میثم افشار، دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، با تجربه ای گسترده در حوزه های امداد و نجات و مدیریت بحران منصوب شده است. او پیش از این سمت، در نقش های مختلف مدیریتی و اجرایی در جمعیت هلال احمر فعالیت داشته است.

بیوگرافی میثم افشار دبیرکل هلال احمر + سوابق کاری و عکس

میثم افشار در تاریخ ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ به عنوان دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران منصوب شد. پیش از او، دکتر یعقوب سلیمانی این سمت را بر عهده داشت. انتصاب افشار توسط پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر، انجام شد.

سوابق کاری میثم افشار

متن حکم انتصاب

در متن حکم انتصاب میثم افشار آمده است:

جناب آقای دکتر میثم افشار، با توجه به تعهد، توانمندی، شایستگی و تجربیات ارزنده جنابعالی و در اجرای بند یک از ماده ۹ قانون اساسنامه جمعیت، به عنوان دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران منصوب می شوید. جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در راستای اهداف عالیه بشر دوستانه و طبق اساسنامه، برنامه ها و فعالیت های خود را مطابق با ارزش های سازمانی، مسئولیت های قانونی، نیازها و اولویت های جامعه به ویژه گروه های آسیب پذیر و آسیب دیده و ظرفیت های خود تعریف و اجرا می کند و مسئولیت خطیری را در ارائه خدمات بشر دوستانه و داوطلبانه بر عهده دارد.

بیوگرافی میثم افشار

انتظارات و مسئولیت ها

بر این اساس، از جنابعالی انتظار می رود به عنوان دبیرکل این جمعیت، همه توان خود را در چارچوب موازین قانونی، شرعی و سیاست ها و اسناد بالادستی به ویژه برنامه های تدوین شده به کار گرفته و ضمن توجه به مأموریت های ملی و فراملی و نگاهی نوآورانه همراه با روحیه انقلابی و جهادی، با بهره گیری از ظرفیت های درون و برون سازمانی برای تحقق اهداف متعالی و انسان دوستانه گام بردارید. همچنین، با حرکت پرشتاب در مسیر کمک به محرومان و رساندن این نهاد به جایگاه مطلوب تر در زمینه کرامت کوشا باشید و گزارش اقدامات را به طور مستمر ارائه نمایید.

در این مسیر، بر تقویت اعتماد عمومی به عنوان سرمایه اجتماعی و بسترسازی برای جلب مشارکت بیش از پیش جوانان و داوطلبان و پیگیری نظام مند و اصولی امور و وظایف اجرایی، توسعه فعالیت های جمعیت را جزء دغدغه های اصلی خود قرار داده و برای شناسایی و رفع کاستی ها و پیش بینی خدمات مطلوب برای آینده تأکید نمایید.

امید است با استعانت از خداوند متعال در جهت رسیدن به اهداف ماندگار جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گام های اساسی برداشته و با فصل الخطاب قرار دادن منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، در سایه همدلی، هم افزایی و همراهی مدیران و همچنین استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود، در انجام وظایف پیروز و سربلند باشید.

source

توسط salamathyper.ir