بیوگرافی شهید امیرمحمد امیری مرزبان پاسگاه ماککی هیرمند + نحوه شهادت و عکس

ستوان دوم امیرمحمد امیری متولد درگز استان خراسان رضوی از نیروهای مرزبانی پاسگاه مرزی هیرمند بود که ۸ مهر ماه ۱۴۰۳ توسط افراد مسلح به شهادت رسید. با بیوگرافی این شهید (امیر محمد امیری) آشنا شوید

بیوگرافی شهید امیرمحمد امیری مرزبان پاسگاه ماککی هیرمند + نحوه شهادت و عکس

بیوگرافی شهید امیر محمد امیری

شهید امیرمحمد امیری، اهل شهرستان درگز استان خراسان رضوی بود. او از نیروهای مرزبانی پاسگاه مرزی هیرمند بود که ۸ مهر ماه ۱۴۰۳ توسط افراد مسلح به شهادت رسید. این مرزبان درگزی از مرزداران هنگ مرزی زابل و ساکن استان خراسان رضوی است

عکس امیر محمد امیری مرزبان پاسگاه ماککی هیرمند که به شهادت رسید

نحوه شهادت امیرمحمد امیری

شهید «امیرمحمد امیری» ستواندوم نیروی فراجا بود که هشتم مهر ماه در درگیری مرزبانان پاسگاه مرزی ماککی هیرمند به شهادت رسید. مرزبانی سیستان و بلوچستان در اطلاعیه ای اعلام کرد: یک مرزبان ساعاتی پیش در درگیری مرزبانان پاسگاه مرزی ماککی هیرمند با افراد مسلح به شهادت رسید.

“امیرمحمد امیری” حین حراست و پاسداری از مرزهای جنوب شرقی کشور توسط افراد مسلح ناشناس در آنسوی مرز مورد اصابت گلوله قرار گرفت که با توجه به شدت جرات وارد در منطقه هیرمند به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

سوابق

شهید ستواندوم “امیرمحمد امیری” مجرد و ساکن استان خراسان رضوی، شهرستان “درگز” بود که در راه پر افتخار حفاظت از میهن به شهادت رسید.

همچنین مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان، طی اطلاعیه ای، از ترور یکی از کارکنان خدوم و زحمتکش یگان تکاوری شهرستان خاش خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: ساعاتی قبل استوار “رامین ولایتی ” از کارکنان یگان تکاوری شهرستان خاش، به صورت ناجوانمردانه توسط اشرار مسلح ترور و آسمانی شد.

همچنین بر اثر تیراندازی اشرار کوردل به پاسگاه شهردراز ایرانشهر یک مامور انتظامی مجروح شد.

source

توسط salamathyper.ir