به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا،در بیست و ششمین همایش بین‌المللی آسیب‌شناسی و طب آزمایشگاه، دکتر علی جعفریان، مشاور عالی و جانشین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به تأثیر عمیق علوم آزمایشگاهی در درمان و آموزش اشاره کرد و گفت: “همه توفیقات ما در عرصه‌های مختلف علوم پزشکی به دلیل برخورداری از نیروی انسانی خبره و دلسوز است.”

وی با تأکید بر اهمیت نیروی انسانی در موفقیت‌های سیستم بهداشت و درمان کشور، افزود: “تمرکز اصلی وزارت بهداشت در دوره جدید بر بهبود و توسعه سرمایه انسانی است.” جعفریان با نگاهی به ۴۰ سال گذشته، تصریح کرد که اگر ایران توانسته است در عرصه پزشکی دستاوردهایی به دست آورد، این موفقیت‌ها به خاطر وجود نیروهای انسانی با قابلیت و تعهد بوده است.

جعفریان همچنین به مشکلات و نارسایی‌های موجود در سیستم بهداشت و درمان اشاره کرد و از جامعه پزشکی خواست تا با همکاری و همیاری یکدیگر، در راستای حل این مسائل اقدام کنند. او ابراز امیدواری کرد که با همت تمامی دست‌اندرکاران، بتوانیم به سمت یک سیستم بهداشت و درمان بهینه‌تر حرکت کنیم.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که همواره توجه به منابع انسانی به‌عنوان یکی از ارکان اساسی برای بهبود کیفیت خدمات درمانی و آموزش پزشکی در کشور مورد تأکید قرار گرفته است. وزیر بهداشت و تیم او امیدوارند با بهبود شرایط نیروی انسانی، بتوانند از این طریق به ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی دست یابند.

source

توسط salamathyper.ir