اگر دوست دارید سایت شما تعداد بازدیدهای زیادی داشته باشد یا رتبه این سایت در بستر اینترنت بالا برود، باید با لینک خارجی و روش‌های ساخت آن آشنا شوید. در فرآیند لینک سازی شما از یک سایت خارجی استفاده کرده و به کمک اعتبار بالای آن، به افزایش بازدیدهای سایتتان کمک می‌کنید. لینک سازی خارجی یکی از موضوعات مهم سئو به حساب می‌آید؛ بنابراین صاحبین کسب و کار‌ها باید اهمیت آن را شناخته و بتوانند لینک سازی را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. در ادامه ابتدا این لینک را معرفی کرده و سپس با روش‌های ساخت آن آشنا خواهید شد.

انواع روش های لینکسازی خارجی چیست؟

لینک خارجی و اهمیت وجود آن در محتوا

به طور کلی لینک خارجی همان لینکی است که درون متن محتوا قرار می‌گیرد و خواننده را به سایتی دیگر ارجاع می‌دهد. این لینک می‌تواند در سایت‌های دیگر یا سایت شما قرار بگیرد. برای استفاده از لینک خارجی به کلماتی با نام انکر تکست نیاز دارید. انکر تکست‌ها همان کلمات کلیدی اصلی یا فرعی موجود در محتوا هستند. لینک سایت مقصد بر روی این کلمات قرار داده می‌شود و زمانی که مخاطب بر روی آنها کلیک کند، به سایت دوم وارد می‌شود.

لینک خارجی اغلب برای کسب اطلاعات بیشتر و زمانی که متن یک محتوا در زمینه‌ای کامل نباشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر سایت مبدا اعتبار بالایی داشته باشد، لینک دهی برای سایت شما بسیار موثر بوده و می‌تواند میزان بازدید محتوای شما را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

معرفی انواع روش های لینکسازی خارجی

همانطور که در بخش قبل نیز گفته شد، لینک خارجی و وجود آن در محتوا و سایت اهمیت بسیار زیادی دارد. فرآیند ساخت لینک خارجی به کمک چند روش مختلف امکان‌پذیر است و افراد باید با در نظر گرفتن جزئیات و شرایط، مناسب‌ترین روش را برای ساخت لینک خارجی استفاده کنند. در ادامه انواع روش‌های لینک سازی خارجی سایت را معرفی و بررسی خواهیم کرد.

انواع روش های لینکسازی خارجی چیست؟

پست مهمان بسازید و دیده شوید!

یکی از روش‌های اصلی برای ساخت لینک خارجی، استفاده از پست مهمان است. در این فرآیند ابتدا جستجو کرده و چند سایت مرتبط با زمینه کاری و موضوع محتوای اصلی سایت خودتان پیدا می‌کنید. در ادامه خلاصه‌ای از محتوای شما در سایت اصلی قرار گرفته و برای سهولت مخاطب، در بخشی از محتوای سایت نیز لینک سایت شما قرار داده می‌شود.

در این شرایط مرتبط بودن محتوای هر ۲ سایت اهمیت بسیار زیادی دارد. از طرفی بهتر است با سایتی همکاری کنید که معتبر بوده و امتیاز بالایی در گوگل داشته باشد. تعداد لینک‌های شما در سایت مبدا مهم بوده و برای تاثیری بیشتر باید محدود باشد. بهتر است محتوای سایت شما مکمل سایت مبدا بوده و مباحثی را مطرح کند که در این سایت وجود نداشته باشد. کیفیت محتوای شما و تخصصی بودن آن در این شرایط اهمیت زیادی دارد.

لینک دهی با استفاده از کامنت گذاشتن

اگر به دنبال یک روش مدرن و مناسب برای لینک دهی خارجی هستید، باید لینک دهی با استفاده از کامنت گذاشتن برای محتواهای متنوع را امتحان کنید. برای انجام این کار، ابتدا باید محتوای مفید و مناسبی برای سایتتان تهیه کنید. در مرحله بعد باید با جستجو در گوگل، مطالب مرتبط را پیدا کرده و آنها را مطالعه کنید و در آخر کامنت مناسبی برای محتواهای خوانده شده ارسال کنید.

متن نوشته شده در کامنت اهمیت بسیار زیادی دارد؛ در واقع شما باید لینک سایت خودتان را به شکلی زیرکانه در بین کلمات جای داده و مخاطب را به سایتتان دعوت کنید. قرار دادن یک لینک ساده در کامنت سایر محتواها تاثیری بر روی افزایش میزان بازدید سایت شما ندارد؛ در نتیجه همواره تلاش کنید تا با ذکر نکات مهم و ارزشمند، لینک دهی خارجی را به ساده‌ترین شکل ممکن به نتیجه برسانید.

انواع روش های لینکسازی خارجی چیست؟


بیشتر بخوانید:

ایده نوین استفاده از لیست سایت ها

لینکسازی خارجی دسته بندی‌های مختلفی دارد. این موضوع در ابتدای مسیر بسیار ساده بوده؛ اما با گذر زمان دچار تغییر و تحول شده و روش‌های لینک دهی خارجی کنونی بسیار نوین و تاثیرگذار هستند. لیست سایت‌ها یا دایرکتوری در بستر اینترنت یکی از روش‌های لینکسازی خارجی محسوب می‌شود. برای استفاده از این روش باید سایت معتبر و مرتبطی را پیدا کنید که لیست بزرگی از سایت‌های ویژه و مخصوص را منتشر می‌کند. در این مرحله سایت خودتان را نیز به لینک‌های موجود در این سایت اضافه می‌کنید.

مزیت مهم استفاده از دایرکتوری، تخصصی بودن سایت است؛ در واقع این دسته از سایت‌ها فعالیت مشخصی داشته و فقط در مورد موضوعات ویژه‌ای لینک دهی می‌کنند. در این شرایط مخاطبان نیز به نوع محتوا مربوط بوده و برای رفع نیازشان سایت شما را انتخاب خواهند کرد. ناگفته نماند که از سایتی کمک بگیرید که افزون بر کلیات، جزئیات سایت‌های مختلف را نیز درون لیست ذکر کند.

نقطه قوت سایت خود را معرفی کرده و لینکسازی را انجام دهید!

در این روش ابتدا باید جستجوی کاملی انجام دهید و سایت‌های مرتبط با سایت خودتان را پیدا کنید. در ادامه محتوای سایت را با دقت مطالعه کرده و با محتوای خودتان مقایسه کنید. پس از یافتن سایتی که اطلاعات کمتری داشته باشد، با کمک گرفتن از ایمیل یا شماره تماس، با این سایت ارتباط برقرار کنید و سپس در پیامی محترمانه، محتوا و سایتتان را معرفی کرده و توضیح کاملی در زمینه نکات مختلف موجود در محتوایتان ارائه دهید.

در این روش باید به افراد توضیح دهید که محتوای شما تکمیل کننده متن سایتشان بوده و لینک دهی می‌تواند به هر ۲ سایت کمک کند. پیام شما و توضیحات‌تان در این مرحله باید به شکلی باشد که طرف مقابل احساس مناسبی داشته و همکاری با شما را قبول کند. پس از این مرحله لینک سایت شما درون سایت مبدا قرار گرفته و لینکسازی خارجی به نتیجه می‌رسد.

جایگزین کردن یک لینک جدید با لینکی قدیمی

اگر در زمینه تخصصی خود اطلاعات بالایی داشته باشید و سایت‌های مرتبط را به صورت روزانه بررسی کنید، ممکن است لینک‌هایی را مشاهده کنید که قدیمی بوده یا خراب شده باشند. در این زمان می‌توانید صاحب سایت را آگاه کرده و سپس راجع‌به اطلاعات موجود در سایت خودتان توضیحاتی را ارائه دهید. در این روش شما لینک جدید سایت خودتان را با لینک قدیمی موجود در سایتی معتبر جایگزین می‌کنید.

لینکسازی خارجی در مسیر فعالیت های شما

اگر انسانی فعال و پویا هستید و روزانه در جلسات مختلفی شرکت می‌کنید، می‌توانید با مسئولین سایت‌های موجود در این جلسات نیز صحبت کرده و از آنها بخواهید محتوای سایت شما را به صورت پست مهمان یا لینک مشخص، در سایتشان قرار دهند. در این زمان مرتبط بودن موضوع هر ۲ سایت و مطالب موجود در آنها نیز برای لینکسازی خارجی اهمیت زیادی دارد.

انواع روش های لینکسازی خارجی چیست؟

نکاتی برای لینکسازی خارجی موفق

  • قبل از اقدام برای لینکسازی و معرفی سایتتان، محتوایی ارزشمند و مفید نوشته و در سایت خود قرار دارید. محتوای سایت شما اهمیت زیادی دارد و می‌تواند صاحبین سایت‌های معتبر را برای لینک دهی خارجی متقاعد کند.
  • جزئیات سایت شما مثل بهینه بودن آن اهمیت زیادی دارد؛ بنابراین قبل از شروع فرآیند لینکسازی خارجی، سایتتان را تقویت کرده و در شرایط مناسبی قرار دهید و سپس لینک دهی خارجی یا موارد مربوط به آن را آغاز کنید.
  • قبل از شروع همکاری با یک سایت، اطلاعات دقیق آن را یافته و میزان امنیت سایت را نیز بررسی کنید.
  • سایتی که لینک شما در آن قرار می‌گیرد، باید میزان بازدید زیادی داشته باشد و بسیار معتبر باشد. این موضوع به شما کمک می‌کند تا در مدت زمان کوتاهی به تعداد بازدید بالایی در روز برسید. برای شناسایی میزان بازدید وبسایت‌ها و اعتبار آن‌ها برای لینکسازی می‌توانید به Publica.ir مراجعه کنید.

انواع روش های لینکسازی خارجی چیست؟

نتیجه گیری

در مطالب فوق ابتدا لینک خارجی و کاربرد آن را معرفی کرده و سپس انواع روش‌های ساخت این لینک‌ها را مورد بررسی قرار دادیم. در آخرین بخش نیز نکاتی برای داشتن لینکسازی خارجی موفق را عنوان کردیم. وجود لینک خارجی و کمک گرفتن از آن، تاثیر زیادی بر روی موفقیت سایت شما و دیده شدن آن دارد. فراموش نکنید که جزئیات مهمی مثل ارتباط کامل محتوای سایت‌ها، رتبه سایت مبدا در گوگل و… در زمینه لینکسازی خارجی اهمیت بسیار زیادی داشته و باید به آنها به طور کامل توجه کنید.

source

توسط salamathyper.ir