سودابه بیضایی، بازیگر ایرانی، در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۶۰ در شیراز متولد شد و در سریال “طوبی” نقش آنیه را ایفا می کند. او مجرد است و تاکنون ازدواج نکرده است. برای دیدن نقش وی در سریال طوبی و فعالیت های هنزیش با حرف تازه همراه باشید.

بیوگرافی سودابه بیضایی بازیگر نقش آنیه در سریال طوبی + عکس همسر و زندگی شخصی

سودابه بیضایی در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۶۰ در شیراز به دنیا آمد. او فارغ التحصیل رشته زبان و ادبیات فارسی است و از کودکی علاقه مند به نویسندگی بود.

سودابه بیضایی فعالیت هنری خود را در سن ۲۱ سالگی و در سال ۱۳۸۱ با شرکت در کلاس های استاد سمندریان آغاز کرد. اولین تجربه حرفه ای او در عرصه بازیگری با فیلم “گیس بریده” در سال ۱۳۸۵ بود.

نقش های برجسته

سودابه بیضایی در سریال های متعددی ایفای نقش کرده است. از جمله نقش های برجسته او می توان به نقش “سروان نگار عزیزی” در سریال “هوش سیاه” و نقش “مهری” در سریال “ارمغان تاریکی” اشاره کرد. همچنین او در سریال “نفس” نقش یکی از اعضای مجاهدین خلق را ایفا کرده است.

سوابق هنزی سودابه بیضایی

نقش آنیه در سریال طوبی

در سریال “طوبی”، سودابه بیضایی نقش آنیه، یک زن متمول عراقی را بازی می کند. این سریال به کارگردانی سعید سلطانی، داستان زندگی زنی به نام طوبی را روایت می کند که از دهه ۵۰ تا دهه ۸۰ ادامه دارد.

زندگی شخصی سودابه بیضایی

خانم بیضایی فرزند اول یک خانواده پنج نفره است و دو خواهر کوچکتر از خود دارد که یکی گریمور و دیگری مهندس معماری است. مادر او استاد یک موسسه پوست در شیراز و پدرش معلم شیمی بازنشسته است.

زندگی شخصی سودابه بیضایی

همسر و فرزندان

با وجود انتشار تصاویری با عنوان خانم بیضایی و همسرش، باید بدانید که این خانم بازیگر تا به حال صحبتی درمورد همسر و ازدواجش نداشته و اینطور که پیداست، خانم بازیگر مجرد است و فرزندی ندارد.

علاوه بر بازیگری، خانم بیضایی در زمینه مستندسازی و نویسندگی نیز فعالیت دارد. او تاکنون چندین مستند ساخته و یک مجموعه داستان کوتاه به نام “نقطه اتصال” از او به چاپ رسیده است.

خانم بیضایی با تعهد و توانمندی های خود در عرصه های مختلف هنری، از جمله بازیگری، مستندسازی و نویسندگی، جایگاه ویژه ای در هنر ایران دارد. نقش های متنوع و برجسته او در سریال ها و فیلم های مختلف، او را به یکی از چهره های محبوب و شناخته شده تبدیل کرده است.

source

توسط salamathyper.ir