برنامه‌های اخذ شهروندی با سرمایه‌گذاری (Citizenship by Investment) یا همان CBI یکی از بهترین راه‌ها برای گرفتن پاسپورت دوم به شمار می‌رود. این برنامه‌ها می‌توانند طیف وسیعی از مزیت‌ها و امتیازهای مختلف را در اختیار متقاضیان قرار دهند؛ بزرگ‌ترین آن‌ها نیز آزادی سفر و امکان سفر بدون ویزا به بسیاری از کشورهای دنیا است.

لازم است بدانید که فرایند اخذ شهروندی دوم با برنامه‌های CBI، فرایندی پیچیده است و ظرافت‌های بسیاری دارد. برای اینکه بتوانید سرمایه‌گذاری موفقی داشته باشید و از اتلاف وقت، انرژی و پول خود جلوگیری کنید، لازم است که نکات متعددی را از پیش بدانید. در این مطلب برای شما از مهم‌ترین اشتباهاتی خواهیم گفت که سرمایه‌گذاران برنامه‌های CBI مرتکب آن می‌شوند؛ با ما همراه باشید و از انجام آن‌ها اجتناب کنید.

پاسپورت دومینیکا

اشتباهات رایج در ارائه مدارک لازم برای ثبت درخواست

 از رایج‌ترین اشتباهاتی که متقاضیان در زمان ثبت درخواست برای اخذ شهروندی CBI مرتکب می‌شوند، مربوط به ارائه مدارک لازم جهت تشکیل پرونده است. برای آشنایی بیشتر با این موضوع، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

۱-    فرم ناقص یا اشتباه

یکی از مهم‌ترین و متداول‌ترین اشتباهاتی که از متقاضیان سر می‌زند، عدم پرکردن فرم‌های لازم به شکل درست است. خیلی از اوقات متقاضیان یا فرم‌ها را به‌صورت ناقص پر یا با اطلاعات اشتباه پر می‌کنند. مواردی مانند سوابق مالی، اثبات سرمایه‌گذاری یا اطلاعات مربوط به بررسی پیشینه، همگی از جمله اطلاعات مهمی هستند که باید درست و کامل در فرم‌های مخصوص تشکیل پرونده ثبت شوند.

علاوه بر موارد ذکر شده، اطلاعات شخصی اشتباه یا تناقض در اطلاعات نیز می‌تواند منجر به عدم قبولی درخواست شما شود. ثبت دقیق نام‌ها با املای درست و همچنین واردکردن تاریخ‌ها به‌صورت صحیح، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین دلیل توصیه می‌شود که قبل از ارائه فرم، ابتدا آن‌ها را بررسی کرده و هرگونه خطا را اصلاح کنید.

یادتان باشد که یاری گرفتن از افراد متخصص و همچنین دریافت مشاوره از کارشناسان امر می‌تواند کمک بسیار بزرگی برای شما در این مسیر باشد.

۲-    عدم توجه به زمان‌بندی‌های تعیین شده

یکی دیگر از اشتباهات رایج در زمان ارائه مدارک لازم، عدم توجه به ددلاین‌ها و بازه‌های زمانی تعیین شده از سوی مراجع ذی‌ربط است. درصورتی‌که متقاضیان به این بازه‌های زمانی برای سرمایه‌گذاری خود توجه نکنند، ممکن با شکست مواجه شوند. همچنین در این میان باید به حداقل میزان سرمایه‌گذاری لازم برای اخذ شهروندی نیز توجه داشت.

دولت‌هایی که برنامه CBI ارائه می‌دهند، معمولاً سخت‌گیری بسیار زیادی روی این موضوع دارند. برای مثال دولت دومینیکا تنها دو روش را برای اخذ شهروندی با سرمایه‌گذاری معرفی کرده است. روش اول اهدای کمک بلاعوض دولتی به مبلغ ۲۰۰ هزار دلار و روش دوم سرمایه‌گذاری در بخش املاک به مبلغ ۲۲۰ هزار دلار است. عدم توجه به این حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری، می‌تواند موجب رد درخواست شهروندی شما شود.

۳-    مدارک ناکافی برای منبع تأمین سرمایه

برای اینکه بتوانید شانس خود را برای تأیید پرونده افزایش دهید، لازم است که مدارکی را به‌عنوان مدارک پشتیبانی به پرونده خود اضافه کنید. برای مثال، شما نیاز دارید که برای اثبات اینکه سرمایه شما از منبعی قانونی تأمین شده است، مدارک خاصی را به مراجع قانونی ارائه دهید. منبع سرمایه‌ای که می‌خواهید از آن برای سرمایه‌گذاری استفاده کنید، از اهمیت بسیاری برای دولت‌های ارائه‌دهنده برنامه CBI برخوردار است.

درست به همین دلیل، این دولت‌ها ممکن است مراحلی را مانند پردازش پرونده یا بررسی پرونده، به مراحل اصلی اخذ شهروندی اضافه کرده باشند. در این مرحله اطلاعات شما و همچنین تمامی سوابق و پیشینه شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا از پول‌شویی یا هرگونه فعالیت غیرقانونی دیگر جلوگیری شود. درصورتی‌که مدارک کافی برای منبع سرمایه خود ارائه ندهید، ممکن است با رد درخواست یا تأخیر در بررسی پرونده مواجه شوید.

برای اخذ پاسپورت دومینیکا با برنامه CBI شما باید مبلغ ۱۰۰ دلار (به‌ازای هر متقاضی) به‌عنوان هزینه پردازش پرونده و همچنین ۴ هزار دلار (برای متقاضی اصلی) به‌عنوان هزینه بررسی پرونده پرداخت کنید. مشاوران ما می‌توانند در این زمینه راهنمایی‌های بیشتری را در اختیار شما قرار دهند.

چطور اشتباهات رایج را اصلاح و از آن‌های جلوگیری کنیم؟

حال که از مهم‌ترین اشتباهات متقاضیان در زمان تشکیل پرونده برای اخذ شهروندی دوم آگاهی داریم، بد نیست که نگاهی به راه‌حل این مشکلات نیز داشته باشیم. در بخش قبلی ۳ اشتباه بزرگ را برای شما به تفصیل شرح دادیم؛ اکنون راهکار اصلاح و جلوگیری از آن‌ها را می‌خوانیم:

۱-    ارسال مدارک به شکل دقیق و به‌موقع

همان‌طور که در بخش قبلی هم به آن اشاره کردیم، یکی از مهم‌ترین اشتباهاتی که متقاضیان ممکن است دچارش شوند، عدم اقدام به‌موقع و در زمان مناسب برای تشکیل پرونده است. برنامه‌های CBI معمولاً مقررات سخت‌گیرانه‌ای دررابطه‌با بازه زمانی سرمایه‌گذاری و همچنین مدارک موردنیاز دارند. فراموش‌کردن حتی جزئی‌ترین اطلاعات یا مدارک، می‌تواند در نهایت منجر به رد درخواست شما یا تأخیر فراوان در تأیید آن‌ شود.

توصیه متخصصان ما در این زمینه آن است که قبل از هر چیز، از یک مشاور مجرب کمک بگیرید. با کمک متخصصان می‌توانید مدارک خود را به‌صورت دقیق آماده کرده و همچنین به‌موقع برای مراجع مربوطه ارسال نمایید. در نظر داشته باشید با دریافت پاسپورت دوم کشور دومینیکا می توانید برای اقامت امریکا از طریق ویزای توریستی امریکا اقدام کنید و با احتمال زیادی موفق به دریافت ویزا شوید.

اقامت امریکا

۲-    ارائه اطلاعات درست و همسان در فرم‌ها

در بخش پیشین به این موضوع اشاره کردیم که پرکردن فرم‌های ثبت درخواست با اطلاعات درست چقدر اهمیت دارد. به همین دلیل، مهم است که این فرم‌ها را با بالاترین میزان دقت پر نمایید. اطلاعاتی که در این فرم‌ها ذکر می‌کنید، باید درست و مطابق با واقعیت حال حاضر شما باشند، باید به‌روز باشند و از همه مهم‌تر، باید در تمام فرم‌ها همسانی و هم‌خوانی داشته باشند. در غیر این صورت مشکلات عدیده‌ای برایتان رخ خواهد داد.

درصورتی‌که اطلاعات شما با یکدیگر یا در فرم‌های مختلف با همخوانی نداشته باشند، ممکن است به کتمان حقیقت و تلاش برای فریب مراجع مربوطه متهم شوید. این موضوع نه‌تنها می‌تواند منجر به تأخیر در بررسی پرونده شما یا حتی رد آن شود، بلکه می‌تواند بدتر از این‌ها نیز باشد. چنین مشکلاتی ممکن است در سوابق بین‌المللی شما ثبت شده و در آینده نیز شانس شما را برای اخذ شهروندی CBI از کشورهای دیگر، کم کند.

۳-    اطلاع دقیق از قوانین و فرایندها

علاوه بر دو مورد قبلی، توصیه می‌شود که متقاضیان از الزامات قانونی و همچنین رویه‌ها و فرایندهای خاصی که برای اخذ شهروندی وجود دارد نیز اطلاع داشته باشند. هر یک از کشورهای ارائه‌دهنده برنامه CBI، قوانین، مقررات، پیش‌نیازها و همچنین مدارک خاصی را از متقاضیان طلب خواهد کرد. عدم توجه به این موارد مهم، می‌تواند درخواست شما را برای اخذ شهروندی، بی‌اعتبار کرده و منجر به ردشدن آن شود.

مشورت با افرادی که در زمینه قوانین بین‌المللی آگاهی دارند، می‌تواند بهترین گزینه برای جلوگیری از مشکلات ناخواسته باشد. زمانی که شما واجد تمامی شرایط لازم برای اخذ شهروندی از طریق برنامه‌های CBI باشید، نه‌تنها احتمال قبولی پرونده خود را افزایش داده‌اید، بلکه به چشم مراجع ذی‌ربط، داوطلب مطلوب‌تری برای اخذ شهروندی به نظر خواهید رسید. مشاوران ما با اطلاعات دقیق درباره قوانین مذکور، می‌توانند شما را در این مسیر همراهی کنند.

کلام آخر

هرچند که استفاده برای برنامه‌های CBI می‌تواند یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای اخذ شهروندی و پاسپورت دوم باشد، اما این کار چالش‌های بسیاری را نیز به همراه خواهد داشت. توجه به برخی از نکات ظریف در این مسیر بسیار اهمیت دارد؛ وگرنه ممکن است وقت و سرمایه شما هدر رود و تقاضای شما برای دریافت شهروندی، رد شود. در نطر داشته باشید که با این پاسپورت راحت تر می توانید برای ویزای امریکا درخواست دهید واما با زهم به صورت ۱۰۰ درصد نمی دانید می توانید ویزای توریستی امریکا را دریافت کنید یا نه.

در این مطلب برای شما از رایج‌ترین اشتباهاتی صحبت کردیم که متقاضیان دریافت شهروندی با برنامه CBI به آن‌ها دچار می‌شوند. همچنین نگاهی به راهکارهای اصلاح و پیشگیری از این خطاها نیز داشتیم. عاقلانه‌ترین کاری که شما می‌توانید در این میان انجام دهید، همکاری با شرکت‌هایی است که اطلاعات دقیق درباره فرایند اخذ شهروندی با برنامه CBI داشته باشند.

کیانوش محمودی به‌عنوان نماینده رسمی دولت دومینیکا، بدون شک بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. تیم ما آماده پاسخگویی به هرگونه سؤال شما درباره اخذ شهروندی دومینیکا و دیگر برنامه‌های CBI است. برای اخذ مشاوره رایگان کافی است که از طریق راه‌های ارتباط با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

رپورتاژ / ۳۴۹۹۱۳

source

توسط salamathyper.ir