چشمه‌های داغ یلواستون (Yellowstone) به دلیل دمای بالا و اسیدی بودنشان، محیطی بسیار خطرناک هستند. در سال ۲۰۱۶، کولین نِیتَنئیِل اسکات (Colin Nathaniel Scott) ۲۳ ساله از پورتلند اورِگان (Portland, Oregon)، و خواهرش از مسیر اصلی در نزدیکی گیزر پُرک چاپ (Pork Chop Geyser) منحرف شدند تا جایی برای شنا پیدا کنند. آن‌ها به دنبال تجربه موسوم «هات پاتینگ» (Hot Potting) بودند که به جستجوی گردشگران برای چشمه‌های آب گرم محلی و احتمالا شنا در آنها اشاره دارد.

اسکات زمانی که در حال بررسی دمای آب بود، ناگهان لغزید و به درون یک چشمه داغ و اسیدی سقوط کرد.

بدن او همراه با کیف پول و دمپایی‌هایش توسط مسئولان پارک مشاهده شد، اما به دلیل شرایط سخت و طوفان شدید، امکان بازیابی آن وجود نداشت. روز بعد که مسئولان بازگشتند، اثری از بدن اسکات باقی نمانده بود. محیط چشمه‌های داغ یلواستون به دلیل گرمای بسیار زیاد و اسیدیته بالا، بدن او را به سرعت حل کرده بود.

این اتفاق نشان می‌دهد که هشدارهای موجود در پارک‌های ملی برای ایمنی بازدیدکنندگان بسیار جدی است. گرمای چشمه‌ها به سطوح خطرناکی می‌رسد، و در زیر سطح حتی دما بالاتر نیز هست. حرارت ناشی از سنگ‌های مذاب زیر پارک یلواستون (Yellowstone Hot Spot) ایجاد می‌شود، باعث ایجاد این دمای شدید می‌گردد.

علاوه بر گرما، اسیدی بودن چشمه‌ها نقش مهمی در حل شدن سریع بدن اسکات داشت. محیط خشن این چشمه‌ها باعث شد تا در مدت زمان کوتاهی بدن او به طور کامل حل شود.

source

توسط salamathyper.ir