به عنوان مثال انتشار استوری در اینستاگرام و یا برگزاری لایو از این طریق میتواند به تعامل شما با کاربر کمک کند. 10 تا کاربری که که حسابی به محتوای شما و سایت شما علاقمند هستن و مدام با شما توی تعامل و ارتباط هستن یا هزاران کاربر بی تفاوت که هیچ واکنش و احساسی به محتوای شما ندارن؟ بنابراین یک کارشناس تولید محتوا باید توانایی شناخت نقاط قوت و ضعف محتوا، رصد و تحلیل محتوای رقیب و کار با ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس را داشته باشد. رشد مخاطبان: مشترکین جدید یا سرنخ هایی که از یک قطعه محتوا تولید میشوند. گاهی اوقات، این مسئله نشاندهنده آن است که در تولید محتوا به اصولی که میتواند مخاطب را بیشتر جذب کند، توجه نکردهاید. اما اینکه بعد از ساخت محتوا تازه یادمان بیفتد که هدف از Content Writing چیست و چرا باید بنویسیم، کار درستی نیست. و جالب اینکه قبل هر محتوای چه صوتی چه ویدئویی حتما باید یه محتوای جذاب متنی داشته باشید. مثلاً بهجای اینکه آخر هر هفته چند مقاله برای اعضای خبرنامه بفرستید که بخوانند، بیایید یک مطلب اختصاصی برای آنها بنویسید. ولی خب 1٪ یه گوشه چشمی هم به نیمه پر لیوان داشته باشید که اگه بتونید چنین محتوایی رو موفقیت آمیز تولید کنید و مخاطب هست که پشت مخاطب برای شما و کارهاتون به صف میشن، مطمئنم که وسوسه میشید تا هر چقدر زمان و انرژی لازم هست صرف این کار کنید.

پس اگه بهش علاقه دارید و میدونید که خیلی از محتواها و موضوعات توی قالب های محتواهای ویدئویی گیرایی بیشتری برای مخاطب شما داره خب دست بجنبونید که همین حالا هم کم کم داره دیر میشه. با انجام این قسمت متوجه میشوید که مخاطبان به کدام محتوا توجه بیشتری داشتهاند و کدام موارد به بازبینی و بهبود نیاز دارند. یکی از محبوبترین انواع محتوا که بیشتر در شبکههای اجتماعی کاربرد دارند، «میم» (Meme) است. فرض کنید که فردی به دنبال یافتن پاسخ سوالی است؛ اما وقتی وارد صفحه شما می شود احساس می کند که محتوای شما فقط به دنبال فروختن محصول خاصی است. در ادامه به چند سوال پرتکرار در مورد این موضوع پاسخ میدهیم. اگه قرار بر این هست که خودمون و چند نفر دیگه یه سناریویی رو اجرا کنیم یا آموزشی بدیم یا هر چیز دیگهای خب مسلما به یه دوربین خوب، یه میکروفون که به ویدئوی شما کیفیت صدای خوبی بده، یه سه پایه که مبادا لرزش های فیلم باعث عدم تمرکز و به هم ریختن اعصاب مخاطب شما بشه و در نهایت هم یه نورپردازی مناسب که جلوه قشنگ تر و حرفهای تری به ویدئوی شما بده، حضورشون لازم هست.

در این مقاله خواندیم که: محتوا به هر نوع اطلاعات، داده، تصاویر، ویدیوها، مقالات و سایر اجزایی که برای ارائه اطلاعات و محتوای قابل مصرف برای مخاطبان استفاده میشود، گفته میشود. ولی خب محتوا تولید کنیم که چی بشه؟ نکته دوم: مواظب این موضوع باشید که همه محتواها برای تولید محتوای ویدئویی مناسب نیستن. قبل از شروع تولید محتوای ویدئویی حتما حواستون به چندتا نکته باشه. ساختن محتوای ویدئویی به همین سادگی که اینجا راجع بهش حرف میزنیم نیست. اگه هم ترجیح شما به ساختن انیمیشن هست که حسابی باید بترکونید. حتی اون هست که به گوگل خط میده تا الگوریتم های خودش رو تعیین کنه. کاری که باید بکنید این هست که توی یوتیوب و گوگل و بقیه فضاها بگردید، محتواهای مخاطب پسند رو پیدا کنید و حتی بدونید که جای چه موضوعهایی خالی هست و اون موقع تصمیم به انتخاب موضوع بگیرید. تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟ یکی از کلیدی ترین موضوعاتی که در تولید محتوا باید رعایت کنید، به روز بودن مطالب است. اگر تا به حال سردرد داشتهاید، اولین کاری که احتمالاً انجام دادهاید تلاش برای کشف علت آن بوده است. می دانم که کاری بسیار سخت و زمان بر است اما تاثیر بسیار شگفت انگیزی در رشد و موفقیت شما دارد.

هر هدفی که دارید، بهتر است یک موضوع را انتخاب کنید و طبق آن پیش بروید. تولید هر نوع محتوایی را که برعهده بگیرید باید با شیوه کار و ویژگیهای کانال انتشار آن بهطور کامل آشنا باشید. مبلغ پرداخت شده با توجه به عدم امکان قطع دسترسی، غیرقابل عودت می باشد. شما باید از وجود محتوا در سایت های دیگر که به شما در دادن ایده های جدید کمک می کند خوشحال باشید. یعنی باید طوری محتوا تولید کنیم که مخاطب هدف ما کاملا احساس کنه با اون داریم صحبت میکنیم. گوگل متن نوشته شده روی عکس ها را می تواند بخواند، زیرا الان با قابلیت گوگل لنز می تواند هر چیزی را تشخیص دهد، پس متن روی تصاویر را هم می تواند بخواند. پس هر چه زودتر یه تکونی به خودتون بدید که مخاطب هاتون چشم انتظار نذارید. نکته اول: اون محتوایی که قرار هست به صورت تصویر و فیلم به مخاطب ارائه بدید خیلی مهم هست که چی باشه و چطور تهیه بشه. بعد از تصمیم گیری نوبت به اقدام و فراهم کردن تجهیزات اولیه کار هست. ببینید محصولات و خدمات شما گره از کار چه کسایی قرار هست باز کنه؟ فکر میکنید محتوایی که ما این همه زحمت میکشیم خلق میکنیم چه قدر زنده میمونه؟

توسط salamathyper