکادر حرفه ای به خوبی از افراد سالمند در منزل شخصی آنها مراقبت می کند. دنیای آرامش تمام خدمات لازم و ضروری در خصوص نگهداری و مراقبت را با بهترین قیمت پرستار سالمند در منزل کرج را ارائه می دهد. به این ترتیب می توانید با خیال راحت عزیزان خود را به ما بسپارید. به طور کلی برای انتخاب پرستار، این موارد را در نظر داشته باشید.

  • مهارت پرستار: بهتر است پرستار با توجه به خدماتی که سالمند نیاز دارد، انتخاب شود. مثلاً اگر سالمند در طول روز یا هفته به تزریقات نیاز دارد، پرستاری انتخاب کنید که در این زمینه ماهر باشد.
  • تجربه کافی پرستار: تجربه پرستار یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که در زمان استخدام او باید در نظر بگیرید. پرستارانی که در نگهداری از سالمند تجربه زیادی دارند، با درک بهتر شرایط آنها به بهترین شکل به آنها رسیدگی می کنند.

شرکت دنیای آرامش

جمع بندی

انتخاب خانه سالمندان یا استخدام پرستار در منزل به طور کامل بستگی به شرایط سالمند و اطرافیان او دارد. خانه سالمندان به ویژه مراکز خصوصی با توجه به خدمات و فضایی که ارائه می دهند، هزینه زیادی دریافت می کنند. این در حالی است که با استخدام پرستار در منزل، سالمندان از خدمات مراقبتی با هزینه کمتری بهره مند می شوند. به این ترتیب برای انتخاب بین این دو مورد، بهتر است ابتدا شرایط روحی و جسمانی سالمند و سپس هزینه ها را در نظر بگیرید.

شرکت خدمات پرستاری دنیای آرامش، با استخدام پرستاران حرفه ای این امکان را برای افراد سالمند فراهم می کند تا در خانه خود از خدمات با کیفیت پرستاری بهره ببرند.

source

توسط salamathyper.ir