رئیس سازمان نظام پزشکی، قانون این سازمان را دارای ابهامات زیادی دانست و گفت: برای خدمات‌رسانی بهتر به مردم و شفاف‌تر شدن امور قانون نظام پزشکی نیاز به بازنگری دارد.

به گزارش ساعت سلامت، دکتر محمد رئیس زاده بازنگری و بازبینی در قانون سازمان نظام پزشکی را امری بسیار ضروری دانست و گفت: قانون سازمان نظام پزشکی مصوب سال 1383 و 20 سال از تصویب آن گذشته و دارای ابهامات زیادی است.

وی با تاکید براینکه قانون سازمان نظام پزشکی باید منطبق با مسائل روز باشد، افزود: بخش ها و مواردی از این قانون نیازهای امروز ما را رفع نمی کند و به اندازه کافی جوابگو نیست.

رئیس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: در این قانون در حوزه مباحث برگزاری انتخابات و وظایف مانند اعطای شماره نظام و در حوزه انتظامی و همچنین تبلیغات دارای ابهاماتی است و مسائل به صراحت مشخص نشده به عنوان مثال در بحث محرومیت های صادر شده مشخص نشده که باید ابلاغ و اعلام شود یا نشود و همچنین در بحث تبلیغات و حق عضویت ها و اینکه چه گروه هایی عضو شود و چه گروه هایی عضو نشود ابهاماتی وجود دارد.

رئیس زاده با تاکید بر اینکه در راستای بهینه سازی قانون و شفاف کردن برخی از مواد باید در قانون سازمان نظام پزشکی بازبینی و بازنگری شود، گفت: پس از 20 سال لازم است که در این قانون بازنگری و بازبینی و در راستای خدمت رسانی بهتر به مردم و شفاف‌تر شدن امور بهینه و تقویت شود.

منبع: خانه ملت

source

توسط salamathyper.ir