بیوگرافی زینب نصرالله دختر سید حسن نصرالله همراه با عکس و سوابق وی و همسرش و شهادت پدرش را در ادامه از حرف تازه می خوانبد

بیوگرافی زینب نصرالله

زینب نصرالله دختر حسن نصرالله است که در ۷ مهر ماه ۱۴۰۳ پدرش در حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه لبنان به شهادت رسید. او در رشته علوم اجتماعی در دانشگاه لبنان تحصیل کرده و فارغ التحصیل حوزوی می باشد.

بیوگرافی زینب نصرالله و همسرش +عکس و سوابق دختر سید حسن نصرالله

سوابق و زندگی شخصی

زینب نصرالله، دختر یکی از چهره های سیاسی پر نفوذ در جهان عرب می باشد. او بسیار ساده و بدون تشریفات است.

ازدواج و همسر زینب نصرالله

زینب نصرالله ازدواج کرده و متاهل می باشد. او صاحب دو فرزند است و بعد از ازدواج به تحصیلاتش ادامه داد. او درباره همسرش می گوید: من همواره دوست داشتم با مجاهدی از مجاهدان مقاومت اسلامی ازدواج کنم. پس از آزادسازی اراضی اشغال شده در سال ۲۰۰۰ میلادی به همراه مادرم و برادرم به منزل خاله‌ام در محور جنوبی رفتیم. خاله من در همان روستایی که همسرم در آنجا زندگی می‌کرد، سکونت داشت. روزی همسرم مرا دید و از خواهرش درباره من سوال کرد. وی به خواهرش گفت که می‌خواهد با من ازدواج کند.

بیوگرافی زینب نصرالله دختر سید حسن نصرالله +عکس

نحوه ازدواج

همسرم در آن زمان نمی‌دانست که من دختر سید حسن نصرالله هستم . با این حال، خواهرش مسأله را می‌دانست و به او نیز اطلاع داد که من دختر دبیرکل حزب الله لبنان هستم. زمانی که آنها به خانه ما آمدند تا درباره ازدواج صحبت کنند، مادرم خطاب به آنها گفت که باید در ابتدا با سید حسن نصرالله صحبت کند. پدرم نیز خانواده همسرم را به خوبی می‌شناخت؛ آنها از خانواده‌های مجاهدان بودند؛ خانواده‌ای که در مسیر جهاد، شهید هم داده بود. الحمدلله توفیق حاصل شد و ما ازدواج کردیم. با وجود این مسأله به تحصیلات خود در منزل ادامه دادم و در امتحانات رسمی دبیرستان نیز شرکت کردم. پس از پایان دوره دبیرستان وارد دانشگاه شدم. طبیعتاً تمامی این مسیر با کمک‌های همسرم و همچنین مادرم طی شد. آنها در نگه داری فرزندانم نقش مهمی ایفا کردند و اگر کمک آنها و لطف خداوند نبود، نمی‌توانستم تحصیلاتم را کامل کنم.

مادر من نیز همچون دیگر زنان مجاهد غیبت طولانی مدت همسر خود را تحمل کرد و مسئولیت تربیت فرزندان را به دوش کشید. وی در شرایط امنیتی سختی این کارها را انجام داد. او به راستی کهمادرم عزم و اراده پدر و برادرم در مسیر جهاد را تقویت کرد؛ این مسئولیتی است که تمامی مادران مجاهد به آن عمل می‌کنند در این مسیر جهاد کرد. او به پدرم و برادرم در مسیر جهاد کمک کرد. او نه تنها عزم و اراده پدرم و برادرم را سست نکرد که موجب تقویت این عزم و اراده آنها شد. این مسئولیتی است که تمامی زنان مجاهد به آن عمل می‌کنند.

source

توسط salamathyper.ir