تفریح در قشم

جزیره کیش با هتل ‌های بی‌نظیری که دارد همیشه بهترین مکان برای تفریح و تجارت بوده است. این جزیره زیبا و دیدنی در خود جاذبه‌های شگفت‌انگیزی را جای داده است. علاوه‌بر این مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری می‌توانید از تفریحات بی‌نظیر کیش نیز بهره‌مند شوید.

از‌آن‌جایی‌که سفر به سواحل مدیترانه در یونان، قبرس یا اسپانیا هزینه‌های بسیاری را با خود درپی دارد می‌توانید با صرف مبالغی بسیار کم‌تر و اقتصادی‌تر به این جزیره سفر کرده و از امکانات عالی آن بهرمند شوید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با این جاذبه‌ها بیشتر آشنا کنیم تا سفری خاطره‌انگیز‌تر به این جزیره داشته باشید.

کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی

یکی از جاهای دیدنی و بسیار محبوب در جزیره کیش کشتی معروف یونانی جزیره است که تابه‌حال نماهای مختلفی از آن را دیده‌اید. تنها به این دلیل که سوژه بسیار زیبا و به‌یادماندنی برای عکاسی است. اما اگر فرصت سفر به جزیره را داشتید و در اولین روز از اقامت خود در هتل سینگو قشم یا هر اقامتگاه دیگر تصمیم گرفتید تا از مکان‌های دیدنی سواحل این جزیره دیدن کنید حتما بازدید از کشتی یونانی را ازدست ندهید.

ثبت این خاطره با لنز دوربین شما می‌تواند خاطره‌انگیزتر باشد. اما ماجرای به‌گل نشستن این کشتی یکی از دلایل جذابیت آن برای بازدید از سواحل جزیره است. این کشتی ساخت کشور انگلستان بوده و به یونان تعلق دارد. اما با رسیدن به جزیره و داشتن مشکلات فنی زیاد قادر نبودند تا این کشتی را به یونان بازگردانند. ازهمین‌رو این کشتی در ساحل جزیره کیش باقی ماند و تصویری زیبا، هر روز در زمان غروب خورشید از خود نمایان کرد.

بازدید از خانه اعیانی در جزیره کیش

اگر از آن دسته از افرادی هستید که برای اولین‌بار به این جزیره سفر کرده‌اید می‌توانید پس‌از اقامت خود در هتل آرتا یا هتل قشم تنها به این علت که یکی از بهترین اقامتگاه‌های جزیره محسوب می‌شوند باید از مکان‌های پربازدیدی مانند خانه اعیانی جزیره کیش نیز دیدن کنید.

این‌ کار را با حوصله انجام دهید. روز اول اقامت را استراحت کرده و برای شروع بازدید از جزیره، خانه اعیانی را انتخاب کنید. در واقع یکی از مکان‌های دیدنی و تاریخی جزیره که سازه‌ای خشتی و آجری به‌حساب می‌آید از زیبایی منحصربه‌فردی برخوردار است.

در بین سازه‌های مدرن و امروزی جزیره، بازدید از مکان‌های تاریخی می‌تواند وجود شما را به این جزیره بیشتر وصل کند و یادآور زندگی مردمانی باشد که زمان بسیار طولانی قبل‌از شما در این بخش از خاک ایران حضور داشتند و زندگی می‌کردند. قدمت این سازه‌ها به دوران ایلخانی می‌رسد و بازدید از آن می‌تواند سفر شما را خاطره‌انگیزتر کند.

دیدن از آب‌انبار دوقلوها

آب انبار

این مکان نامی جالب توجه دارد و با شنیدن آن به‌طور حتم تمایل به دیدن آن از نزدیک خواهید داشت. اما این مکان چه خصوصیت منحصربه‌فرد و قابل‌توجهی دارد؟ برای بازدید چه افرادی مناسب است؟ می‌تواند سرگرم‌کننده باشد؟

ازآن‌جایی‌که بیشتر افراد برای تجارت و تفریح‌های مدرن و خرید به کیش سفر می‌کنند و شاید ذهنیت درستی از مکان‌های تاریخی جزیره نداشته باشند، اطلاع از وجود همچنین سازه‌ای سخت است. بیشتر مسافران با آن آشنا نیستند و تنها افرادی که با هدف دیدن خود جزیره و استفاده از جاذبه‌های گردشگری آن به این شهر سفر می‌کنند هتل خود را برای دیدن این آب‌انبار ترک خواهند کرد.

از این آب‌انبار در گذشته برای نگه‌داری و البته خنک نگه‌داشتن آب استفاده می‌کردند. بادگیرهایی که برای ساخت و معماری این بنا در نظر گرفته‌اند آن را بسیار شبیه به خانه‌های کویری کرده است و این می‌تواند بسیار جذاب و دیدنی باشد.

درخت سبز کیش یکی از نمادهای زیبای جزیره

ازآن‌جایی‌که ممکن است این درخت را در صفحات مجازی دیده‌ باشید و خاطره‌های به‌اشتراک‌ ‌گذاشته‌شده بسیاری از آن را تجربه کرده یا شنیده باشید پس می‌توان گفت که این درخت نیز مانند کشتی یونانی یکی از مهم‌ترین نماندهای جزیره کیش به‌حساب می‌آید.

در کنار تفریحاتی که در هتل یا محل اقامت خود دارید یا در بین خریدهای روزانه خود از مراکز تجاری سری به این درخت زده و آن را از نزدیک ببینید و آن را حس کنید.

وجود چنین جاذبه‌هایی می‌تواند به شما این حس را منتقل کنند که به زندگی بومی‌های این جزیره نزدیک‌ شده‌اید و فرصتی دارید تا از فضای مدرن کیش دور باشید. این درخت در شمال جزیره قرار دارد و به‌علت عمر طولانی و فرم خاصی که دارد به یک نماد و جاذبه گردشگری مهم در کیش تبدیل شده است. محلی‌ها بر این باور هستند که عمر این درخت به بیش‌از 600 سال می‌رسد و این یک واقعه شگفت‌انگیز است.

جزیره هندورابی در جاهای دیدنی کیش

حالا که فرصت سفر به جزیره را داشته‌اید و در آن اقامت کرده‌اید پس، از فرصت استفاده کرده و محدودیت‌ها را کنار بگذارید و سری به اطراف کیش نیز بزنید. جزیره هندورابی یکی از جاذبه‌های بسیار دیدنی در اطراف جزیره است که می‌تواند کیفیت سفر شما به کیش را چندین برابر کند. این جزیره یکی از مکان‌های تفریحی کیش محسوب می‌شود.

مساحت هندورابی 23 کیلومترمربع و ارتفاع آن از سطح دریا 29 متر است. باتوجه به این موضوع که جزیره کیش دست‌خوش تغییراتی با سازه‌های مدرن شده است و بافت قدیمی و محلی خود را از دست داده، سفر به جزایری مانند هندورابی می‌تواند اقامت در کیش را برای شما دل‌نشین‌تر کند و این فرصت را پدید آورد تا با بافت‌های قدیمی و طبیعت بکر جزیره نیز آشنا شوید.

در واقع این جزیره در قرن 15 به اشغال پرتغالی‌ها درآمده بود. دقیقا به همین دلیل است که بقایای توپ‌های جنگی قدیمی از آن دوران به‌یادگار مانده‌اند. برای رفتن به جزیره هندورابی می‌توانید از قایق‌های چارتری که در اسکله ماهیگیری کیش وجود دارند، استفاده کنید.

جمع‌بندی

کیش به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم گردشگری در کشور توانسته سالانه تعداد بی‌شماری مسافر، تاجر و گردشگر را به خود جذب کند. این جزیره باوجود تفریحات بی‌نظیری که دارد امکان خرید و بازدید از مکان‌های دیدنی را نیز برای شما فراهم می‌آورد.

هرچند اقامت در مهمان‌خانه‌های کیش نیز یکی از مزیت‌های مهم در سفر به این جزیره است که با امکانات منحصربه‌فرد و بی‌نظیری که دراختیار مسافران قرار می‌دهد، توانسته‌اند کیش را به یک مرکز تفریحی بزرگ در کشور تبدیل کند. اسنپ تریپ بهترین پلتفرم برای خرید بلیط و رزرو هتل محسوب می‌شود که می‌توانید به آن مراجعه کنید.

source

توسط salamathyper.ir