مانیتورهای 4K از سال ۲۰۰۱ به بازار آمده‌اند، اما در سال ۲۰۲۴ قیمت آنها به پایین‌ترین حد خود رسیده است. اکنون می‌توانید مانیتورهای 4K را با قیمتی معقول تهیه کنید (البته با توجه به بودجه متوسط یک کاربر فرنگی) و از وضوح بسیار بالا و کیفیت رنگ بهتری بهره‌مند شوید. اگر به دنبال تجربه بهتری از نمایشگرهای خود هستید، مانیتورهای 4K انتخاب مناسبی خواهند بود.

مزایای خرید مانیتور 4K

امروزه مانیتورهای 4K دیگر مانند گذشته گران نیستند و حتی می‌توانید مدلی با قیمت کمتر از ۲۰۰ دلار نیز پیدا کنید. هرچند که در این محدوده قیمت ممکن است نرخ تازه‌سازی تصویر یا کیفیت ساخت پایین‌تر باشد، اما همچنان از رزولوشن بالای 3840×2160 بهره‌مند خواهید شد. اگر استفاده شما از مانیتور محدود به تماشای محتوا یا کارهای روزمره است، این موارد برای شما اهمیت زیادی نخواهند داشت.

با افزایش قیمت، امکانات بیشتری مانند نرخ تازه‌سازی بالاتر، گزینه‌های اتصال بیشتر و پشتیبانی از HDR و فناوری‌های پیشرفته مانند FreeSync و G-Sync را خواهید داشت که تجربه‌ای بهتر به‌خصوص در گیمینگ فراهم می‌کنند. به عنوان مثال، می‌توانید مانیتوری پیشرفته با نرخ تازه‌سازی 144 هرتز یا مانیتورهای خمیده برای تجربه‌ای متفاوت از نمایشگر داشته باشید.

مانیتورهای پیشنهادی در بازار

KOORUI 27 اینچی 4K

اگر بودجه محدودی دارید و نیازی به گیمینگ در وضوح 4K ندارید، این مانیتور با قیمت حدود ۱۷۵ دلار گزینه‌ای مناسب است. این مانیتور با رزولوشن 3840×2160، پوشش 85 درصدی DCI-P3، و پشتیبانی از رنگ 10 بیتی عرضه می‌شود. اگرچه نرخ تازه‌سازی آن تنها 60 هرتز است، اما برای استفاده‌های عادی و کارهای غیرحرفه‌ای بسیار مناسب است. همچنین مانیتور دارای پورت‌های HDMI، DisplayPort و جک 3.5 میلی‌متری صداست.

ASUS TUF Gaming VG289Q1A

این مانیتور ۲۸ اینچی، هرچند که تنها 60 هرتز نرخ تازه‌سازی دارد، اما با توجه به قیمت ۲۲۰ دلاری خود یک گزینه مناسب برای کارهای رنگی و گیمینگ سبک است. پشتیبانی از HDR10، رنگ 10 بیتی، و 90 درصد پوشش DCI-P3 آن را به گزینه‌ای جذاب برای ویرایش عکس و ویدئو تبدیل کرده است. همچنین فناوری‌هایی مانند Adaptive-Sync و FreeSync تجربه روان‌تری را در گیمینگ فراهم می‌کنند.

Acer Predator XB273K

برای افرادی که به دنبال بهترین‌ها هستند و می‌توانند مبلغ ۳۹۹ دلار پرداخت کنند، این مانیتور با نرخ تازه‌سازی ۱۶۰ هرتز و زمان پاسخگویی ۰.۵ میلی‌ثانیه انتخابی عالی است. این مانیتور علاوه بر پوشش ۹۵ درصدی DCI-P3، پشتیبانی از FreeSync Premium و DisplayHDR 400 را نیز ارائه می‌دهد و مناسب گیمینگ و کارهای حرفه‌ای است.


در سال ۲۰۲۴، مانیتورهای 4K هم‌اکنون با قیمتی مناسب‌تر در دسترس هستند و امکانات بسیار پیشرفته‌ای دارند. اگر تاکنون با مانیتورهای 1080p کار کرده‌اید، با یک مانیتور 4K بهبود قابل توجهی در کیفیت تصویر و وضوح مشاهده خواهید کرد. همچنین، قیمت‌ها به قدری پایین آمده‌اند که ارتقاء به این نوع نمایشگرها ارزشمندتر از همیشه شده است.



توصیه می‌کنیم بخوانید:

بازنویسی م. کاشیگر

نکته  جالب در زندگی ماکسیم این بود که هر وقت مصمم می‌شد تا ماشینِ‌زمان را بسازد، همیشه وقت کم می‌آورد تا با فراغ خاطر به‌ اختراع خود برسد: گاه زنش بود که…

فرانک مجیدی: پنجاه سال پیش، اعتراضات گسترده‌ی دستیابی به حقوق مدنی برابر توسط سیاه‌پوستان آمریکا، گام بلندی بود که به واسطه‌ی شکست‌های بسیار پیشین برداشته‌شد. طبق قانونی که در…

– سال‌های بین 1939 تا 1945: پوسترهایی که انگلیس در ایران چاپ می‌کرد:


– سال‌های دهه 1970، آگهی‌های تلویزیون زنیت کرومو کالر:

– سال 1935: کتاب‌خوان‌های فردا! مقایسه‌اش…

این عکس را ببینید، به نظرتان توده‌ای که در شکم «جیمی هیلتون» Jamie Hilton، ملکه زیبایی سابق آیداهو قرار دارد، چیست؟



اولین بار که خودم را عکس دیدم، گفتم احتمالا در حین…

داروی وارفارین که برای رقیق کردن خون استفاده می‌شود، دارویی است که دوز آن باید خیلی دقیق محاسبه شود. اگر کمتر از دوز لازم داده شود بیمار در معرض لخته شدن خون و فرستاده شدن این…

گاهی وقتی جریان الکتریسیته روی اجسام نارسانا تخلیه شود، به صورت شاخه شاخه مسیر خود را طی می‌کند.



نخستین بار یک فیزیکدان آلمانی به نان گئورک کریستوف لپچنبرگ، متوجه این…

source

توسط salamathyper.ir