بیوگرافی ماهر اسد و همسرش و فرزندان +عکس و ماجرای ترور برادر بشار اسد

ماهر اسد (زاده ۸ دسامبر ۱۹۶۷ در دمشق) برادر بشار اسد، فرمانده گارد ریاست‌جمهوری و فرمانده لشکر چهارم زرهی سوریه است. او متولد ۱۹۶۷ و فارغ‌التحصیل دانشگاه دمشق است و دو برادر به نام های بشار و باسل دارد. جزپیات بیشتر بیوگرافی ایشان را در مجله حرف تازه می خوانید.

بیوگرافی ماهر اسد و همسرش و فرزندان +عکس و ماجرای ترور برادر بشار اسد

ترور ماهر اسد برادر بشار اسد

منابع خبری غیررسمی از ترور ماهر اسد، برادر رئیس جمهور سوریه، خبر می‌دهند. هنوز مقامات رسمی سوریه این خبر را تأیید یا تکذیب نکرده‌اند. هنوز اطلاعاتی درباره عاملان این ترور و نحوه انجام آن منتشر نشده است. صفحات منتسب به مخالفان دولت سوریه در شبکه‌های اجتماعی این خبر را منتشر کرده‌اند. تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تأیید یا تکذیب نکرده است.

رسانه عربی الاحدث نزدیک به عربستان سعودی از ترور موفق ماهر الاسد برادر بشار اسد رئیس جمهور سوریه توسط ارتش اسرائیل خبر داده است. الاحدث مدعی شده؛ ارتباط با برادر بشار اسد قطع شده است. احتمالا اسرائیل یک عملیات برای کشتن او صورت داده است و به ویلای او حمله کرده است.

رسانه‌های دولتی سوریه تاکنون درباره این خبر سکوت کرده‌اند.

بیوگرافی ماهر اسد برادر بشار اسد

سوابق

ماهر اسد فرمانده لشکر چهارم ارتش سوریه بود که ارتباط قوی با ایران و حزب الله لبنان داشت. پس از مرگ باسل در سال ۱۹۹۴ برخی معتقد بودند که او به عنوان جانشین پدر معرفی خواهد شد اما به دلیل پایین بودن سنش، بشار اسد به عنوان رئیس‌جمهوری انتخاب شد. وی یکی از شش یار و معتمد بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه است و به عبارتی دومین فرد قدرتمند در این کشور پس از رئیس‌جمهور شناخته می‌شود.

وی فرماندهی دو واحد مهم ارتش سوریه یعنی گارد ریاست جمهوری و لشکر چهارم زرهی را در اختیار دارد.

عکس ماهر اسد

ماهر فردی بااستعداد و البته شخصی تندمزاج و ناآرام است. به عنوان نمونه، ماهر الاسد در جریان یک مشاجره با آصف شوکت در کاخ ریاست جمهوری سوریه در سال ۱۹۹۹ وی را با گلوله مورد هدف قرار داد.

شاید به خاطر همین روحیه ناآرام بود که حافظ اسد ترجیح داد بشار فرزند کوچک و کم‌تجربه‌تر خود را برای جانشینی انتخاب کند.مدت کوتاهی پس از انتخاب بشار به عنوان رئیس‌جمهوری در سال ۲۰۰۰، ماهر به عضویت دومین بخش قدرتمند حزب بعث، یعنی کمیته مرکزی حزب درآمد.

سه سال بعد، رسانه‌های اسرائیل گفتند ماهر به همراه اعضای وزارت خارجه اسرائیل و دو بازرگان اسرائیلی عرب تبار در یک سری جلسات غیررسمی به منظور از سرگیری مذاکرات صلح شرکت کرده‌است.

بیوگرافی ماهر اسد و همسرش و فرزندان +عکس و ماجرای ترور برادر بشار اسد

تحریم توسط دولت امریکا

دولت آمریکا، ماهر الاسد و لشکر چهارم را به علت «نقش اصلی در اقدامات دولت سوریه در درعا» مورد تحریم قرار داد و اتحادیه اروپا نیز او را به عنوان «فرمانده اصلی خشونت علیه تظاهر کنندگان» تحریم کرد.

source

توسط salamathyper.ir