پشت پرده توهین زشت نماینده طالبان به سرود ملی ایران و واکنش ها را ببینید

عکسی از توهین نماینده طالبان هنگام پخش سرود ملی ایران و بلند نشدن در حین پخش سرود ملی کشورمان در کنفرانس وحدت اسلامی در تهران با واکنش های تند ایرانی ها همراه بود. اما ماجرای توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران چه بود و چرا نماینده طالبان هنگام پخش سرود ملی ایران بلند نشد؟

به تازگی نماینده طالبان در آغاز این مراسم اجلاس بین المللی وحدت اسلامی در تهران، هنگام نواخته شدن سرود ملی ایران، در حالی که همه حاضران طبق عرف، به احترام آن ایستاده بودند، برنخاست و روی صندلی خود نشست و به صورت علنی به نماد ملی ایرانیان، توهین کرد.

پشت پرده توهین زشت نماینده طالبان به سرود ملی ایران و واکنش ها را ببینید

چرا نماینده طالبان هنگام پخش سرود ملی ایران بلند نشد؟

نماینده طالبان در تهران که در کنفرانس وحدت اسلامی در تهران از جا برنخاست و به سرود ملی ایران بی احترامی کرد گفت که به هیچ عنوان قصد بی‌احترامی به سرود جمهوری اسلامی ایران را نداشتم.

عذرخواهی

وی دلیل این اقدام را احترام به سنت و عرف این گروه اعلام کرده و گفت که در کشور خودمان هنگام پخش سرود در جای خود می‌نشینیم و این عرف ماست.
انتظار می رود دولت جمهوری اسلامی، برای حفظ احترام کشور ، دستکم به اخراج فرد توهین کننده اقدام کند. این مایه شرمساری ملی است که نماینده کشور دیگری در یک اجلاس بین المللی و روی آنتن زنده تلویزیون به میزبان توهین کند و همچنان در کشور میزبان بماند.

چند روز قبل نیز نماینده دیگر طالبان در پاکستان در همایشی به هنگام نواخته شدن سرود ملی پاکستان، نایستاده بود. اما وزارت خارجه پاکستان این رفتار را «بی‌نزاکتی دیپلماتیک» خوانده و سفیر طالبان را احضار کرده بود. طالبان درباره آن بی احترامی گفتند که چون موسیقی نواخته می شده، نماینده شان نایستاده است و اگر سرود ملی بدون موسیقی یا توسط کودکان اجرا می شود، نماینده شان بر می خاست و دست به سینه می گذاشت! این همایش روز پنج‌شنبه، ۲۹ سنبله، با حضور مسعود پزشکیان، رییس جمهور ایران، در تهران برگزار شد.

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان به توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران در همایش بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران نوشت: عدم احترام به اصول دیپلماتیک با بهانه ممنوعیت نواختن موسیقی از مبادی شریعت معنا و مصداقی ندارد، چه اگر این بود استماع را نیز شامل می‌گردید.

واکنش کابران

اخراج کنید تا درس عبرت دیگر افرادطالبان شود.

*********
اصلا نمی دونه دیپلماسی چیه

*********
نتیجه سیاستای غلط این همه سال در ارتباط با طالبان میشه این که این هم به خودش جرات میده به ایران احترام نزاره

**********

بابا این بندگان خدا اصلا نمی‌دانند سرود ملی یک کشور یعنی چه؟

**********
باید طبق قوانین هر کشوری که داخلش هستند عمل کند نه کشور خودشان

واقعا متاسفم برای خودمون

********
وقتی گفته میشه ” تفکر طالبانی” یعنی این . در هر جایی هم ممکنه این جمود فکری و بنیاد گرایی باشه

*******
اگر حکومت طالبان را رسماً پذیرفته و اعلام کرده آید پس سفیرش را را به وزارت خارجه احضار و اعتراض شدید بنمایید

source

توسط salamathyper.ir